Chcete znížiť krvný tlak bez liekov? Zmeňte životný štýl!

Žena

sxc.hu

Niektorí ľudia, ktorí majú vysoký krvný tlak, sa spoliehajú výlučne na užívanie tabletiek. Možno ani nevedia, že krvný tlak sa dá znížiť aj bez nich. A mnohí, ktorí ním trpia o ňom ani nevedia, pretože jeho prvým príznakom môže byť niekedy až infarkt. V produktívnom veku by ste preto mali už z preventívnych dôvodov dbať na svoje srdce. Viete ako na to?

Ide to aj bez liekov

Už dávno je známa kombinácia, ktorá pomáha znižovať krvný tlak bez toho, aby ste museli užívať lieky. Nie je ťažké si domyslieť, čo by to mohlo byť. Jedná sa samozrejme o zmenu životosprávy, pri obéznych ľuďoch najmä zníženie hmotnosti a pravidelný pohyb, či športovú aktivitu. Ak do svojho života pridáte šport a zdravú stravu, buďte si istý, že vaše srdce sa vám za túto starostlivosť poďakuje.

Aký tlak je považovaný za vysoký?

Zásadou je, aby ste si tlak merali pravidelne, aspoň raz za mesiac, aj vtedy, ak vám nič nie je. Prevencia je v tomto prípade veľmi dôležitá. Za ideálny tlak sa považuje hodnota 120/80. Za vysoký krvný tlak sa považuje, ak tlakomer ukazuje hodnoty vyššie ako 140/90. Vysoký tlak sa považuje za civilizačnú chorobu a trpí ňou veľké množstvo ľudí. Veľa z nich o nej ani nevie. Nie ste medzi nimi aj vy?


Tiež by vás mohlo zaujať: Pristrihnite vysokému tlaku krídelká – a bez liekov!


Domáci tlakomer je na nezaplatenie

Najideálnejšie by bolo, keby ste mali doma vlastný tlakomer, ktorý môžete kedykoľvek použiť. Dnes sa už dajú v lekárni kúpiť jednoducho ovládateľné tlakomery. Ich ceny sa pohybujú už od 20 Eur, takže sú naozaj dostupné. Ak naň momentálne nemáte voľné peniaze, skúste požiadať vašich príbuzných, aby vám takýto užitočný darček venovali k sviatku. Vy z neho budete mať určite väčší osoh, ako z kytice kvetov, ktorú o týždeň vyhodíte a vaša rodina si aspoň nebude musieť lámať hlavu nad tým, čo vám k sviatku kúpiť.

Športujte – budete zdravší!

Ľudia, ktorí pravidelne športujú, tak dbajú celkom prirodzene a niekedy aj nevedome na zdravie svojho srdca. Títo ľudia sú potom aj vo vyššom veku omnoho vitálnejší, spokojnejší a aktívnejší. Šport je jedným z hlavných faktorov, ktorý dokáže človeka nielen dostať do formy, ale zároveň mu pomôcť aj v zástupe chorôb. Jednou z nich je aj hypertenzia – vysoký krvný tlak. Pohybová aktivita by mala trvať aspoň 30 minút a mala by sa opakovať aspoň 5 krát za týždeň.

Ak ste obézny – v prvom rade schudnite

Toto je prvé pravidlo, ktoré platí pri vysokom krvnom tlaku u ľudí, ktorí majú nadváhu. Vedci vypočítali, že ak sa obéznemu človeku podarí schudnúť aspoň o 15 %, klesne mu aj tlak. A čím viac schudne, tým nižší tlak dosiahne. Vypočítajte si vaše BMI a ak vám vyjde, že trpíte nadváhou, určite s tým niečo urobte. Úprava stravovania pomôže znížiť tlak aj ľuďom s normálnou váhou.


Tiež by vás mohlo zaujať: Máte vysoký tlak? Dopĺňajte draslík, je v týchto potravinách!


Obmedzte soľ a namiesto nej si pridajte ovocie a zeleninu

Ľudia, ktorí chcú dosiahnuť zníženie krvného tlaku, by mali v prvom rade obmedziť množstvo prijatej soli do organizmu. Optimálnou dennou dávkou by malo byť asi 1,5 gramu sodíka, alebo 3,8 gramu soli. Naopak, zvýšiť by ste mali dávku zeleniny a ovocia, ktorú do seba každý deň dostanete. Tá by mala predstavovať osem až desať porcií zeleniny či ovocia. Obsahujú totiž draslík, ktorý znižuje hladinu sodíka v tele. Za jednu porciu považujeme napríklad jedno jablko, banán či hrušku. Vaša diéta by mala obsahovať aj dve až tri porcie nízkotučných mliečnych výrobkov.


Poznáte aj vy dobrý recept na zníženie tlaku? Podeľte sa oň s ostatnými čitateľmi v diskusii a vyhrajte víkendový pobyt alebo ďalšie ceny v našej súťaži. Nezabudnite uviesť platnú emailovú adresu.

Zdroj: sxc.hu, sxc.hu, Oliver

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close