Známe triky na chudnutie, ktoré v skutočnosti nefungujú: Pozrite, ktorým z nich sme uverili

Foto: Gettyimages

Foto: Gettyimages

Skúšali ste bombastickú diétu, ktorá sľubovala, že sa zbavíte natrvalo 5 kíl týždenne? Alebo ste prevetrali peňaženku nákupom „overených“ chudnúcich doplnkov? Medzi diétnymi tipmi môžeme nájsť niekoľko nezmyslov, ktoré môže naše zdravie ohroziť. Poďme sa teda rýchlo zorientovať, na aké tvrdenia si dávať pozor!

1. Jedzte čo najmenej a rýchlejšie schudnete

Hoci je to logické, najmä, ak ste mali vo zvyku prejedať sa, náhly nedostatok stravy znamená aj nedostatok živín pre bežné fungovanie organizmu. Dobrovoľná hladovka a veľmi nízky kalorický príjem spôsobí, že telo sa prepne do režimu extrémneho šetrenia a spomalí metabolizmus. Očakávané chudnutie sa neudeje! Utrpia aj kognitívne funkcie, nehovoriac o nedostatku kľúčových vitamínov a minerálov, bez ktorých je v ohrození celkové zdravie. Radšej chudnúť rozumne, pomalšie a s postupným výsledkom.


Mohlo by vás zaujať: Najčastejšie mýty o chudnutí: Zabudnite na magické tabletky i rýchle diéty


2. Jedna polievková lyžica kokosového oleja denne urobí zázraky

Kokosový olej bol istú dobu veľkým trendom. Kupoval sa na litre, bez ohľadu na jeho kvalitu alebo účinok. Aj keď bol prezentovaný ako zdravšia náhrada za rastlinné a živočíšne tuky, patrí k nasýteným mastným kyselinám, ktoré sú podľa American Heart Association najmenej vhodnými zložkami tukového spektra. Nahradením klasického masla za kokosový olej si nepomôžeme, je v ňom ešte viac nasýtených mastných kyselín – už 12 g v jednej lyžici. Ak si chceme uchovať dobré zdravie a neriskovať vysoký cholesterol, nemali by sme denne skonzumovať viac ako 13 gramov nasýtených tukov.

3. Kapustová polievka každý deň

Reč je o jednostranne a monotónne zameraných diétach. Sem patrí najmä každodenná konzumácia kapustovej „tukožrútskej” polievky, ananásová, grapefruitová či banánová diéta. Ponúkajú rýchle riešenie, ako schudnúť za relatívne krátky čas. Veľmi obľúbené sú najmä u žien, ktoré majú pred dovolenkou alebo spoločenskou akciou. Čo sa však udeje, keď sa vrátite k bežnému stravovaniu? Kilá sa rýchlo vrátia naspäť a možno so sebou pozvú aj ďalšie navyše.

4. Ovocie sa nesmie jesť na plný žalúdok

Zástancovia tvrdia, že ak ovocie zjete na plný žalúdok, v žalúdku zotrváva dlhšie a hnije. Pri konzumácii nalačno sa podľa nich dokonca zvyšuje vstrebateľnosť živín. Je to veľký omyl! V ľudskom žalúdku nenastáva proces hniloby. Žalúdočné šťavy a aktívne enzýmy dokážu spracovávať rozličné druhy potravín a vstrebávaniu živín dochádza až v črevách.


Mohlo by vás zaujať: Pri chudnutí je dôležité, kedy jedlo jete: Kilá stratíte jednoduchšie


5. Diéta so zákazom všetkého bieleho aj hnedého

Pri tejto diéte sa odporúčalo vylúčiť zo stravy predovšetkým cestoviny, ryžu, zemiaky, chlieb, pečivo, kysnuté koláče. Už zrejme tušíte, že ide najmä o sacharidové pokrmy a pokrmy z rafinovanej, bielej múky. Nápad to nebol zlý, no v niektorých prípadoch to zašlo až tak ďaleko, že diétujúci vynechávali aj ovocie a zeleninu bielej farby. Prišli tak o celé spektrum výživných látok, ktoré sa ukrývajú napríklad v cesnaku, cibuli, či póre, ale aj zázvore, karfiole či banánoch.

6. Pitie iba štiav a smoothie

Aké je to vzdať sa jedla, ktoré treba požuť? Možno na pár dní zažijete zaujímavý prečisťujúci účinok, strávite viac času na toalete, V skutočnosti môžete pri pití štiav a smoothie prijať viac kalórií ako pri klasickej strave. Ovocné šťavy sú plné cukru a chýba im sýtiaca vláknina. Úbytok niekoľkých kilogramov za pár dní je spôsobený najmä odvodnením organizmu.

Ak chcete znížiť svoj energetický príjem, žujte! Ak jeme pomaly a sústa dôkladne prežujeme, zjeme menej, pretože pocit sýtosti sa dostaví skôr. Navyše uľahčíte aj svojmu tráveniu a naučíte sa vychutnávať rozmanité chute.


Ktoré tipy sa pri chudnutí najviac osvedčili vám? Napíšte ostatným čitateľom do diskusie pod článkom.

Zdroj: Lucka

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close