Trápite sa diétou, cvičíte, a výsledky nikde? Tu je 8 možných dôvodov

Diéta

thinkstockphotos.com

Otročíte v posilňovni, beháte kilometre, zdravo sa stravujete a stále nevidíte žiadne výsledky? Neschudli ste, nezískali žiadnu svalovú hmotu a na vašom tele nevidieť takmer žiadny rozdiel. Neúspech po tvrdej drine vie poriadne zabolieť, no nevyzdávajte sa. Niekedy stačia aj malé úpravy, ktoré pomôžu otočiť situáciu vo váš prospech.

1. Cvičíte stále rovnako

Zvykli ste si na svoju rutinu a stále vykonávate tie isté pohyby, tie isté druhy cvičenia. Problém je jasný. Vaše telo si zvyklo na stereotyp a už nemusí tvrdo pracovať, aby záťaž vydržalo, a preto sa nedostavili ani výsledky. Skúste zmeniť druh športu alebo prevetrajte v posilňovni iný stroj. Beh nahraďte napríklad plávaním, namiesto aerobiku skúste zumbu, rozhodnutie zostáva len na vás. Prípadne skúste zmeniť dráhu vášho behu, či pridať šprint.

2. Ospravedlňujete maškrtenie

Máte pocit, že keď športujete, príležitostná pizza či dezert vám neublížia? Omyl. Ak si nechcete len udržať hmotnosť, ale chcete nejaké kilá zhodiť, hostiny z nezdravých jedál vám neprejdú ani napriek hodinám driny. Cvičenie nie je licencia jesť čokoľvek chcete. Každé sústo sa počíta, a preto ak seriózne chcete tých posledných pár kíl schudnúť, musíte nadobudnúť predstavu o tom, čo v priebehu dňa zjete. Ideálne je, ak si môžete stravu pripravovať sami – existuje veľa receptov plných chuti, ktoré neobsahujú zbytočné kalórie, tuky a cukry.


Mohlo by vás zaujať: Cvičíte, ale vaša váha neklesá? Vyhnite sa týmto tréningovým chybám


3. Pijete množstvo cukru

Podobne ako jedlo, aj nápoje, ktoré pijete majú vplyv na dosiahnutie výsledkov. Ľadová káva, rôzne džúsy, ochutené čaje a minerálky skrývajú množstvo cukru. Nemusíte sa ochutených nápojov úplne vzdať, no mali by ste si vyberať. Môžete ich nahradiť čiernou kávou, zeleným a bylinným čajom aj citrónovou vodou.

4. Ste v strese

Psychický stav si môže takisto vyžiadať svoju daň. Ak ste v neustálom vypätí, telo uvoľňuje zvýšené množstvo kortizolu známeho ako stresový hormón. Reaguje negatívne oslabením svalového tkaniva, nerovnováhou cukru v krvi a dokonca nárastom tuku v brušnej oblasti. Okrem tvrdej práce si nájdite čas aj na obľúbené relaxačné aktivity, aby ste stres udržali pod kontrolou.


Mohlo by vás zaujať: Štyri chyby, pre ktoré nechudnete: Ktoré sú to a ako sa im vyhnúť?


5. Málo spíte

Podobne ako stres vie cestu k ideálnej postave narušiť aj nedostatok spánku, keďže rovnako zvyšuje hladinu kortizolu. Snažte sa ísť spať i vstávať v aspoň približne rovnakom čase a oddychom stráviť aspoň sedem hodín. Dôležité je vypnúť všetku elektroniku ako televízor, mobil i tablet.

6. Zabúdate piť

Pitný režim je rovnako dôležitý ako správna strava. Voda po celý deň povzbudí trávenie, čistí organizmus, ale takisto pomôže držať váš apetít na uzde. Niekedy sa dokonca môže stať, že ten vlčí hlad, ktorý pociťujete, je len dehydratácia.


Neviete zhodiť prebytočné kilogramy? Poradí vám lekár Igor Bukovský. Odborník vo svojom obore zhrnul dlhoročnú prax do novinky Plán B.


7. Podceňujete odpočinok

Chudnutie je ťažká práca, no nesmiete zabúdať na oddych. Medzi cvičením si doprajte aspoň jeden deň voľna za týždeň. Telo potrebuje čas na zotavenie, ku ktorému sa dostane len v prípade, že mu to dovolíte. Po tvrdej drine si zaslúžite pauzu.


Darí sa vám pri cvičení a diéte dosahovať žiadané výsledky? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Ľudmila

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close