Veľká zmena po 25 rokoch: Známa značka piva reaguje na súčasný trend Slovákov!

Zlatý Bažant.

Najnovšie prieskumy hovoria o tom, že Slováci preferujú horkejšie pivo. Zdroj: Zlatý Bažant.

Dajte ľuďom to, čo chcú. Pivovar v Hurbanove vypočul Slovákov a rozhodol sa urobiť so značkou Zlatý Bažant mimoriadny krok. Priblížime vám, o čo presne ide.

Tradičné pivo mení receptúru

Podľa Štatistického úradu SR vypil v roku 2021 každý Slovák v priemere 120 pollitrových krígľov piva, čiže približne 60 litrov na osobu. Najnovšie prieskumy hovoria o tom, že preferujeme horkejšie pivo. Práve preto sa na situáciu rozhodol reagovať trhový líder Heineken Slovensko a po 25 rokoch prichádza s úplne novou receptúrou svojho tradičného 12-stupňového ležiaka Zlatý Bažant. Doteraz bol totiž známejší práve pre sladovú chuť a nižšiu horkosť.

V spotrebiteľskom výskume agentúry Ipsos sa testovalo 16 rôznych pív dostupných na Slovensku. „Jednoznačne z neho vyšlo, že bývalý Zlatý Bažant 12 % nebol v súlade s trendmi, ktoré vidíme medzi slovenskými pivnými konzumentmi. Pristúpili sme preto k zásadnému rozhodnutiu – zmeniť receptúru. Predchádzali tomu rôzne diskusie aj na regionálnej úrovni,“ vyjadril sa marketingový riaditeľ Robert Kubička.

Až 90 % ingrediencií pochádza z domácich surovín

Okrem excelentnej horkej chuti zmena receptúry so sebou prináša aj vyšší podiel alkoholu (zo 4,6 na 4,7 %), plnšiu chuť a podmanivú chmeľovú arómu. Číslo horkosti stúplo z 24 na 32 – čím je vyššie, tým je pivo horkejšie. Podstatný dôraz kladie na slovenský pôvod a až 90 % všetkých jeho ingrediencií pochádza zo Slovenska. Je vyrobený zo 100 % hurbanovského sladu a vody z artézskych studní priamo z Hurbanova.

Aj jačmeň použitý na výrobu piva pochádza od lokálnych pestovateľov. „Zameriavame sa na celý proces výroby piva od zrnka jačmeňa až po pohár načapovaného piva. Poľnohospodárstvo je pre nás kľúčovým odvetvím. Udržateľné pestovanie sladovníckeho jačmeňa je alfou a omegou našej tradičnej pivovarníckej výroby,“ povedal Rene Kruijt, generálny riaditeľ Heineken Slovensko.

Okrem zmeny receptúry tradičného 12-stupňového ležiaka prichádza Zlatý Bažant aj s ďalšími novinkami. Pivo Zlatý Bažant 10 % má po novom vylepšenú a plnšiu chuť, vyšší obsah alkoholu (z 3,9 % na 4,1 %) a mierne vyššiu horkosť (z 20,5 na 23). Zlatý Bažant Radler 0,0 % vám zase prináša dve exotické novinky s tropickou príchuťou mango a melón v edícii bez pridaného cukru.

Zlatý Bažant.
Až 90 % všetkých ingrediencií piva Zlatý Bažant 12 % pochádza zo Slovenska. Zdroj: Zlatý Bažant

Chmeľ z jedinej chmeľnice na Slovensku a ročný vývoj

Tou najzásadnejšou novinkou v receptúre je však použitie chmeľu z jedinej slovenskej chmeľnice v Nemšovej. Konkrétne je to odroda Žatecký skorý červeňák. Pivo Zlatý Bažant 12 % vďaka tomu získalo novú nezameniteľnú horkastú chuť a arómu.

Zlatý Bažant 12 % sa varí tradičným spôsobom dekokčnej metódy rmutovania a rmutuje v dvoch odlišných nádobách. Je to proces, pri ktorom dochádza k štiepeniu škrobov na cukry a bielkovinových podielov. Trvá niekoľko hodín a zmes dosahuje teplotu až 100 °C. Prináša však oveľa bohatšiu a plnšiu chuť piva.

Po zmene receptúry nasledoval vývoj chute piva, ktorý trval rok. „Počas tohto obdobia sme uvarili viac než 10 rôznych šarží. Postupne sa dolaďovala vôňa, chuť, plnosť a horkosť piva. Finálnej receptúre predchádzalo veľa kôl degustovania,“ priblížila celý proces manažérka výroby a kvality piva Andrea Cseriová. Významnú úlohu pritom zohrávali sládkovia z Hurbanova, ale aj iní odborníci a takisto samotní spotrebitelia.

Jednoznačný víťaz v slepých testoch

Aby boli konzumenti čo najviac spokojní, samotná zmena receptúry prešla sériou spotrebiteľských testov. V nich bol testovaný nielen starý a nový Zlatý Bažant 12 %, ale aj najvýraznejší konkurent z radov českých značiek. „Výsledky nás nesmierne potešili, pretože v slepých testoch bol Zlatý Bažant 12 % s novou receptúrou jednoznačným víťazom,“ priblížila senior brand manažérka značky Zlatý Bažant Radoslava Anguš.

Hodnotil sa napríklad celkový chuťový zážitok, osvieženie, farba či vôňa. „Sme presvedčení o tom, že naša novinka dokáže zmeniť vnímanie Slovákov a to, ako vnímajú značku Zlatý Bažant a celkovo slovenské ležiaky,“ dodala Anguš. Pivo Zlatý Bažant 12 % vyrobené podľa novej receptúry si môžete kúpiť už aj vy. V predaji je od 20. marca 2023 a od jeho predchodcu ho odlíšite vďaka výraznej pečati „NOVÁ RECEPTÚRA“.

Viac o pive Zlatý Bažant 12 %

Zlatý Bažant.
Po zmene receptúry nasledoval vývoj chute piva, ktorý trval rok. Zdroj: Zlatý Bažant
Zdroj: PR článok
Odporúčame