Vyhnite sa hrozbe cukrovky: 5 spôsobov, akým znížiť krvný cukor prírodnou cestou

Žena

gettyimages

Vysoká hladina krvného cukru vzniká v prípade, že vaše telo nie je schopné preniesť všetok cukor z krvi do buniek. Bez správnych opatrení môže vysoký krvný cukor viesť k viacerým zdravotným ťažkostiam, vrátane cukrovky.

Cukor sa do vášho tela dostane s každým jedlom alebo nápojom. Dostáva sa do krvi, odkiaľ ho inzulín prepravuje do buniek, aby mohol byť využitý na tvorbu energie. Problém nastáva v prípade, ak je denný príjem cukru príliš vysoký.

Nielen že sa nadmerné dávky cukru musia kompenzovať väčším množstvom inzulínu, nevyužitý cukor zostane uložený v tukových zásobách, ktoré sa odzrkadlia na vašej váhe. Ako teda môžete znížiť krvný cukor prírodnou cestou?

1. Kontrolujte množstvo cukru, ktoré konzumujete

Cukor sa nenachádza iba v zákuskoch a čokoláde, ale aj vo všetkých ostatných jedlách. Vaše telo dokáže naraz zniesť iba určité množstvo cukru, takže to netreba preháňať ani v prípade, že netrpíte žiadnymi zdravotnými problémami.

Neustále privádzanie cukru do tela môže spôsobiť, že naň organizmus prestane správne reagovať – produkcia inzulínu sa zníži. To môže viesť nielen k obezite, ale aj neurologickým problémom a cukrovke 2. typu.


Mohlo by vás zaujímať: Znížte riziko cukrovky druhého typu: Doprajte si zdravé raňajky


2. Vyhnite sa jedlám, ktoré rapídne zvyšujú hladinu cukru

Nie každé jedlo, ktoré obsahuje cukor, je pre vás zlé. Bez neho by ste nemali dostatok energie a vaše telo by nefungovalo správne. Ak často konzumujete jedlá, ktoré uvoľňujú veľkú dávku cukru v krátkom čase, hrozia problémy. Najčastejšie ide o spracované potraviny, ktoré okrem cukru neprinesú žiadne iné živiny. Patrí sem napríklad biely chlieb, cestoviny a sladené nápoje.

3. Nejedzte často

Každé jedlo zodvihne krvný cukor, na čo sa oplatí myslieť hlavne pri maškrtení. Rozdeľte 3 až 5 plnohodnotných jedál rovnomerne do svojho dňa. Pričastá konzumácia jedla zbytočne dvíha krvný cukor, aj keď ide o malé porcie.


Mohlo by vás zaujímať: Máte cukrovku druhého typu v rodine? Vyhnite sa jej dodržiavaním niekoľkých zásad!


4. Športujte pravidelne

Využite energiu, ktorú vám cukor poskytuje. Pravidelný šport nespáli iba tuky, ale aj cukor v bunkách, čo vyrovná jeho nadmerný príjem.

5. Vyskúšajte bezlepkovú stravu

Lepok je proteín, ktorý vaše telo nerozkladá práve najľahšie. Aj v prípade, že ho dobre tolerujete a nemáte naň žiadnu formu intolerancie, pre optimálne zdravie a nižší krvný cukor je vhodné vyhnúť sa mu. Nemusíte nahradiť všetky potraviny bezlepkovými, efektívne sú aj malé zmeny. Vyberte miesto bielej ryže hnedú a ak dostanete chuť na sladké, skúste v obchode vybrať bezlepkové sušienky.

Pozor! Ak máte cukrovku alebo iné ochorenie, ktoré súvisí s vašou stravou, poraďte sa pred každou zmenou v stravovaní s vašim lekárom.


Máte vy alebo niekto z rodiny skúsenosti s cukrovkou? Napíšte ostatným čitateľom do diskusie pod článkom.

Zdroj: gettyimages, gettyimages, Stanislava

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close