Tipy, ktoré v časopisoch nenájdete: Zhadzujte kilá naozaj účinne!

diéta chudnutie

photl.com

Riadite sa podľa odporúčaní diétológov a osobných trénerov, no k vysnívanej postave sa stále akosi neviete dopracovať? Možno je na čase zamyslieť sa nad tým, čo vo vašom prípade naozaj funguje. Ani „overené“ rady totiž nikdy nie sú univerzálne a nepôsobia na každý organizmus rovnako. Inšpirujte sa niekoľkými tipmi, ako rozhýbať ručičku váhy smerom nadol čo najúčinnejším spôsobom.

Prevratná diéta neexistuje

Čítali ste už o tom, že najlepšia diéta je žiadna diéta? Nech sme akokoľvek skeptickí, špecializované stravovacie režimy majú svoje opodstatnenie. Ako ilustračný príklad môže poslúžiť Dukanova diéta alebo delená strava, vďaka ktorej zhodili prebytočné kilogramy už milióny ľudí po celom svete. Z toho jednoznačne vyplýva, že niektoré diéty sú naozaj vhodné na úpravu hmotnosti a majú dobrý základ. Úspech však vždy závisí od tej najdôležitejšej premennej – od nás. Každý z nás má totiž jedinečný metabolizmus, stavbu tela a predovšetkým rôznu mieru pevnej vôle. Aby sa teda želaný úbytok hmotnosti dostavil aj vo vašom prípade, je potrebné hodiť za hlavu víkendové diéty, očistné kúry a všetky univerzálne rady. Najskôr zistite, s čím na ceste za vysnívanou postavou najviac zápasíte. Môžu to byť sladkosti, sladené nápoje, nedostatok ovocia a zeleniny, nedostatok času na fitnescentrum alebo obrovská nechuť k cvičeniu. Naučte sa tieto problémy odbúravať krok za krokom a zistite, ktorý typ stravovacieho režimu vyhovuje práve vám. Ak totiž milované sladkosti vysadíte zo dňa na deň, telo si ich s odstupom času vypýta nazad v niekoľkonásobnej dávke.


Mohlo by vás zaujímať: Čas cvičenia je pri chudnutí dôležitý: Viete, kedy spálite najviac kalórií?


Série verzus opakovania

Ak chceme vyťažiť zo svojho tréningového programu maximum, zvyčajne sa inšpirujeme počtom sérií a opakovaní v článkoch. V tomto prípade platí jednoduché pravidlo: ak chceme schudnúť, treba cvičiť s menšou záťažou a s vyšším počtom opakovaní, ak chceme zosilnieť a nabrať svalovú hmotu, treba vziať do rúk čo najťažšie činky. Je však vhodné uvedomiť si, že počet predpísaných sérií a opakovaní nikto nevytesal do kameňa a vždy všetko závisí od našej kondície a svalovej výbavy. Ak sa chcete dopracovať k vyrysovanému svalstvu čo najskôr, dajte si poriadne do tela s primerane ťažkými železami.

Pestrosť nie je vždy výhrou

Striedanie fyzickej aktivity má množstvo pozitív – vďaka nemu neupadneme do stereotypu a postupne precvičíme všetky svalové partie. Zdá sa vám, že napriek pravidelnosti sa vaša kondícia nehýbe a prešľapujete na mieste? Môže to byť spôsobené tým, že fitnes programy striedate príliš často. Ak sa vám dobre chudne s behom, mali by ste pri ňom vytrvať a sledovať svoje zlepšenie. Na oživenie striedajte trasy, dĺžku tréningu aj tempo. Nesnažte sa však vystriedať aj 10 športových činností za sebou – možno budete mať zo seba dobrý pocit, no vaše svaly sa rýchlym tempom vyvíjať nebudú.


Mohlo by vás zaujímať: Fitnes tipy od trénera hviezd: Udržte sa vo forme aj pri bežných činnostiach!


Genetika sa počíta

Podľa vedcov to, v akých číslach sa pohybuje naša hmotnosť, nezávisí od našich rodičov. To je naozaj pravda – aj napriek obéznym predkom si my môžeme držať štíhlu líniu. Dôležité je však to, koľko úsilia musíme na ceste za peknou postavou vynaložiť. Ako už bolo spomínané, každý z nás má rôzne rýchly metabolizmus a odlišný podiel svalovej hmoty. To sú len dva základné faktory, ktoré sú dedičné a od ktorých závisí, ako veľmi sa na udržiavaní hmotnosti zapotíme. Ak sa vám neušlo superrýchle spaľovanie a atletická postava, budete sa jednoducho musieť zmieriť s tým, že kvôli vysnívanej figúre treba veľmi veľa obetovať.

Diéta je dôležitejšia ako cvičenie

V zostavovaní jedálneho lístka by sme sa zvyčajne mali držať jednoduchého pravidla. Ak chceme schudnúť, musíme vynaložiť viac energie, ako príjmeme. Podľa najnovších trendov sa však zlá diéta vypotiť vo fitnescentre jednoducho nedá. V praxi to znamená, že ak sa nám na tanieri stále objavujú sladkosti alebo vyprážané jedlá, zvýšená miera pohybu chudnutie nenaštartuje. Cvičenie je dôležité v každom ohľade, no ak sa chcete rozlúčiť s kilami navyše, musíte dvakrát premýšľať nad tým, čo vložíte do úst.

Neupínajte sa na počet hodín spánku

Nočný odpočinok je kľúčovým faktorom nielen v rámci chudnutia, regenerácie, ale tiež celkovej psychickej pohody. Každý z nás má spánkové nároky iné, zvyčajne sa pohybujú od šiestich do deviatich hodín. Ak ste zvyknutí na svojich osem, nemusíte sa hneď plašiť, že kratší odpočinok negatívne ovplyvní vašu diétu či pracovný deň. Dôležitá je predovšetkým kvalita spánku a to, ako sa cítite. Pokiaľ obmedzíte pred spánkom elektronický smog a príjemne sa unavíte fyzickou aktivitou, možno vám postačí oveľa menej spánku, akoby ste od svojho mozgu čakali.


Sledujete aj vy trendy v stravovaní a fitnes? Čo si o nich myslíte? Napíšte do diskusie a vyhrajte víkendový pobyt alebo niektorú z ďalších cien v našej súťaži. Nezabudnite uviesť platný email.

Zdroj: photl.com, photl.com, Johnny

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close