Pozor na cukrovku: Čím si sladíte život vy?

káva

photl.com

Nie je osladiť ako osladiť! Dávate do kávy či čaju tri a viac kocky cukru? V tom prípade verte, že si ho osladzujete v oboch zmysloch tohto slova. Ak cukrom, naopak, šetríte, môžete si predĺžiť život o 8 až 10 rokov!

Práve nesprávna životospráva máva totiž v staršom veku na svedomí úroky v podobe cukrovky II. typu. Takto nám telo zráta to, že sme ho roky nesprávne kŕmili a nenašli si čas na pravidelný pohyb. Naše bunky po rokoch jednoducho prestanú vládať. A hoci budeme mať dostatok inzulínu, ktorý je zodpovedný za spracovávanie cukrov v tele, nezvládneme ich spracovať. Bunky inzulín odignorujú – budú proti nemu jednoducho odolné.

Utečte „stareckej“ cukrovke

Začať treba od taniera. Ak patríte k tým, čo si naň radi naložia mastné mäso a potom to ešte zaklincujú zákuskom, tak sa majte na pozore. Práve mastné a slané jedlá sú priam magnetom na cukrovku 2. typu. V kombinácii s nedostatkom pohybu a so sladkosťami máte vysokú pravdepodobnosť, že ju dostanete s prvým dôchodkom. Takáto porucha časom môže zaútočiť aj na cievy a krvný tlak a obličky či zvýšiť riziko infarktu. V najkomplikovanejších prípadoch hrozí amputovanie nohy či ruky.

Čím ju odplašíte

  • Udržiavajte si optimálnu hmotnosť – znížite si riziko až o 43 %. Ak bojujete s nejakým kilom hore-dole, nič sa nedeje. Ale nedovoľte, aby hmotnosť navyše prekročila povolený limit päť kíl. Ak ich máte na sebe „poschovávaných“ viac, nemilosrdne ich vyžeňte.
  • Nepodceňujte pohyb – polhodinová prechádzka trikrát za týždeň znížuje riziko až o 50 %. Nebráňte sa jednoduchým športom, ku ktorým patrí bicyklovanie či plávanie. Môžu byť príjemným rodinným programom alebo dôvodom na stretnutie s kamarátmi.

Proticukrovkové menu:

        ✔ obmedzte mastné a slané jedlá
        ✔ nezabúdajte na nenápadné tuky v pochutinách (napríklad v čipsoch a arašidoch)
        ✔ sladkosti jedzte s mierou
        ✔ dajte pozor na sladené nápoje a kompóty
        ✔ pravidelne konzumujte zeleninu a strukoviny

Oslaďte si život inak

Pamätáte si ešte na vyhrážku „veď počkaj, ako ti to osladím“? Čo takto vyskúšať ju aj naopak? Oslaďte si život peknými chvíľami s rodinou a blízkymi! Vyskúšajte napríklad dobroty svojich vnúčat z hračkárskej kuchynky. Isto vám budú chutiť a zaručene z nich nepriberiete! Navyše chvíľka strávená s deťmi vás nabije pozitívnou energiou a verte, že na sladkosti ani nepomyslíte. Detský smiech je podľa odborníkov liekom takmer na všetko. Ak si predsa len chcete na tanier naložiť niečo skutočné, vyskúšajte koláčiky zo zeleniny (napr. z mrkvy, či červenej repy) a miesto cukru použite glukózu.
 

Zdroj: photl.com, photl.com, Pippa

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close