Sušeným ovocím ku zdraviu: Štyri figy denne proti anémii, marhule pre zdravé srdce

Sušené ovocie

freedigitalphotos.net

Máte chuť na niečo sladké, ale chcete sa stravovať v súlade so zdravou výživou? Zabudnite na mliečnu čokoládu a vyskúšajte ovocie trochu inak – v jeho sušenej podobe! Ak sa cítite unavení, dajte si ďatle, pre zdravie vášho srdca sú tu zase marhule.

Zdravá, ale energetická bomba

Sušené ovocie je chutnou náhradou čerstvých plodov a je dokonca bohatšie na živiny. Sušením však stráca vitamín C a jeho energetická hodnota sa vyšplhá až na päťnásobok. Ak zjete sto gramov tejto pochúťky, svojmu telu dodáte aj okolo 1000 kJ. Pôvodcom tejto energie je cukor, ktorý sa na rozdiel od vody nevyparí, ale ovocie zmenší svoj objem. Návšteva zubára však nie je nutná, pretože napriek vysokému podielu fruktózy napríklad hrozienka nespôsobujú zubné kazy – dokonca sa v nich nachádzajú látky, ktoré ničia baktérie v ústach. Už sto gramov sušených marhúľ či banánových lupienkov obsahuje asi desať gramov vlákniny, ktorá pomáha v boji proti zápche, podporuje peristaltiku čriev, znižuje riziko rakoviny hrubého čreva a iných zdravotných problémov. Rovnako v nich nájdete aj vitamíny a minerály ako železo, vápnik či horčík.


Tiež by vás mohlo zaujať: Snažíte sa schudnúť? Stavte na tieto druhy ovocia!


Usušte si svoje vlastné ovocie

Pri sušení sa používajú konzervačné látky, preto by ste nemali zabudnúť ovocie pred konzumáciou opláchnuť vo vode. Aby vydržalo čo najdlhšie, plody z obchodov sa najčastejšie zaobalia do síry, no pri nedostatočnom umytí sa do tela dostane veľa nezdravých látok a efekt sviežosti z ovocia mizne. Ak sa chcete tomuto neželanému javu zďaleka vyhnúť, usušte si ovocie u vás doma „na kolene“. Urobte si radosť a vybavte sa na zimu kvalitnými zásobami, ktoré dokáže zo záhradných plodov vyčarovať domáca sušička ovocia. Tento úžasný spotrebič zbaví ovocie prebytočnej vody a navyše vám vydrží zabalzamované aj bez dodatočnej chemizácie.

Hrozienka na osteoporózu

Sušené hrozienka sú obrovským zdrojom bóru. Ak si ich doprajete spolu s jogurtom, ktorý je bohatý na vápnik a prisypete za hrsť orechov, tak môžete vo veľkom znížiť riziko vzniku osteoporózy. Denný energetický príjem zvýšia o 76 kalórií a telu dodajú 1,3 g vlákniny.


Tiež by vás mohlo zaujať: Chýba vám draslík, horčík alebo železo? Nájdete ho v týchto potravinách!


Ďatle proti únave

Pri pocite vyčerpania doslova túžite po sladkostiach. Vyskúšajte ďatle, ktoré majú nízky glykemický index, čo znamená, že svoje cukry uvoľňujú pomaly a hladinu energie udržujú stabilne. V sušených datliach je zastúpených 2,2 g vlákniny a 70 kalórií. Ak vás trápi hlad, doprajte si ich spolu s bielkovinami.

Marhule pre zdravé srdce

Marhule majú až trikrát vyšší obsah draslíka než banány, ktorý je dobrý na udržanie nízkeho krvného tlaku. Odborníci odporúčajú ich konzumáciu ľuďom, ktorí trpia vysokým krvným tlakom a srdcovo-cievnymi ochoreniami. Už jedna porcia dodá telu 4,4 g vlákniny a 60 kalórií. Ak chcete z tela vyplaviť toxíny, jedzte ich na lačný žalúdok, čím podporíte správne fungovanie žalúdka.

Na anémiu s figami

Pri anémii môžu pomôcť už štyri sušené figy denne. Ak chcete ešte viac podporiť tvorbu železa, ponorte ich do pomarančovej šťavy, ktorá obsahuje veľa vitamínu C a spoločne sú skutočnou záchranou v boji proti chudokrvnosti. Obsahujú 64 kalórií a organizmus obohatia o 2,4 g vlákniny.


Tiež by vás mohlo zaujať: Únava či chrípka nemá šancu: Týchto 7 potravín vám dodá energiu a posilní imunitu


Brusnice eliminujú zápal močových ciest

Sušené brusnice sú tou najlepšou voľbou, ako predchádzať zápalom močových ciest a močového mechúra. Už dve hrste denne znižujú prítomnosť nežiadúcich baktérií, ktoré môžu vyvolať ochorenie. Ak vás zaujíma ich energetická hodnota, majú 77 kalórií a 1,25 g vlákniny.

Slivky podporujú trávenie

Pri problémoch so zápchou si určite dajte sušené slivky. Obsahujú totiž sorbitol, ktorý uvoľňuje vodu a pôsobí lepšie, než ktorékoľvek preháňadlo. Nájdete v nich 54 kalórií, 4,4 g vlákniny, vitamíny A, skupiny B, C, horčík, draslík a železo.


Máte radi sušené ovocie? Ktoré druhy si doprajete najčastejšie? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom .

Zdroj: freedigitalphotos.net, freedigitalphotos.net, Viera

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close