Zmeňte svoje zvyky a schudnite: Zhodiť kilá sa tentokrát podarí aj vám

žena

Thinkstock.com

Ak sa necítite na diétu, pri ktorej by ste museli celkovo zmeniť svoj jedálniček a počítať kalórie, máme pre vás pár jednoduchých tipov. Na zhodenie tých pár kíl, ktoré sa na vás nalepili vďaka maškrteniu počas dlhých letných večerov určite dáte dole pomerne rýchlo. Stačí, keď sa veľmi jemne obmedzíte v niekoľkých veciach a výsledky na sebe nenechajú až tak dlho čakať.

Dajte stop sacharidom

Niektoré diéty sú založené na ich úplnom vylúčení, vám postačí uskromniť sa dva dni v týždni. Najmä ak doteraz predstavovali veľkú časť vášho kalorického príjmu by malo už ich dvojdňové vysadenie zapôsobiť kladne na vašu líniu. Podľa výskumu anglickej University Hospital nie je totiž jedno, akým spôsobom príjem kalórií znížite. Ženy, ktoré na dva dni vylúčili zo stravy karbohydráty zhodili počas sledovaného času o vyše kila a pol viac ako ženy, ktoré len znížili svoj kalorický príjem na 1500 kalórií denne, sacharidy však prijímali každý deň. Odoprite si teda chlieb aj pečivo, cestoviny, ryžu či zemiaky a dva dni stavte na zeleninové šaláty  či mliečne výrobky.  

Pozor na reštaurácie

Návšteva reštaurácií – či už počas obedného menu, kedy vyberáme z úzkeho a nie vždy diétneho menu, alebo večer, keď si chceme „dať do nosa“ pridáva kilá navyše. Veľkosť porcií za nás určuje niekto iný a preto sa neraz stáva, že zjeme viac, ako by sme si dopriali doma. Spoliehajte sa väčšinu času sami na seba. Keď varíte vy, tak viete, aké suroviny ste použili (čiže aj aké oleje a tuky) a tiež prispôsobíte porciu svojimi zvyklostiam.


Mohlo by vás zaujať:  Ako schudnúť a nepribrať? Radia ľudia, ktorým sa to už podarilo


Zabudnite na sladké nápoje

Farebné nealko nápoje sú často nielen plné farbív, ale aj cukru. Možno si to ani neuvedomujete, ale touto formou môžete prijímať pomerne veľkú časť svojho denného prídelu kalórií. Keďže ide „len o pitie“, medzi jedlá ich nerátate a čudujete sa, prečo stále nechudnete. Liter kolového nápoja môže však obsahovať pätinu kalórií, ktoré by ste denne mali prijať, nehovoriac o džúsoch, ktoré ich majú ešte viac. Vymeňte ich preto za čistú vodu či doma pripravované nápoje. Výborná je voda či sóda s trochou citróna, ktorá zároveň naštartuje váš metabolizmus či domáce sirupy. Ak vám sladká chuť chýba, stavte na med alebo trstinový cukor.

Po siedmej už radšej nie

Skúste si prestaviť svoj jedálniček tak, aby ste po siedmej večer už nejedli. Pomôže vám v tom napríklad vyšší príjem tekutín – pripravte si veľkú šálku zeleného čaju alebo obľúbenej limonády. A keď už si niečo dať musíte, tak rozhodne nie čipsy či sladkosti. Ideálna je zelenina – napríklad chrumkavá mrkva, či mištička pukancov bez masla.


Mohlo by vás zaujať: Vysnívaná postava v každom veku: Koľko a čoho jesť, aby ste ju mali aj vy?


Vypnite televízor

Televízia vám pridáva kilá navyše hneď z niekoľkých dôvodov. Keď ju sledujete, najčastejšie sedíte alebo ležíte a nehýbete sa. Váš kalorický výdaj je teda minimálny. Naopak, skôr sa človeku žiadať si pri pozeraní niečo dobré zajesť. A keďže televízia sa u nás zapína najmä večer po siedmej, ide o najmenej vhodný čas na jedenie, pretože prijaté kalórie už nebudete mať kde spáliť. Preto sa zmeňte svoje televízne zvyklosti. Skúste pri obľúbenom programe aspoň žehliť či „štopkať“ ponožky. Budete tak mať plné ruky práce a nebude vás natoľko zvádzať chrúmanie rôznych pochúťok. Vyhnite sa sledovaniu programov, ktoré vás až tak nezaujmú, vyberajte si len tie, čo vám za to naozaj stoja.

Spánok pomáha na rôzne spôsoby

Keď  spíte, tak nejete – to je jasné. Nejde však zďaleka o jedinú výhodu oddychu v súvislosti s chudnutím. Keď sa dobre vyspíte, máte cez deň dostatok energie a nepotrebujete sa dopovať rôznymi pochúťkami, ktoré sú plné cukru. Okrem toho, ak málo spíte, vylučuje sa viac hormónu, ktorý telu oznamuje hlad. Nabudúce počúvnite svoj organizmus a keď sa cítite unavení, odchod do ríše snov neodkladajte. Koniec filmu si môžete nahrať a kniha vás tiež počká. Doprajte si  aspoň sedem či osem hodín spánku.


Aký tip na chudnutie máte vy? Podeľte sa oň s ostatnými čitateľmi v diskusii pod článkom.

Zdroj: Thinkstock.com, Thinkstock.com, Zora

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close