Silu liečivých bylín poznali už naši predkovia: Tinktúry z kopaníc si získavajú priazeň Slovákov

Panakeia.

Zdroj: Panakeia.

Podomácky vyrobené krémy a tinktúry najprv pomáhali len členom rodiny. Po pozitívnych skúsenostiach sa Bundalovci zo Starej Turej začali venovať bylinným prípravkom naplno. Dnes oficiálne predávajú svoju prírodnú kozmetiku vo vlastnom e-shope a ich tinktúry aj krémy sú čoraz populárnejšie. Príbeh rodinnej značky Panakeia približuje Albert Bundala.

Bolesť vyliečili bylinky

Prvú tinktúru si vyrobil Albertov otec, ktorý má dlhodobý problém s kĺbmi. Napriek častým návštevám lekára sa mu nepodarilo zistiť, z čoho bolesti pramenia, a tak vyrobil svoju prvú tinktúru z kostihoja a levandule. Pomohla mu od bolestí, rovnako ako jeho mame aktivátor opálenia Urucum na alergiu na slnko. Keď videli, že ich prípravky sú naozaj účinné, rozhodli sa ich ponúknuť a pomôcť aj ďalším ľuďom.

Najprv Bundalovci vyrábali tinktúry či krémy účelovo, s cieľom vyriešiť konkrétny problém. Postupne sa však začali venovať aj prípravkom na každodenné používanie. „Prvé kozmetické produkty vyrobila moja mama, prvé tinktúry môj otec. Takto to pokračovalo aj po tom, ako sme vytvorili rodinnú firmu, kde som už figuroval aj ja ako technická podpora s e-shopom,“ opisuje Albert vznik rodinnej firmy Panakeia. Rozdelenie úloh tak bolo veľmi prirodzené a dodnes si navzájom pomáhajú a dopĺňajú sa.

Dôležitý je obsah aktívnych látok prírodného pôvodu, ale aj vôňa či konzistencia

Výroba prírodných kozmetických výrobkov je zložitý proces. Od nápadu sa Bundalovci presunú k receptúre, ktorú zostavujú tak, aby obsahovala čo najviac aktívnych látok prírodného pôvodu, napr. bakuchiol, stoechiol, acmella. „Najprv si nový výrobok vyrobíme, vyskúšame ho a poprípade vylepšujeme pridaním ďalších ingrediencií na lepšiu konzistenciu, vôňu a užívateľský komfort. Dávame si záležať na kvalite používaných surovín. Používame len nerafinované maslá a oleje lisované za studena najvyššej kvality. Všetky nami použité suroviny spĺňajú štandardy ECOCERT. Používame takisto domáce maceráty z bylín, čo nie je v slovenskej kozmetike bežné,“ približuje Albert.

Tu sa pritom náročná cesta ešte len začína. Vzorky následne putujú na fyzikálne, chemické a dermatologické testy. Keď všetko potvrdí akreditovaná spoločnosť aj slovenský Úrad verejného zdravotníctva, od predaja výrobku vás delí ešte pár krokov, vrátane zadania do výroby.

O cestu k zákazníkom sa postaral Shoptet

Dôležité je však nielen prichádzať s kvalitnými výrobkami, ale aj dostať ich k ľuďom. Rodina Bundalovcov stavila na e-shop, vďaka ktorému si môže ich prípravky objednať ktokoľvek odkiaľkoľvek. „Po nepríjemnej skúsenosti s konkurenčným riešením sme si vybrali platformu Shoptet,“ hovorí Albert.

Shoptet sa počas posledných rokov stal domovom pre 30 000 e-shopov a je obľúbeným riešením pre ľudí, ktorí túžia po vlastnom podnikaní alebo chcú rozšíriť už existujúce. Ako zdôrazňuje aj majiteľ Zdravia z kopaníc, je jednoduchý, prehľadný a moderný. „Výhodou je, že ak náhodou základné Shoptet riešenie neposkytuje vami požadovanú možnosť, Shoptet partneri vytvoria doplnok, ktorý vám ju dodá,“ opisuje Albert. Využívajú napríklad doplnok booster, ktorý pomocou umelej inteligencie odporúča produkty, alebo doplnok poptin, vďaka ktorému možno vytvoriť pop-up okno a napríklad pri odchode zákazníka vyskočí banner so zľavou. Doplnok na prepojenie so superfaktúrou zas uľahčuje párovanie platieb z e-shopu.

Obľube sa teší Urucum či Vráskožrút

V e-shope si možno vybrať z prípravkov, ktoré pomôžu pri očistení tela od toxínov či podporia regeneráciu orgánov a zlepšia ich fungovanie. Najpredávanejšia je na webe Panakeia aktuálne edícia Vráskožrút, Balzam s kostihojom a nátržnicou, Tinturka Kostihoj a levanduľa a obľúbený je aj aktivátor opálenia Urucum.

„Naši zákazníci užívajú Tinkturky ako prevenciu, ale pomáhajú si nimi aj na široké spektrum ochorení, vrátane tých onkologických, keď ide o podporu liečby,“ vysvetľuje Albert. Každá bylinka je podľa Bundalovcov na niečo dobrá a naši predkovia to vedeli už dávno.

To potvrdzujú aj vo svojom blogu, ktorý sami píšu. Články pripravujú tak, aby boli dobre čitateľné, prehľadné a poskytli ľuďom plnohodnotné informácie. „Inšpiráciu hľadáme priamo v našich výrobkoch a snažíme sa opísať účinky jednotlivých ingrediencií. Nachádzame ju taktiež v nových skúsenostiach a vedomostiach, ktoré neustále získavame.“

A čo plány do budúcnosti?

V blízkom čase podľa Alberta plánujú menšiu úpravu dizajnu e-shopu a pravidelne možno v e-shope vidieť aj nové výrobky. „Každý mesiac pribúdajú v priemere štyri nové produkty našej výroby a v tom budeme ďalej pokračovať,“ dodáva.

V budúcnosti by, samozrejme, Panakeia chcela expandovať aj do zahraničia, v čom im môže pomôcť aj Shoptet, s ktorým možno jednoducho rozšíriť podnikanie do Českej republiky či Maďarska. „Momentálne nám však vyhovuje partnerský program, ktorý sa neustále rozrastá o biopredajne, potraviny, drogérie a dokonca aj reštaurácie, hotely a penzióny, ktoré majú záujem o predaj našich výrobkov,“ uzatvára Albert.

OTVORTE SI E-SHOP NA SHOPTETE AJ VY!

Shoptet.
Zdroj: Shoptet

Advertoriál pripravený v spolupráci so spoločnosťou Shoptet.

Zdroj: Plnielánu.sk/Advertoriál
Odporúčame