Trápi vás nadúvanie? Takto sa mu vyhnete!

bolesť

photl.com

Niekto je zeleninu a ovocie kvôli chuti a iný aby ušetril kalórie. Veď takéhoto menu sa môžeme bez výčitiek svedomia najesť až do „prasknutia“. Jediné, čo nás môže odradiť, je vypuklé bruško. Zistite, ako túto nepríjemnosť vyriešiť!

Nadúvanie znamená, že nám v črevách zostalo z potravy príliš veľa vzduchu. Na svedomí to môžu mať strukoviny, zelenina, ale aj niektoré druhy ovocia (slivky, marhule). Každého „zavzdušní“ niečo iné. Čo robí zle práve vám preto najjednoduchšie zistíte sebapozorovaním. Nebojte sa, nemusíte sa obľúbených pochúťok vzdať. Stačí, ak pri ich konzumácii použijete zopár fígľov a nafúknuté, tvrdé bruško nebude mať šancu.

Spestrite si pitný režim feniklom a mätou

Pravidelné pitie čaju z týchto byliniek po každom jedle, ktoré vám zvyčajne vyduje bruško, pomôže vašim črevám popasovať sa s prebytočným vzduchom. Tento recept našich prastarých mám má odskúšaný hádam každá druhá mamička, ktorej ratolesť trpí kolikami. Navyše, obe bylinky majú veľmi príjemnú chuť a čaje z nich sú dobré aj chladené. Ak máte radšej sladkú chuť malinovky, pokojne si namiešajte strek v pomere 1 : 1 s feniklovým alebo mätovým odvarom. Takýto zázrak vo fľaši vám pomôže vychutnávať si zeleninu a ovocie bez vedľajších účinkov.

Netradične dochutené cestoviny a strukoviny

Hrášok, šošovica, kapusta, kel či fazuľka nafúknu brucho hádam každému. Trávenie strukovín však má pre nás hneď viacero výhod. Okrem toho, že obsahujú veľa vlákniny, ktorá nám prečistí črevá, sú bohaté i na bielkoviny, vápnik, železo, selén, fosfor, zinok a vitamíny B1, B2 a B6. Aj preto odborníci radia aspoň raz či dvakrát do týždňa nahradiť živočíšne bielkoviny rastlinnými, aby si naše trávenie trochu „vydýchlo“. Ak vás odrádzajú iba nepríjemné následky ich konzumácie, dochuťte si spomínané strukoviny saturejkou, rozmarínom a šalviou. Uľahčia vám stráviť chutný obed a pomôžu predísť pocitu nafúknutia. Strukoviny vás navyše zasýtia nadlho – a to všetko na rozdiel od mäsa za polovičný počet kalórií. Ak sa teda práve pokúšate zbaviť nejakých centimetrov navyše, nebojte sa vyskúšať nové kombinácie potravín.

Mäso na orientálny spôsob

Patríte k menšine, u ktorej problémy s nafukovaním vyvoláva mäso? Máme riešenie i pre vás! Vyskúšajte orientálnu koreninu kurkumu. Okrem toho, že vám pomôže s trávením, potešíte ňou aj svoj žlčník, pečeň a mozog. Má protizápalové účinky a podporuje činnosť spomínaných orgánov. Ak máte strach z jej špecifickej chuti, skúste si na ňu postupne zvykať používaním karí korenia. Obsahuje kurkumu, no v kombinácii s inými prísadami v ňom nemá až takú výraznú chuť. Časom možno prídete tomuto žltému zázraku na chuť a odvážite sa ho pridať aj do mäsovo-zeleninovej polievky.

Kedy ísť k lekárovi

Nadúvanie nemusia mať na svedomí iba zle zvolené potraviny. Ak vám tvrdé bruško nedá pokoj bez ohľadu na vaše menu, navštívte lekára. Na vine môžu byť aj zdravotné problémy ako

✘ nedostatok pankreasových enzýmov,

✘ málo tráviacich štiav,

✘ priveľa kvasných a hnilobných baktérií v čreve.

Zdroj: photl.com, photl, Pippa

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close