Poslali ste e-mail či správu, no bez odpovede? Odhaľte, prečo sa to mohlo stať

Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Poslali ste e-mail a dostali odpoveď, ktorá vás rozrušila? Komunikujete cez sociálne siete a máte pocit, že človek na druhej strane je iný, než ako ho poznáte v skutočnosti?

Internet nám uľahčuje život v mnohých veciach. Nevýhodou je neosobnosť. Častokrát sa stáva, že obsah správy je v poriadku, no nálada pri odpovedi nebola ideálna alebo nebol dostatok času. Neznamená to však, že osoba, ktorá vám píše, je na vás nahnevaná. Ako sa v tom vyznať?

Čo robiť, ak neprišla odpoveď?

Niekedy skutočne dlho čakáme na odpoveď, ktorá môže byť kľúčová – týka sa pracovných postupov, alebo ak ide o blízku osobu – narastajú obavy. Predstavte si, že napíšete svojej mame alebo deťom, položíte otázku, ktorá by mala zaručiť odpoveď od druhej strany, no “ani obraz, ani zvuk”. V hlave už máte všetky možné katastrofické scenáre. Prečo dotyčný nereaguje?

Osoba je zaneprázdnená – správu prečítala, no odpíše neskôr.
Odpoveď vyžaduje konzultáciu – napríklad s ďalšími ľuďmi, a takisto je potrebné získanie doplňujúcich informácií, preto chvíľu potrvá, kým sa k vám dostane.
E-mail je príliš dlhý a rieši viacero oblastí naraz – skúste sa dohodnúť na osobnom stretnutí a porozprávať sa naživo.
Informácie sú príliš osobné alebo chúlostivé – môžu napríklad prezrádzať firemné tajomstvo alebo ohovárať tretiu stranu. Adresát preto zrejme uprednostní osobný kontakt, po ktorom nezostáva virtuálna „stopa“.


Mohlo by vás zaujať: Nenechajte sa oklamať pri nákupe cez internet: Buďte opatrní, sledujte tieto znaky


Na čo si dať pozor pri pracovných e-mailoch?

Firemná komunikácia je šikovným nástrojom, ako uchovať všetky dôležité úlohy, pripomienky a nič dôležité vám neujde. Chcete, aby fungovala bez problémov? Pokúste sa ju využiť vo svoj prospech.

Nepíšte dlhé e-maily – pozornosť, ktorú čitateľ venuje jednej správe na prvé prečítanie nezaberá viac ako pol minúty. V neprospech dlhých textov hovorí aj prioritné otváranie na malých plochách – displej telefónu, tabletu. Snažte sa text skrátiť na minimum podstatných informácii a otázok. Nezabúdajte na štrukturalizáciu – členenie do odsekov alebo bodov.
Častou chybou, pre ktorú komunikácia viazne, je aj počet adresátov – ak ste e-mail poslali viacerým kolegom naraz, každý sa bude spoliehať, že odpíše ten druhý. Buďte konkrétni – otázky adresujte menovite.
Pamätajte na to, kto je členom hromadného četu – snažte sa vyhýbať vyjadrovaniu osobných postojov o inej osobe.
Vytvorte správny rytmus komunikácie – ľudia radi oddeľujú pracovný život od súkromného a na naliehavé správy s čistou hlavou najlepšie reagujú ráno. Ak e-mail od vás pípne večer alebo v noci, nevzbudí pozitívne emócie.


Mohlo by vás zaujať: Bezpečnosť na internete je vo vašich rukách: Poradíme, ako na ňu


A na čo zaostriť pri písaní blízkej osobe?

Osobné četovanie a SMS-kovanie s partnerom, rodinou a priateľmi je perfektný spôsob, ako byť v kontakte kedykoľvek potrebujete. Pamätáte však na čaro osobných listov, ktoré vám muž posielal z povinnej vojenskej služby? Aby aj online komunikácia zostala v dobrej nálade a vzťahy utužovala, držte sa nasledujúcich bodov:

Snažte sa vyhnúť písaným emočným výbuchom – ak vás niečo hnevá, najlepším riešením bude rozhovor z očí do očí.
Nepíšte len o sebe a svojich starostiach – buďte rovnako dobrým poslucháčom ako rozprávačom. Pýtajte sa otázky, ktoré ukážu váš záujem o druhú stranu.
Nepíšte iba vtedy, keď niečo potrebujete – udržanie dobrých vzťahov nie je iba založené na vzájomných protislužbách.
Pozor na množstvo emotikonov – už sa vám stalo, že ste poslali niekoľko vysmiatych smajlíkov, no veselí ste neboli? Buďte autentickí – aj „písmenkovanie“ by malo mať základ v úprimnosti.


Aké skúsenosti s posielaním e-mailov máte vy? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdroj: Lucia, gettyimages

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close