Vypadávanie vlasov – strašiak mnohých žien: Ako nad ním zvíťaziť?

Vlasy

thinkstockphotos.com

Nadmerným vypadávaním vlasov trpí čoraz viac žien. Príčinou môže byť dedičnosť, hormonálna nerovnováha, ale i stres. Aj keď sa kvôli vypadávaniu či rednutiu vlasov trápite, stále je tu nádej. Výskumníci tvrdia, že je možné aspoň sčasti vlasom prinavrátiť hustotu zmenou jedálnička a používaním správnych vlasových prípravkov.

Vypadávanie vlasov je normálne. Približne 90% vlasov je vo fáze rastu. Ostatných 10% je vo fáze oddychu a do 3-4 mesiacov vypadajú, aby umožnili rast ďalším. Denne vám môže za normálnych okolností vypadnúť aj 100 vlasov. Ak ste si všimli, že po učesaní na kefe či hrebeni ich zostáva viac ako zvyčajne, spravte si jednoduchý test. Pred kefovaním či česaním si prstami prečešte prameň vlasov. Zvyčajne vám v ruke zostane 6 – 8 vypadaných. Ak ide o väčší počet (15 a viac), pravdepodobne strácate viac vlasov, ako by ste normálne mali. Čo robiť v takomto prípade?

Upokojte sa

Ešte predtým ako vyhľadáte odbornú pomoc, pozrite sa lepšie na životný štýl, ktorý vediete. Príliš veľa stresu je jednou z možných príčin nadmerného vypadávania vlasov. Upokojte sa a zrelaxujte. Vyskúšajte krátku dvadsaťminútovú prechádzku denne, pravidelnú jogu či dychové cvičenia, ktoré napomáhajú uvoľneniu celého tela.


Mohlo by vás zaujať: Zázračný liek na vypadávanie vlasov…existuje?


Nepodceňujte zdravú výźivu

Aj nedostatok niektorých výživných látok je spojený s vypadávaním a rednutím vlasov. Ubezpečte sa, že denne prijmete odporúčané množstvo kľúčových vitamínov, minerálov a makronutrientov. Patria medzi ne bielkoviny, zinok, selén, železo, vitamín B, D, E a omega 3 mastné kyseliny. Bielkoviny potrebujete pre rast nových vlasov, pre ich pružnosť a silu. Po pravidelnej konzumácii lososa bolo preukázané zlepšenie stavu vlasov u žien, vďaka obsahu omega 3 mastných kyselín a iných vitamínov. Ďalším doplnkom stravy by sa mal stať med, oriešky a semienka. Cieľom štúdie z roku 2015 uverejnenej v Journal of Cosmetic Dermatology bolo určiť význam stravy bohatej na omega 3 a omega 6 esenciálne mastné kyseliny a antioxidanty. Po 6 mesiacoch až 90% účastníkov vyhlásilo zlepšenie pri liečbe vypadávania vlasov. Pre dosiahnutie rovnakých výsledkov jedzte vlašské orechy, ľanové semienka, sezamový a slnečnicový olej a olej z hroznových semien.

Bylinkové prípravky

Ďalšími vhodnými pomocníkmi sú prípravky z bylín, ktoré si môžete vyrobiť aj doma. Výluhom z bylín si umyte vlasy alebo aplikujte na pokožku hlavy jemnou masážou. Pripravíte si ho napríklad zaliatím dvoch lyžíc sušenej drogy približne 3 dcl vriacej vody. Použiť môžete samozrejme aj čerstvú rastlinu. Prikryte a lúhujte 10-15 minút. Vmasírujte a nechajte pôsobiť niekoľko minút. Následne zmyte vodou alebo kvalitným šampónom.


Mohlo by vás zaujať: 8 life hackov, ktoré z vás spravia sexi chlapa. Nie je to tak zložité


Bylinky pre krásne a zdravé vlasy:

  • Rozmarín – vyživuje suchú pokožku hlavy a zabraňuje vypadávaniu vlasov

  • Žihľava – je vhodná pre rýchlo sa mastiace vlasy aj proti vypadávaniu

  • Šalvia – lieči zápaly, pomáha pri problémoch s lupinami a mastnotou

  • Aloe vera – obsahuje alanín, ktorý stimuluje rast vlasov

  • Hamamel virgínsky – hamamelová voda zabraňuje vypadávaniu vlasov a prekrvuje vlasovú pokožku

Masáž hlavy

Masáž hlavy zlepšuje cirkuláciu krvi vlasovej pokožky a znižuje stres. Ak si ju budete robiť pravidelne, každý či každý druhý deň, podporíte rast zdravých a pružných vlasov.

1. Či už budete masáž vykonávať s mokrými alebo suchými vlasmi, je len na vás. Pre lepšie výsledky použite dve až tri kvapky levanduľového, rozmarínového alebo tymiánového esenciálneho oleja. Ak máte mastné vlasy, použitie olejov vynechajte.

2. Masírujte vlasovú pokožku krúživými pohybmi. Pozor, nezapájajte do masáže nechty! Zabránite tak lámaniu vlasov a poškodeniu pokožky. Masáž by mala byť jemná, príjemná a upokojujúca.

3. Na masáž stačí 3 – 5 minút, no pokojne aj dlhšie, ak je vám príjemná. Pre rýchlejšie výsledky sa odporúča vykonávať masáž až dvakrát denne.

Upozornenie: Masáž vlasovej pokožky sa neodporúča ľuďom s psoriázou a/alebo ekzémom.


Máte skúsenosti s nadmerným vypadávanim vlasov? Napíšte ich ostatným čitateľom do diskusie pod článkom.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Simona

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close