Sedem sabotérov vašej diéty: Ak chcete schudnúť, na tieto potraviny zabudnite!

celozrnný

photl.com

Stravujete sa zdravo, no ručička váhy sa smerom nadol nehýbe? Môžu byť za tým pochúťky, ktoré máme v mysli zakotvené ako výživné, ale zároveň diétne. Nie o všetkých to však naozaj platí. Zistite, pred ktorými potravinami by ste si mali mať na pozore a čo si všímať na etiketách. Možno už o pár týždňov pocítite na svojej postave zmenu aj vy.

1. Jogurt so sladkou ovocnou zložkou na dne téglika

Obľubujete ovocné jogurty, ktoré si po otvorení musíte dobre premiešať, aby ste docielili lahodnú chuť? Mliečne výrobky a ovocie sú nepochybne veľmi zdravou kombináciou. Sirup, ktorý tieto dve zložky osladzuje, však už taký zdravý nie je – dodá na váš jedálny lístok zbytočné kalórie. Vyskúšajte si preto zmiešať biely jogurt s čerstvým ovocím. Získate tak pochúťku, ktorá má o 90% menej cukru ako tá hotová z obchodu.

2. Zeleninový šalát „Cézar“

„Hoci odborníci na výživu odporúčajú začať jedlo šalátom, druh „Cézar“ nie je to pravé orechové,“ tvrdí hovorkyňa Americkej dietetickej asociácie Heather Mangieri. Na vine sú jeho tri kalorické zložky – majonézový dresing (120 kcal a viac), krutóny alebo biele toasty (100 kcal a viac) a strúhaný/pokrájaný syr (100 kcal a viac). V závislosti od veľkosti porcie sa tak kalorický príjem na pohľad zdravého šalátu môže až zdvojnásobiť. Ak teda šalát nevnímate ako hlavné jedlo, ale len ako prílohu, syr s pečivom vynechajte a majonézu nahraďte ľahkým jogurtovým dresingom.


Mohlo by vás zaujímať: Účinné, ale nebezpečné: Ktoré bielkovinové diéty vás môžu aj zabiť?


3. Kečup

Dochucovadlo, ktoré už na pohľad pôsobí menej kaloricky ako tatárska omáčka – je predsa vyrobené z paradajok. V skutočnosti však až 20% z neho tvorí cukor. V tomto prípade máte dve možnosti. Buď jedlo vopred ochutnáte a možno zistíte, že ho kečupom dochutiť vôbec nepotrebujete. Ak sa mu však vyhnúť nedá, poobzerajte v obchode po kečupe bez cukru.

4. Müsli tyčinky

Sú celozrnné, dodávajú energiu a v reklamách sa na nás usmievajú ako tá najzdravšia alternatíva sladkostí. Bohužiaľ, mnohé z nich nášmu stravovaniu viac uškodia ako pomôžu. Najmä tie máčané v čokoláde alebo v jogurte a lacnejšie varianty obsahujú kvantum zbytočných sacharidov. Pri výbere tejto maškrty si preto pozorne všímajte predovšetkým údaje na obale. Vyberajte si také, ktoré majú čo najnižší podiel cukrov a čo najvyšší podiel proteínov.

5. Sušené ovocie

V prirodzenej forme ovocie prekypuje vitamínmi, minerálmi a fruktózou. V sušenej podobe je však situácia celkom iná a do popredia sa opäť dostávajú sladké dochucovadlá. Skúšali ste už sušené plátky ananásu alebo malé kocky papáje? Už pri prvom súste máte pocit, akoby ste konzumovali čistý cukor. Navyše, niektoré druhy ovocia môžu v procese sušenia svoje výživné látky stratiť. Ovocie si preto doprajte najmä v čerstvom stave. Na zimné obdobie sa síce môžete zásobovať aj sušeným, uprednostnite však vlastnoručnú výrobu u vás doma.


Mohlo by vás zaujímať: Vitamínová bomba na celý deň: S týmto plánom dokonale nakopnete imunitu!


6. Ovocné džúsy

Zdravé a plné vitamínov, no predsa neuveriteľne sladké. Ak si pozorne preštudujete etiketu, zistíte, že len máloktorý z džúsov obsahuje menej ako 40 kcal na 100 ml. V prípade, že počas dňa vypijete jeden liter tejto na pohľad neškodnej tekutiny, výsledok je navlas rovnaký, akoby ste prijali jedno hlavné jedlo. Ovocné šťavy si preto pripravujte sami z čerstvého ovocia alebo si kupované džúsy vždy zrieďte.

7. Mliečne výrobky

Mlieko ako také zabezpečuje pre náš organizmus dostatok proteínov, vápnika a mnoho ďalších zdravých látok. Je viac než isté, že čím je mliečny výrobok „tučnejší“, tým plnšiu a bohatšiu chuť môžeme od neho očakávať. Ak držíte diétu, nemusíte automaticky presedlať na všetko nízkotučné – od jogurtov cez syry až po samotné mlieko. Mali by ste si však strážiť ich kombináciu. Ranná žemľa so smotanovým syrom a pohárom plnotučného mlieka spolu so smotanovým jogurtom na desiatu vašej postave z dlhodobého hľadiska lichotiť nebude.


Na ktoré výrobky si v rámci diéty dávate pozor vy? Podeľte sa o svoj názor s ostatnými čitateľmi v diskusii a vyhrajte víkendový pobyt alebo ďalšie ceny v našej súťaži. Nezabudnite uviesť platnú emailovú adresu.

Zdroj: photl.com, photl.com, Emma

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close