Zbavte sa posledných kíl navyše: Vylúčte z jedálnička tieto 4 potraviny

Žena

thinkstockphotos.com

Azda každý, kto sa snaží zhodiť pár kilogramov upraví v mene chudnutia svoje stravovanie. Niektoré potraviny, ktoré sa zdajú byť dietologicky veľmi vhodné, môžu však pre váš metabolizmus znamenať záťaž. Ak sa ich podarí z jedálnička vylúčiť a nahradiť surovinami, ktoré látkovú premenu povzbudia, posledných pár kíl navyše sa rýchlo stane minulosťou.

Džús

Navzdory všeobecnému presvedčeniu tuk nie je hlavným dôvodom prečo priberáte, neraz je príčinou práve skrytý cukor. Ovocný džús sa síce tvári náramne zdravo, no skúsili ste si už niekedy prečítať zloženie? Väčšina pomarančových, jablkových a multivitamínových džúsov je v podstate len cukrová voda s pridaním ovocnej šťavy. Niektorí výrobcovia okrem cukru v procese výroby do štiav pridávajú aj farbivá a príchute. Bežný 250 mililitrový pohár džúsu obsahuje približne 30 gramov cukru, zatiaľ čo plechovka malinovky okolo 28 gramov.

Vymeňte ho za: Namiesto presladených džúsov si môžete pochutiť na citrónovej limonáde, ktorú si ľahko pripravíte doma. Postačí vám na to voda, čerstvá citrónová tráva a stévia. Citróny môžete vymeniť aj za limetky, pomaranč či ružový grep. Prípadne si zadovážte odšťavovač a ovocný džús si vyrábajte doma sami.


Mohlo by vás zaujať: Chudnutie pomocou müsli a cereálií: Ktoré vám kilá uberú a ktoré skôr pridajú?


Pesticídmi ošetrované potraviny

Podľa časopisu Prevencia prišli kanadskí vedci k záveru, že metabolizmus môžu spomaliť aj chemické látky nachádzajúce sa v ovocí a zelenine. Nielenže niektoré pesticídy môžu pribrzdiť proces spaľovania tukov, no dokonca sú schopné zapríčiniť nárast hmotnosti.

Vymeňte ich za: Ak sa chcete úplne vyhnúť neželaným účinkom pesticídov na váš metabolizmus, vsaďte na doma pestované plody alebo na organické ovocie a zeleninu. Pokiaľ nemáte možnosť alebo záujem  kupovať bio produkty, potraviny, ktoré konzumujete dôkladne umyte a ošúpte. Pomôžete tak vplyv pesticídov minimalizovať. Hoci tento postup všetky škodlivé látky úplne neodstráni, mal by podporiť látkovú premenu.


Stravujte sa zdravo, chutne a nepriberajte. Novinka Najedzte sa do štíhlosti 2 od Antónie Mačingovej vám pomôže.


Medové cereálie

Cereálie už dlhé roky nesú pečiatku zdravej výživy, no v skutočnosti sú pre správne pracujúci metabolizmus ozaj nevhodné. Rôzne značky tejto dobroty sú v podstate len zmesou obilnín a cukru. Problémom, čo sa chudnutia týka, je spracovaný med, ktorý obsahujú. Štúdia texaskej A&M Univerzity testovala med v cereáliách a hovorí, že  kvôli pasterizácií pri vysokých teplotách sa z neho vytratili všetky stopy vitamínov, minerálov, dokonca aj peľu až v 76 percentách skúmaných vzoriek. Znamená to, že takýto med nie je o nič lepší ako cukrový sirup.Nehovoriac o tom, že do mnohých cereálií sa pridáva aj klasický cukor. 

Vymeňte ich za: Pripravte si domáce müsli, ktoré vám bude nielen chutiť, ale takisto povzbudí látkovú premenu. Stačí namočiť mandle, kešu orechy a chia semiačka do vody na osem hodín. Potom ich scedíme, vysypeme na papierovú utierku a necháme aspoň deň odstáť. Všetky suroviny po uplynutí času zmiešame s medom, najvhodnejší je od miestneho včelára, hrozienkami, kokosovými lupienkami, škoricou a trochou morskej soli. Na pár minút dáme do rúry a zdravá pochúťka je na svete.


Mohlo by vás zaujať: Zbavte sa konečne tuku na bruchu: Naservírujte si týchto osem potravín


Pečivo a cestoviny

Chlieb, rožky, plnené pečivo a cestoviny sú ohromne chutné, no pre váš metabolizmus určite nie sú to pravé, najmä ak sa ho snažíte povzbudiť. Biela múka je v procese jej výroby ochudobnená o množstvo živín, minerálov, ale najmä o vlákninu. V procese látkovej premeny má práve táto látka dôležitú úlohu. Nielenže nás dlhšie udrží sýtych, ale zároveň znižuje množstvo cholesterolu i glukózy v krvi a pomáha previesť potravu organizmom rýchlejšie bez strát dôležitých vitamínov. Ak chcete zrýchliť svoj metabolizmus, preto na výrobky z bielej múky radšej zabudnite.

Vymeňte ich za: Lepšou voľbou je kompenzovať biele pečivo a cestoviny celozrnnými alternatívami alebo zeleninou a ovocím bohatými na vlákninu, ktorá nakopne proces látkovej premeny správnym smerom. Odporúčané denné množstvo pre ženy je 25 a pre mužov 38 gramov. Nezabudnite piť dostatočné množstvo vody, aby ste konzumáciou vlákniny dosiahli čo najlepšie výsledky.


Konzumujete spomínané potraviny? A ak áno, tak ako často si ich doprajete? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Ľudmila

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close