Zabudnite na mrkvu: Tieto dve ovocia vašim očiam prospejú viac!

dievča

photl.com

Ľudia v strednom a staršom veku majú zvýšený nábeh na očné choroby a problémy, ktoré môžu viesť dokonca až ku slepote. Americkí vedci ale priniesli skvelé správy. Ak budete jesť aspoň tri dávky ovocia denne, môžete sa týmto očným problémom do značnej miery vyhnúť!

Vedci z amerického Bostonu dospeli k pozoruhodnému záveru. Výsledky výskumu totiž jasne dokazujú, že minimálne tri dávky ovocia denne pomáhajú ľudí ochrániť pred očnou chorobou, zvanou makulopatia. Vyplýva to z výskumu, ktorý prebiehal úctyhodných 18 rokov na vzorke až 118.000 ľudí nad 50 rokov.

Čo je to makulopatia?

Jedná sa o vekom podmienené očné ochorenie, ktoré postihuje starších ľudí a jeho následky môžu skončiť až úplným oslepnutím. Lieky dokážu túto chorobu iba spomaliť, avšak nie ju úplne vyliečiť. Na ochranu očí však treba dbať už dávno pred starobou a venovať výžive očí zvýšenú pozornosť. Človeka pred touto chorobou chránia najmä vitamíny C a E, ako aj betakarotén a zinok.


Tiež by vás mohlo zaujať: Chcete si zachovať skvelú pamäť a ostrý zrak? Vieme, ako na to


Ovocie znižuje pravdepodobnosť choroby o 36 %

Na obrovskej vzorke osôb americkí vedci zistili, že pravdepodobnosť ochorenia na makulopatiu je u ľudí, ktorí jedia ovocie aspoň trikrát denne, až o 36% nižšia, ako u ľudí, ktorí jedli menej ovocia, alebo ho konzumovali len občas. Nezanedbávajte preto každodennú konzumáciu ovocia, nie len z tohto dôvodu.

Ochraňujú flavonoidy, vláknina, aj draslík

Pri pozorovaní stravovacích návykov bolo dokázané, že vysoká konzumácia ovocia má výborný vplyv na oči. Okrem toho prišli vedci aj na to, že červené a žlté druhy ovocia, ktoré obsahujú karotény, nemajú väčší vplyv na ochranu zraku, ako iné druhy ovocia. Preto sa domnievajú, že väčšiu rolu na ochrane zraku hrajú iné látky, ktoré sa tiež nachádzajú v ovocí, ako napríklad flavonoidy, vláknina, či draslík.

Chcete chrániť svoje oči?

Nielen ovocie, ale aj zelenina a živočíšne produkty dokážu pomôcť nášmu zraku. Ak chcete udržať svoje oči čo najdlhšie vo forme, skúste si do jedálnička pridať čo najviac z týchto potravín:

  • pomaranče
  • banány
  • marhule
  • špenát
  • kukuricu
  • vaječné žĺtka
  • mrkvu
  • zelené druhy zeleniny: kel, brokolica
  • rybací olej

Tiež by vás mohlo zaujať: Túžite po živote bez okuliarov? Pomôcť vám môže operácia laserom


Najlepšie sú pomaranče a banány

Podľa vedeckej štúdie, ktorou sa zaoberal tím amerických vedcov sa ako najlepšie v rámci ochrany zraku pred makulopatiou ukázali práve pomaranče a banány. Pomaranče obsahujú veľa vitamínu C, ktorého priaznivé účinky na zrak sú známe už dlhšie. Banány zas majú vysoký podiel vitamínu B, C a draslíku, ako aj vlákniny. Všetky tieto látky preukázateľne zlepšujú a chránia náš zrak.

Zdroj: photl.com, sxc.hu, Nela

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close