Snažíte sa schudnúť? Tieto zdravé dobroty zaženú hlad na dlhšiu dobu

Zdravé raňajky

thinkstockphotos.com

Pokúšate sa schudnúť, no po zdravých jedlách vás stále trápi hlad? Diéta znamená jesť viackrát denne v malých porciách, nie vyhladovať sa. Hoci zmenšenie porcií je pri chudnutí zásadné, ak budete mať po celý čas pocit prázdneho žalúdka, veľmi rýchlo s diétou skoncujete a dostaví sa neželaný jojo efekt. Utíšte preto škvŕkanie v bruchu bez toho, aby ste zjedli nadbytočné kalórie. Niektoré jedlá totiž po konzumácii vyšlú do mozgu signál, že ste nasýtení a tak utlmia hlad. Potraviny v našom zozname vás zasýtia na dlhšiu dobu a pomôžu vám tak schudnúť.

Jablká

Schrúmte jedno jablko približne pol hodinu pred jedlom – vláknina a voda obsiahnutá v jablku vás naplní, takže toho menej zjete. Podobný efekt dosiahnete, ak pred jedlom vypijete dva dvojdecové poháre vody – voda zaplní žalúdok a prijmete tak až o 60 kalórii menej ako obvykle.

Hummus

Lahôdková nátierka z cícera je nielenže bohatá na bielkoviny, ale taktiež na vlákninu. V spojení s inou zeleninou, ktorá jej obsahuje veľa, napríklad mrkva, hrach alebo zeler, sľubuje chutnú a výživnú večeru, pomocou ktorej dlho udržíte hlad na uzde. Nejedzte ho však s bielym chlebom, majonézou alebo inými potravinami s vysokým obsahom tuku.


Mohlo by vás zaujať: Správne jedlo v správny čas: Kedy čo jesť, aby váha konečne klesla?


Ovsená kaša

O ovsených vločkách ako o fantastickom zdroji vlákniny sme už neraz písali a práve túto ich vlastnosť by ste mali pri chudnutí využiť čo najviac. Raňajky nabité vlákninou vás zasýtia na celé dopoludnie a spoľahlivo potlačia chuť na maškrtenie.

Vajíčka

Znovu sa dostávajú na výslnie ako zdravá potravina a to celkom oprávnene. Takisto sú plné bielkovín, ktoré potláčajú hlad. Výskum Penningtonského biomedicínskeho výskumného centra v americkom Los Angeles ukázal, že ľuďom, ktorí raňajkovali vajíčka, trvalo dlhšie, kým znovu vyhladli. Účastníci výskumu mali nižšiu hladinu grelínu, hormónu hladu, ktorý podporuje chuť do jedla a vyššiu hladinu hormónu PPY, ktorý udržiava pocit, že žalúdok je plný. Vajíčka sú tak dokonalou raňajkovou kombináciou pre správnu diétu.

Brokolica

Akákoľvek zelenina, ktorá obsahuje málo škrobu a veľa vlákniny vo vás rýchlo vyvolá pocit, že ste najedení, no brokolica je priam výživovou bombou. Má v sebe množstvo antioxidantov, ktoré chránia vaše bunky pred rakovinou. Brokolica spája vysoký obsah živín s veľkým objemom, takže po jej konzumácii budete dlho sýti.


Mohlo by vás zaujať: Zbavte sa posledných kíl navyše: Vylúčte z jedálnička tieto 4 potraviny


Mandle

Orechy sú všeobecne výborné pre vaše zdravie, no mandle majú ten správny pomer vlákniny, bielkovín a tukov, aby vás zasýtili bez nadbytočných kalórií. To z nich robí ideálneho pomocníka, keď vás prepadne chuť na niečo malé, takže ich bez výčitiek môžete jesť aj medzi hlavnými jedlami. Ak nemáte poruke mandle, dajte si pár vlasšských orechov.

Vývar

Možno by ste neverili, ale aj poctivý domácky vývar z mäsa a zeleniny zasýti na dlhú dobu. Polievky celkovo majú podobný účinok – zaplnia žalúdok, no pritom neobsahujú toľko kalórií. Ak si dáte polievku pred obedom, zjete menej z hlavného jedla a podarí sa vám schudnúť. Ideálne sú polievky pripravované bez zápražky či smotany.


Mohlo by vás zaujať: Zemiaky, ryža či cestoviny: Ktoré prílohy jesť najčastejšie a ktoré čo najmenej?


Maliny

V prípade, že vás prepadne chuť na sladké, siahnite po malinách. Tmavá farba tohto ovocia naznačuje, že v sebe ukrývajú antioxidanty a, samozrejme, aj vlákninu. Ich najväčšou výhodou je vysoký obsah vitamínu C. Nebojte sa maliny zamiešať aj do ovocných šalátov, alebo osviežujúcich nápojov smoothie.

Grécky jogurt

Pochúťka, ktorá začína byť populárna aj u nás obsahuje až dvakrát viac bielkovín ako bežný jogurt a tiež množstvo vápnika. Práve vďaka bielkovinám vydržíte oveľa dlhšie bez pocitu hladu. Ak vám samotný jogurt pripadá málo, pridajte doňho už spomínané ovsené vločky alebo sušené ovocie a účinok sa ešte znásobí. 


Ktoré zo spomínaných potravín si doprajete najčastejšie? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Eva S.

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close