Trápia vás nočné mory či neschopnosť večer zaspať? Možno jete nevhodné potraviny!

Jedlo

thinkstockphotos.com

To, čo jeme pred spaním, môže značne ovplyvniť kvalitu spánku. Niekedy je ale ťažké ísť spať, keď sme hladní. Avšak je potrebné si vybrať zdravé potraviny a neprejedať sa. Takéto večerné jedlo by nemalo presiahnuť 200 kcal a určite by nemalo obsahovať kofeín. Pozrite si aj ďalšie potraviny, ktorým by ste sa rozhodne mali večer vyhýbať.

Alkohol

To, že vám alkoholické nápoje zabezpečia lepší spánok, je obyčajný mýtus. Aj keď potom môžete byť ospalí, neznamená to, že takýto spánok je osviežujúci. Potvrdzuje to aj vedec Todd Arnedt z Michiganskej univerzity na základe experimentálneho výskumu. Alkohol môže viesť organizmus k dehydratácii a znížiť regeneračnú funkciu spánku. Často sa stáva, že sa potom v noci prebudíte a dlhší čas nemôžete zaspať. Preto ak sa chcete tešiť z hlbokého a dlhotrvajúceho spánku, vyhnite sa pred spaním požívaniu alkoholu. Či trpíte príležitostnou alebo chronickou nespavosťou, môže sa to z dlhodobého hľadiska ešte zhoršiť.

Zmrzlina

Zmrzlinu má rád takmer každý, ale večer je to malá pohroma. Je síce skvelým upokojujúcim jedlom, no aj jednou z najhorších potravín, ktoré konzumujeme pred spaním. Zmrzlina je plná tuku, ktorý sa štiepi pomalšie, a rovnako má vysoký obsah cukru. Ten spôsobuje nočné mory a môže vás udržať dlhšie bdelými. Skúste radšej namiesto zmrzliny vypiť pred spaním pohár nesladeného mlieka. Možno nie je také chutné ako zmrzlina, ale o to je zdravšie.


Mohlo by vás zaujať: Dary prírody pre lepší spánok: Prehazdovanie sa na posteli s nimi nehrozí!


Chlieb

Ak sa usilujete pribrať, pokojne večer chlieb konzumujte. Ak ste však na diéte alebo si chcete udržať svoju váhu, držte od seba tento pokrm po večeroch čo najďalej. Chlieb obsahuje sacharidy a kvasinky, ktoré môžu spôsobiť, že priberiete a navyše budete túžiť po ďalších sacharidoch. Ďalším nočným útokom na chladničku sa tak nevyhnete.

Zeler

Áno, aj zdravý zeler je na tomto zozname. Ak sa chcete tešiť z výdatného a neprerušovaného spánku, tak sa mu pred spaním vyhnite. V podstate nie je na jedení zeleru večer nič zlé, avšak je to prírodné diuretikum, čo môže spôsobiť častejšie močenie. Takže vás viackrát za noc prebudí. Preto ho pred spaním nejedzte veľa a najlepšie bude, ak sa mu vyhnete úplne. Vhodnou náhradou je mrkva, tá je plná potrebného vitamínu A a navyše vás zo spánku nevyrušuje.

Veľa ovocia

Ak máme večer na niečo chuť, často si v snahe napáchať čo najmenej zla vyberáme ovocie. Samozrejme, malá dávka nerobí problém, horšie je to s väčším množstvom. Veľa ovocia totiž môže  spôsobiť zvýšenú plynatosť. Trávenie je náročnejšie aj bolestivejšie, čo pokojnému spánku nepomáha. Odporúčaná dávka je maximálne vo veľkosti obsahu šálky. No je to individuálna záležitosť, takže sami uvidíte, kedy sa cítite horšie alebo lepšie.


Mohlo by vás zaujať: Menu pre dobrý spánok: Čo si dopriať, keď vás večer trápi hlad?


Cereálie

Ak si sledujete svoju váhu, cereálie sú ďalším jedlom, ktorému by ste sa mali po večeroch vyhnúť. Hlavne sa držte ďalej od tých sladených, pretože vám zvýšia hladinu cukru v krvi a na pokojný spánok môžete rovno zabudnúť. Zdravším a oveľa vhodnejším variantom je miska ovsenej kaše s mliekom, a to nielen večer, ale aj ráno.

Čokoládové tyčinky

Akokoľvek sú čokoládové tyčinky či iné sladkosti lákavé, sú zároveň aj tým najhorším, čo môžete pred spaním skonzumovať. Podľa štúdie uverejnenej v The Journal of The Mind and Body konzumovanie takýchto potravín spôsobuje nočné mory. Majú totiž vysoký obsah cukru a práve ten pomáha produkovať strašidelné sny. V takomto prípade je asi lepšie si vybrať zdravý pokojný spánok ako večernú pochúťku.


Aké potraviny si pred spaním najčastejšie doprajete vy? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Mária

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close