Trojhodinová diéta: Schudnite presným časovaním jedál aj bez hladovania!

Žena

profimedia.sk

Jar už klope na dvere a s ňou sa nezadržateľne blíži pre mnohých obávané leto. Obávané preto, lebo oblečením už nebude možné zakryť stravovacie prehrešky z ostatného zimného hodovania. Najčastejšou otázkou, ktorú si v týchto dňoch preto kladie určite väčšina z nás, je ako schudnúť „do plaviek“. Trojhodinová diéta ponúka rýchle, jednoduché a hlavne zdravé riešenie.

Hravo zdravo

Filozofiou tejto diéty je jednoduchý a logický fakt. A síce to, že dôležitejšie ako to čo zjeme, je to, kedy to zjeme. Ak totiž budeme jesť jedlo v presne rovnaký čas, teda pravidelne, naštartujeme si metabolizmus a tým sa zrýchli aj spaľovanie tukov. V dôsledku toho schudneme bez toho, aby sme hladovali, alebo sa drasticky obmedzovali v príjme stravy, či v druhoch jedál, ktoré máme radi.

Princípy fungovania trojhodinovej diéty:

  • metabolizmus naštartujte čo najskôr – raňajky sú dôležitou súčasťou zdravého stravovania, aj tejto diéty, preto ich rozhodne nevynechajte a dajte si ich čo najskôr po prebudení, najneskôr do jednej hodiny
  • od tej hodiny, kedy ste zjedli raňajky, jedzte počas dňa vaše obľúbené jedlá v trojhodinových intervaloch
  • poslednú porciu zjedzte dve až tri hodiny pred spaním – to znamená, že ak si raňajky dáte o 7:00, ďalšie jedlá budete jesť o 10:00, 13:00, 16:00 a večeru si dáte o 19:00, teda 2 – 3 hodiny pred spaním, keďže väčšina z más chodí počas pracovného týždňa spať medzi 21:00 a 22:00. Ak sa chystáte na nejakú udalosť a spať pôjdete omnoho neskôr ako obvykle, pokojne si dajte porciu aj o ďalšie tri hodiny, v našom prípade o 22:00.

Mohlo by vás zaujať: Diéta, ktorá zaberie: Stavte na tieto potraviny – zasýtia vás na dlhší čas


Nezabudnite na dobrú organizáciu

Dodržiavanie tejto diéty si vyžaduje lepšiu organizáciu. Trojhodinová diéta prikazuje jesť každé tri hodiny. Ak ste teda od rána do poobedia zatvorení v robote, mali by ste na ňu myslieť skôr a do práce si zobrať malú desiatu a olovrant, aby ste mohli trojhodinový režim poctivo dodržiavať.

Voda je dôležitá pri každej diéte

Rovnako je tomu tak aj pri tejto. Ku každému chodu, teda každé tri hodiny, sa odporúča vypiť dva poháre čistej vody. Ak pijete kávu, mali by ste ju obmedziť, resp. po každom pohári kávy vypiť ďalšie dva poháre vody. Alkoholickým nápojom by ste sa mali „obkľukou“ vyhnúť, no ak ste „okolnosťami prinútení“, aspoň by ste sa mali v jeho konzumácii krotiť.

4 kilá za mesiac

To je obdobie, ktoré by ste mali zvládnuť držať túto diétu. Za jeden týždeň by ste mali zhodiť asi kilogram zo svojej váhy, po mesiaci by vám teda z nej mali ubudnúť 4 kilá. Po dvojtýždňovej prestávke si môžete diétu pokojne zopakovať. Keďže táto diéta vás naopak od iných neobmedzuje v jedle, ani nevylučuje z príjmu nijaké dôležité látky či živiny, nemusíte sa báť nijakých vedľajších účinkov, či rizík a dopriať si ju môžete kedykoľvek chcete.


Mohlo by vás zaujať: Chudnutie podľa znamenia zverokruhu: Akú diétu vám naordinovali hviezdy?


Jojo efekt nehrozí

Keď si vaše telo zvykne na pravidelný prísun potravy, nebude si musieť hromadiť zásoby. Presne opačný scenár je problémom ostatných, drastických diét s následným jojo efektom. Keď držíte drastickú diétu a obmedzujete sa v jedle, síce schudnete, no v organizme sa vytvorí potreba rezervy, a tak keď sa po skončení diéty niečoho normálne najete, telo si hneď všetko prijaté odloží do zásob a nespáli, aby malo v prípade ďalšieho takéhoto „ohrozenia“ z čoho čerpať. A vaše kilá sú späť raz dva. No pri trojhodinovej diéte to ani zďaleka nehrozí. Pravidelným prísunom stravy sa naopak spaľovanie naštartuje tak, že schudnete omnoho viac, ako keby ste hladovali.


Vyskúšali ste už spomínanú diétu? Pomohla vám zhodiť nejaké kilogramy? Napíšte ostatným čitateľom svoje skúsenosti v diskusii.

Zdroj: profimedia.sk, profimedia.sk, Nela

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close