Žite spokojnejší život: Tieto 4 slovíčka a frázy okamžite prestaňte používať

Mladá podnikateľka

thinkstockphotos.com

Slová majú veľkú moc. Dokážu motivovať, pozitívne naladiť, ale aj frustrovať, demotivovať alebo zraňovať. Bohužiaľ, často si neuvedomujeme ich silu.

Niektoré z nižšie uvedených slov či fráz používame bežne a na prvý pohľad nemusia vyzerať ako „zlé“. No, keď sa nad ich významom zamyslíte, zistíte, že až také nevinné nie sú, a že pri pravidelnom používaní môžu ovplyvniť sebadôveru. Dostanú sa do vášho podvedomia a vy sa potom cítite neisto, strácate motiváciu či cieľ.

1.  Iba a len

Ani používanie týchto dvoch spojok v súvislosti s hodnotením seba samého, nie je práve vhodné. Stačí si uviesť jednoduchý príklad: „Jazdím iba na obyčajnej Fabii.“ Pri takomto vyjadrení a uhle pohľadu sa budete zrejme cítiť skľúčene, budete mať pocit, že ste zlyhali. Poviete si, že to nemá zmysel a so svojím úsilím niečo dosiahnuť skončíte. Naopak, ak svoje myslenie a vyjadrovanie svojich pokrokov prijmete a urobíte z nich výzvu, nič vás nezastaví.

Čo s tým? Aj keď nejdú veci presne podľa vášho plánu, nevzdávajte sa a najmä, vyhnite sa negatívnym vyhláseniam o sebe.


Mohlo by vás zaujať: Ako žiť spokojnejší život sám so sebou? Tu je 11 tipov od psychológov


2. Nejde to, nedá sa to, nedokážem to, pretože…

Či chcete, alebo nechcete, tieto slová sú typické pre tých, ktorí sa radi vyhovárajú. Väčšine z nás je jasné, že keď človek niečo veľmi chce, tak sa dá azda všetko. Ak budete o sebe zmýšľať a rozprávať takýmto spôsobom, vaša myseľ sa nebude snažiť nájsť cestu, ako sa to dá. Potom bude váš život o výhovorkách a o snahe svoju vlastnú „neschopnosť“ a výčitky svedomia pred sebou ospravedlniť.

Čo s tým? Ak o sebe a svojom potenciáli dosiahnuť to, čo chcete, pochybujete, zamerajte sa na vizualizáciu. Napríklad, ak túžite schudnúť, urobte si nástenku vízií – dajte na papier svoje túžby, urobte ich konkrétnymi. Nástenku potom umiestnite na miesto, kde ju budete mať na očiach. To, čo ste prostredníctvom nej konkrétne vyjadrili, sa dostane do vášho podvedomia a to vás začne nabádať k tomu, aby ste konali tak, aby ste svoj sen dosiahli.

3. Zajtra, potom, neskôr, v pondelok

Ak budete stále niektoré povinnosti či predsavzatia posúvať na neskôr, zrejme sa k nim nedostanete vôbec. Stačí si spomenúť na známu vetu: „Od zajtra začnem chodiť do posilňovne.“ Koľkokrát ste naozaj začali? U väčšiny z nás sa zvyčajne „od zajtra“ nekoná nikdy.

Čo s tým? Ak niečo chcete, začnite ihneď. Nezabudnite svoj cieľ podporiť aj vhodnou motiváciou. Prečo chcete schudnúť? Prečo chcete pravidelne behať? Dôležité je teda začať hneď, stanoviť si konkrétny a reálny cieľ, a ten podporiť správnou motiváciou.


Mohlo by vás zaujať: Život môže byť naozaj fajn: 5 tipov, ktoré vás naučia myslieť pozitívne


4. Som tučná, dnes vyzerám hrozne, som hlupák…

Tieto slovné spojenia sú typické najmä (ale nie len) pre ženy. Dámy si často neuvedomujú, že aj keď nemusia tieto slová myslieť až tak vážne, dostávajú sa do ich podvedomia a postupom času môžu nepekne ovplyvniť vlastnú sebadôveru. Nehovoriac o tom, že ak ich vyslovíme nahlas pred blízkymi či kolegyňami v práci, neurobia práve najlepší dojem a môže to negatívne ovplyvniť ich vzťah a správanie k nám.

Čo s tým? Snažte sa negatívne komentáre na svoju osobu maximálne obmedziť. Vždy, keď vám zídu na um, nevenujte im pozornosť a povedzte si niečo pozitívne, alebo aspoň neutrálne, ako napríklad, že „som krásna taká, aká som“, „dnes mi to celkom nevyšlo, ale som tiež iba človek“ a podobne. Pouvažujte, či a ako veci, s ktorými ste nespokojní možno zmeniť.


Ktoré zo spomínaných fráz najčastejšie používate vy? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Mimi

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close