Zdravé raňajkové inšpirácie: Skvelé pre vaše telo aj myseľ, vyskúšajte sami!

Suroviny

thinkstockphotos.com

Ak sa vám už zunovalo jedávať každé ráno chlieb so šunkou alebo džemom, ponúkame vám niekoľko zdravých inšpirácií na chutné, ale najmä zdravé raňajky.

Chia puding s orieškami

Veľmi jednoduchý a skvelý aj na cesty. Pokiaľ ráno nemáte dostatok času na prípravu raňajok, tento puding je výbornou alternatívou. Pripravíte si ho totiž už deň vopred.

Potrebujeme:

  • 360 ml mlieka (môžete použiť aj mandľové, ryžové, kokosové,…)
  • 63 g chia semienok
  • 1 – 2 čajové lyžičky medu
  • štipku soli
  • kakao (nie je nutné)

Postup: V miske rozmiešame všetky ingrediencie, ak chcete, môžete pridať 2 zarovnané čajové lyžičky kakaa, no nie je to nutné. Ak máte radi vanilkový puding, pridajte lyžičku vanilínového extraktu. Dobre rozmiešanú masu uložte do chladničky najmenej na 3 – 5 hodín. K pudingu si pridajte ľubovoľné oriešky a/alebo ovocie.

Chia semienka sú známe širokým spektrom zdraviu prospešných výhod. Obsahujú antioxidanty, ktoré chránia bunky pred účinkami voľných radikálov, ako aj omega 3 mastné kyseliny. Pokiaľ neobľubujete ryby, tieto semienka sa môžu stať vhodnou náhradou. Vďaka vysokému obsahu vlákniny, znižujú riziko niektorých chronických ochorení. Mlieko je prínosné pre obsah bielkovín a vápnika. Oriešky sú plné zdravých tukov, proteínov, vitamínov, minerálov a vlákniny. Táto zmes zabezpečí, že sa budete cítiť sýti a potlačí aj zvýšenú chuť do jedla.


Mohlo by vás zaujímať: Ovsenými vločkami zabijete dve muchy jednou ranou: Schudnete a zlepšíte si zdravo


Banánovo jahodové smoothie

Ak máte chuť na sladké, no nebývate ráno veľmi hladní a preferujete niečo ľahšie, vyskúšajte smoothie. Je to rýchle, jednoduché, s množstvom variácií.

Potrebujeme:

  • ovocie: napríklad 1 banán a mrazené jahody
  • 200 ml mlieka alebo vody
  • med alebo javorový sirup 

Postup: V mixéri rozmixujeme všetky ingrediencie dohladka a podávame. Ak je vám smoothie málo sladké, pridajte trošku medu. Existuje veľa spôsobov ako si tento nápoj pripraviť, mrazené jahody môžete vymeniť za lesné ovocie, prípadne pridať za hrsť špenátu. Keď máte problém zjesť dostatočné množstvo zeleniny, práve toto je jedným zo spôsobov ako situáciu napraviť. Vyskúšajte špenát, ktorý má neutrálnu chuť a pri vychutnávaní si svojho nápoja úplne zabudnete, že ste ho doň pridali. Vhodná je aj mrkva, zeler alebo hoci červená repa.

Banány nielenže zasýtia, rovnako tak obsahujú zdraviu prospešné vitamíny a živiny. Napríklad vitamín B6, ktorý je nevyhnutný pri tvorbe červených krviniek a magnézium, potrebné na správne fungovanie nervovej sústavy, svalov a kostí. Jahody obsahujú vysoké množstvo vitamínu C, ktorý je pomocníkom pri oslabenej imunite, nachladnutí či chrípke.


Mohlo by vás zaujímať: Tip na raňajky či studenú večeru: Nátierky sú jednoduché a chutia každému


Jogurtová dobrota

Zmeňte obyčajný jogurt na sladkú dobrotu! Rovnako ako pri smoothie, ani tu sa nekladú medze fantázii. Druh ovocia je ľahko prispôsobiteľný obdobiu, v ktorom sa práve nachádzame. Ďalšou výhodou je, že každé ráno môže jogurtová maškrta chutiť úplne inak.

Potrebujeme:

  • biely grécky jogurt
  • med
  • ovocie podľa chuti (banány, mandarínky, ananás,…)
  • oriešky, semienka

Postup: Zmiešajte jogurt s lyžičkou medu, podávajte posypané orieškami, semienkami, hoblinkami z horkej čokolády, ozdobené ovocím.

Grécky jogurt je plný proteínov, vápnika a probiotických kultúr, ktoré prospievajú črevám a tráviacej sústave. Kvalitný organický med podčiarkuje jogurt svojimi protizápalovými a antiseptickými účinkami. Zachováva hladinu cukru v krvi v rovnováhe, je dobrým zdrojom energie a zdraviu prospešných látok a živín.


Mohlo by vás zaujímať: Stravovacie návyky, ktoré vás spravia silným, svalnatým a namakaným!


Avokádová nátierka

V prípade, že nemáte radi sladké raňajky, môžete si pripraviť túto univerzálnu avokádovú nátierku.

Potrebujeme:

  • avokádo
  • trochu citrónovej šťavy
  • ½ cibule
  • soľ
  • korenie
  • 1 – 2 vajíčka

Postup:  Najprv si uvaríme vajíčka natvrdo. Môžeme tak urobiť už večer, aby sme ich mali ráno poruke. V miske rozpučíme vidličkou avokádo, pridáme nadrobno nakrájanú cibuľu, šťavu z citróna alebo limetky a vajíčka, ktoré tiež rozpučíme. Nezabudnime okoreniť a osoliť. Pomazánku natrieme na hrianku, podávame s cherry paradajkami.

Zdravé tuky, ktoré sa nachádzajú v avokáde, zabezpečia pocit plnosti po jedle a dokonca zrýchľujú metabolizmus. Bielkoviny, ktoré obsahujú vajcia, sa postarajú o to, aby sa svalstvo dobre a správne vyvíjalo. Vitamín A, vitamín B12 a selén udržiavajú imunitný systém v dobrej kondícii. Nemusíte sa báť ani konzumácie žĺtkov. Okrem iného sú zdrojom cholínu – živiny potrebnej pre zdravý mozog a pečeň.


Aké raňajky si zvyčajne doprajete vy? Napíšte ostatným čitateľom do diskusie pod článkom.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Simona

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close