Pozor na tieto marketingové triky: Pripravia vás o desiatky eur!

nakupovanie

sxc.hu

Máte aj vy pocit, že sa vám peniaze po pripísaní na účet rozkotúľajú závratným tempom? Či chceme alebo nie, faktom zostáva, že drvivá väčšina Slovákov ešte stále žije systémom „od výplaty do výplaty“. Každá rada, ako ušetriť, sa preto v čase krízy hodnotí nad zlato. Ponúkame vám zopár tipov, ako si ustrážiť nemálo eur pri samotných nákupoch a bežnom fungovaní v živote.

Magické slovo AKCIA

Psychologický efekt, ktorému podlieha obrovské percento nielen slovenských zákazníkov a spotrebiteľov. Tovar označený ako akciový si totiž naše podvedomie automaticky preloží slovom lacnejší či výhodnejší. Ak ale máte prehľad o cenách najčastejšie kupovaných výrobkov a potravín, zistíte, že nie každá „akcia“ sa naozaj oplatí. A to teraz nehovoríme o ponukách, pri ktorých tovar zlacnel zo štrnástich eur na 13,99€. Nie je totiž ničím výnimočným, že obchodný reťazec síce uvádza zníženie ceny, no tá pôvodná je nereálne nadsadená. Nová cena tak odráža cifru, za ktorú predmetný tovar kúpite aj u konkurencie, ktorá žiadnu akciu neuvádza. Bohužiaľ, takéto marketingové triky sú čoraz bežnejšie a ich cieľom je nalákať zákazníkov ku kúpe niečoho, čo v skutočnosti ani nepotrebujú.

Náš tip: Pred nákupom si pripravte zoznam a nekupujte niečo navyše len preto, že je to práve „v akcii“, prípadne vyberajte len produkty dlhodobej spotreby, o ktorých bežnej cene ste si istí – napríklad pracie prášky a podobne. V takýchto prípadoch sa nákup v akcii oplatí.


Mohlo by vás zaujať: Využívajte internet naplno: Môže vám ušetriť kopu času aj peňazí!


Špeciálne balenia a darčeky

Aj tu platí, že obozretnosti nikdy nie je dosť. Rôzne balenia označené ako „3+1 zdarma“ síce na prvý pohľad pôsobia lákavo, radšej si takúto ponuku prerátajte. Ak totiž cenu za špeciálne balenie vydelíte počtom výrobkov v balení, nezriedka dostane cenu, za ktorú si výrobok kúpite aj samostatne bez toho, aby ste kupovali ďalšie tri.

Podobný trik funguje aj pri najrôznejších darčekoch. Kupujete polkilové balenie cereálií? Občas je k nemu pribalená aj plastová miska ako bonus. Tá síce v skutočnosti nemá takmer žiadnu hodnotu, cena samotných cereálií je však navýšená aj o 20%.


Mohlo by vás zaujať: Vysoké účty za teplo? S našimi tipmi ušetríte


Maxibalenia – ale len naoko

Tento ťah dokonale funguje napríklad pri čipsoch a podobných slaných snackoch. Keď ich vkladáte do nákupného vozíka, máte pocit, že máte občerstvenie k filmu pre celú rodinu. Po rozbalení však zistíte, že obsah vrecka ledva prekračuje jeho polovicu.

Náš tip: Na obale vždy hľadajte údaje o gramáži a zistite tak, či sa vám produkt oplatí kúpiť. Vo veľkých obchodných sieťach býva priamo na cenovom štítku prepočítaná cena výrobku za kilogram. Podľa tej sa zorientujete najrýchlejšie.

Starostlivo prejdite všetky regály

Hoci aj pri kúpe obyčajného kečupu. Je totiž dobrým zvykom obchodníkov, že najdrahšie produkty umiestňujú práve na úroveň očí, aby upútali našu pozornosť ako prvé. Ak vám teda chrbát a nohy dobre slúžia, zohnite a popozerajte aj tie výrobky, ktoré sa nachádzajú na spodných regáloch. Môže sa totiž stať, že tam objavíte výrobok inej značky, ktorý je aj o tretinu lacnejší.

Zdroj: sxc.hu, sxc.hu, Emma
Odporúčame