Výsledky prieskumu ukázali: Slováci vedia, ako šetriť

nákup

SITA

Takmer tri štvrtiny domácností vnímajú svoju súčasnú finančnú situáciu ako rovnakú alebo horšiu v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK.

Najviac negatívnych postojov k finančnej situácii prejavujú ľudia vo veku od 40 do 49 rokov, ľudia so stredným vzdelaním bez maturity a ľudia s mesačným príjmom od 451 do 700 eur.

Podľa prieskumu sú výhľady slovenských domácností do budúcnosti oproti tomu veľmi optimistické, pretože 67 % z nich verí, že o rok bude ich situácia rovnaká alebo lepšia. „Viac ako tretina opýtaných, až 35 percent si myslí, že ich finančná situácia bude o rok lepšia ako dnes. Ďalších 32 % sa domnieva, že na tom budú rovnako ako v minulom roku,“ uviedol obchodný riaditeľ MasterCard Europe pre Slovenskú republiku Milan Laitl.


Tiež by vás mohlo zaujať: Platíte priveľa za energie? Možno robíte tieto chyby!


Najoptimistickejšie očakávania majú ľudia vo veku od 18 do 29 rokov, ľudia s vysokoškolským vzdelaním a ľudia s mesačným príjmom nad 700 eur. „Prieskum ukázal jeden úsmevný postreh, a síce že muži na Slovensku zmýšľajú o svojej finančnej budúcnosti omnoho pozitívnejšie ako slovenské ženy. Až 72 % mužov sa domnieva, že finančná situácia bude rovnaká alebo lepšia, zatiaľ čo ženy si to myslia len v 61 %,“ dodáva Laitl.

Prieskum tiež poukázal na to, že Slováci myslia na svoju finančnú budúcnosť a dokážu šetriť. Viac ako polovica Slovákov, presne 62 % dokáže ušetriť aspoň časť svojich pravidelných príjmov. Väčšina opýtaných v súčasnosti pociťuje nárast spotrebiteľských cien, a preto sa do budúcnosti bude snažiť ušetriť hlavne na väčších nákupoch.

Zdroj: SITA, SITA, SITA

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close