Bojujte s chrípkou aj prechladnutím: Tieto tipy vám zaručene pomôžu

Bolesti hlavy

thinkstockphotos.com

Prišla jeseň a s ňou aj obdobie chrípky a častých prechladnutí. Chrípku netreba podceňovať, keď ostane nedoliečená, jej následky sa môžu ťahať ešte celé mesiace. Prechladnutie má o niečo ľahší priebeh, no tiež nie jednoduchý. Dôležité je tieto choroby od seba rozoznať a začať proti nim bojovať ešte kým je organizmus zdravý.

Prechladnutie trvá pár dní

Prechladnutie začína nepríjemnou bolesťou hrdla a problémami s prehĺtaním. Postupne sa pridruží nádcha a vo väčšine prípadov aj mierny kašeľ. Horúčka sa pri prechladnutí vyskytuje len ojedinele.

Prvé dni má človek pocit zapchatého nosa a hlieny nechcú ísť von. Po dvoch až troch dňoch zhustnú a je možné sa ich zbaviť. Prechladnutie trvá pár dní, maximálne týždeň. Dôležitý je spánok, dostatok tekutín a oddych.

Pri chrípke je dôležitý oddych

Chrípka je nebezpečnejšia ako obyčajné prechladnutie a človeka môže trápiť aj niekoľko týždňov. Hneď v prvých dňoch sa dostaví vysoká teplota a zimnica. Postupne sa pridružia problémy s prehĺtaním, kašeľ či problémy so srdcom. Celý priebeh je sprevádzaný bolesťami tela, kĺbov a slabosťou. Dôležitý je spánok, oddych, pokoj a veľké množstvo tekutín.


Mohlo by vás zaujímať: Chrípka a prechladnutie. Ľudia ich neberú vážne a to je chyba


Čomu sa vyhnúť?

Keďže baktérie a vírusy nie sú voľným okom viditeľné, najdôležitejšie je dodržiavať tieto zásady:

●     Nepodávajte si ruky s ľuďmi, ktorí sú chorí.

●     Často si umývajte ruky.

●     Nechytajte si tvár rukami.

●     Vyhýbajte sa miestam, kde sa nachádza veľa ľudí.

●     Posilnite svoju imunitu vitamínom C a pestrou stravou.

●     Nepoužívajte cudzí príbor, pohár či mobilný telefón.

Nezabúdajte vetrať

V lete bolo otvorené okno akousi samozrejmosťou. Vetrali ste, aby vám nebolo horúco. V zime však zostávajú okná väčšinou zavreté, pretože nechcete do vykurovaných miestností vpustiť chladný vzduch. Lenže ten je čerstvý a preto potrebný. V teplých malých miestnostiach sa darí chorobám najlepšie a preto nezabúdajte cez deň otvoriť okno aspoň na pár minút.

Dostatok spánku

Spánok je taktiež dôležitý a človek by mal spávať medzi 7 a 9 hodinami denne. Ak spávate menej, stávate sa náchylnejšími voči vírusom a baktériám. Kvalitný a dostatočne dlhý spánok podporuje imunitu. Tá sa najlepšie buduje od desiatej hodiny večer, preto sa neodporúča chodiť spávať príliš neskoro.


Mohlo by vás zaujímať: Chrípka je tu opäť: Toto všetko o nej potrebujete vedieť


Zvýšte príjem vitamínu C

Vitamín C pomáha predchádzať chorobe, ale i skrátiť dobu jej trvania. Okrem ovocia a zeleniny ho nájdete napríklad aj v chrene. Práve ten je ideálnou prevenciou. Ak sa bojíte, že ochoriete, skúste si chren nastrúhať a zmiešať s medom. Túto zmes si môžete pokojne dávať aj trikrát denne po menších lyžičkách.

Teplá strava a horúce čaje musia byť

Je dokázané, že horúce jedlá a nápoje váš organizmus prehrejú, prinesú úľavu od smrkania, bolesti hrdla, kašľu aj kýchania. Výborným bojovníkom proti chorobe je napríklad domáci vývar alebo horúci zázvorový čaj. S nimi sa viete účinne brániť pred chorobou, ale aj skrátiť jej trvanie.

Tipy, ktoré skutočne fungujú

Ako prevencia proti chorobe slúži zvýšený príjem ovocia a zeleniny. Skúste pravidelne na raňajky vypiť jeden pohár smoothie, ktorý obsahuje:

●     1 banán

●     1 grapefruit

●     šťavu z jedného citróna

●     trochu kokosovej vody

●     chia semienka

Výborným ovocím s vysokým obsahom vitamínu C je aj rakytník. Toto ovocie je ideálne pestovať alebo kupovať u domácich záhradkárov. Už dve bobule rakytníka obsahujú odporúčaný denný príjem vitamínu C. Cez zimu ho skladujte v mrazničke a v prípade choroby či preventívne vytiahnite a pripravte z neho čaj. 


Čo pri nachladnutí a chrípke najúčinnejšie pomohlo vám? Napíšte a poraďte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Lenka

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close