„Zamrznuté“ rameno vie poriadne potrápiť: Ako si pomôcť a vyhnúť sa operácii?

Muž

freedigitalphotos.net

Silná bolesť, kvôli ktorej nezaspíte a neschopnosť zdvihnúť ruku – to sú signály, že máte zamrznuté rameno. I najmenší pohyb vtedy človeku spôsobuje veľké problémy a liečba je často dlhodobá. Prečítajte si zopár tipov, ako operácii možno predísť.

Prečo práve ja?

Bolesť ramena môže spôsobiť:

  • úraz
  • prudký náraz
  • mozgová mŕtvica
  • dlhodobé preťaženie ramena
  • časté šoférovanie
  • prievan
  • klimatizácia

SÚŤAŽ: Poraďťe sa s čitateľmi a vyhrajte zájazd do kúpeľov či dobrú knihu


 

V dôsledku vyššie spomenutých dôvodov sa môže rameno zapáliť, vytvoria sa v ňom vápenaté usadeniny alebo zrasty, nasleduje veľmi intenzívna bolesť a ramenný kĺb je úplne nepohyblivý. K preťaženiu môže dôjsť napríklad aj mletím mäsa, tak, ako našej čitateľke Zuzane: „Pripravovala som fašírky a ani som netušila, čo mi jeden obed spôsobí. V noci som sa budila na bolesť, i obliekanie mi robilo veľké problémy.“ Zapálené rameno a bolesť niekoľko mesiacov nakoniec viedli k operácii.


Tiež by vás mohlo zaujať: Trápia vás boľavé kĺby? Vyskúšajte osvedčené recepty z prírodnej lekárne!


Pomôcť môže cvičenie

Ak sa chcete operácii vyhnúť, skúste rameno rozcvičovať. Ide síce o beh na dlhé trate, neraz však postihnutým pomôže a cesta pod skalpel už nie je nevyhnutná. Držte sa pritom niekoľkých pravidiel:

  • cvičte pravidelne
  • vyhýbajte sa prudkým pohybom
  • cvičiť môžete pred i po operácii
  • dôležité je dýchanie, musí byť pomalé a hlboké
  • svaly sa pri cvičení dobre prekrvia
  • cvičte veľmi pomaly
  • pri zdvíhaní rúk sa nadychujete, pri ich skladaní vydychujete
  • pokiaľ stláčate loptu, pri stlačení vydychujete

Tiež by vás mohlo zaujať: Boľavé kĺby vás už trápiť nemusia: Pomôžte si účinnými ľudovými receptami


Stavte na tie správne pohyby

Cviky na ramená, ktoré vám pomôžu pred i po operácii, opakujte najmenej 10 krát (všetky sú poležiačky):

  • poležiačky zdvíhate ruku v lakti a dotýkate sa podložky hore i dole
  • poležiačky natiahnite ruku pred seba (nadýchnite sa) a otáčajte v ramene, ako keby ste šrobovali žiarovku, aj do opačnej strany. Najskôr s jednou, potom s druhou rukou.

Cviky s palicou:

  • poležiačky držte v oboch rukách palicu a pomaly vzpažte a pripažte
  • palicu držte v jednej ruke pred sebou a otáčajte ju v zápästí, potom ruky vymeňte

Cviky s loptou (môžete použiť i vankúš)

  • predpažte ruky a stláčajte loptu dlaňami (musí byť mierne vyfúknutá)
  • pokrčte ruky v lakťoch a opäť stláčajte loptu dlaňami
  • natiahnite ruky smerom dole a stláčajte loptu dlaňami
  • použite dve lopty, ruky položte na podložku vedľa tela, pod obomi dlaňami majte jednu loptu. Tlačte zvrchu lopty dlaňou na podložku.
  • chyťte loptu do ruky a robte čo najväčší oblúk, najskôr desaťkrát doľava, potom desaťkrát doprava

Všetko pre zdravé telo a dušu nájdete na www.vysetrenie.sk


Čo okrem cvičenia pomáha?

Okrem cvičenia môžu vášmu ramenu uľaviť studené obklady. Skúsiť môžete ľadový obklad, ktorý na 10 minút priložíte na kĺb. Dobré sú aj mentolové masti, ktoré bolesť utlmia, či rôzne gély s podobným účinkom. Zlepšiť stav môže aj magnetoterapia, elektroliečba či terapeutický laser. Operácia je až poslednou možnosťou a treba si uvedomiť, že vaše problémy nevyrieši okamžite – nasleduje totiž po nej zdĺhavá a tiež pomerne bolestivá rehabilitácia.


Využívate liečivé účinky kostihoja? V ktorej forme ho používate najčastejšie? Napíšte ostatným čitateľom svoje skúsenosti v diskusii pod článkom .

Zdroj: freedigitalphotos.net, freedigitalphotos.net, Veronika Mráziková

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close