Zbavte sa prebytočných kíl prirodzene: Skúste tieto tipy na chudnutie chôdzou!

chôdza

photl.com

Zostali na vás od zimy nalepené nechcené tukové vankúše? Letná sezóna sa pomaly rozbieha, vďaka čomu nosíme čoraz menej vrstiev oblečenia. Aby ste nahromadené zásoby nemuseli celé leto maskovať, začnite s pozvoľným chudnutím čím skôr. Pomôcť vám môže najprirodzenejší pohyb, aký poznáte – „obyčajná“ chôdza. Zistite, akými trikmi vaše obliny doslova rozchodíte.

Krok za krokom…

Blahodarné účinky chôdze poznali už starovekí Gréci. Postupom času prirodzené kráčanie ako športová aktivita síce upadlo do zabudnutia, dnes sa však opäť teší mimoriadnej obľube. Prechádzky za príjemného počasia totiž nepredstavujú len patričný výdaj energie, ale tiež dokonalý relax mysle. Ak pri tom ešte dokážete vyvenčiť svojho štvornohého miláčika, spojíte príjemné s užitočným. Aké ďalšie benefity môžete očakávať?

  • dokonale zapojíte pohybový aparát – skoro všetky svalové skupiny aj kĺby
  • posilníte srdcovo-cievny a imunitný systém
  • prebudíte lenivý metabolizmus
  • za pol hodiny môžete urobiť až štyri tisícky krokov
  • nebudete potrebovať žiadne špeciálne športové vybavenie
  • ani pri vyššej nadváhe svoje kĺby výrazne nezaťažíte ani neopotrebujete (ako je to, napríklad, pri behu)

Mohlo by vás zaujímať: 10 trikov na účinné chudnutie: Zatočte s kilami doma pred televízorom!


Tip č.1: Začínajte pomaly

Ak vo fyzickej aktivite pripomínate medveďa prebudeného zo zimného spánku, nedávajte si na začiatok nereálne ciele. Na úvod vám postačí už i 10 minút rýchlejšej chôdze. Tempo voľte tak, aby sa vám dostatočne zvýšila srdcová frekvencia a aby ste zároveň nelapali po dychu. Mali by ste byť schopní udržiavať ľahkú konverzáciu, pričom mimoriadne dôležitá je tiež pravidelnosť. Nájdite si čas každý deň a po týždni pridajte ďalších päť minút. Nečakajte však okamžité zázraky, prvé výsledky sa dostavia až po približne mesiaci a možno neskôr. Nezabúdajte ale, že kráčate najmä pre svoje zdravie.

Tip č.2: Zahrejte sa

Tak ako pri každej športovej aktivite, aj pri chôdzi medzi dôležité súčasti patrí rozcvička a strečing. Predtým, ako sa vrhnete do svižného tempa, zahrejte si svalstvo a kĺby. Na záver sa nezabudnite zhlboka vydýchať a ponaťahovať. Priaznivo pôsobí aj sprcha, v ktorej budete striedať teplú a vlažnú vodu.


Mohlo by vás zaujímať: Fitnes prístroj na doma: Ktorý vám vyformuje postavuje najlepšie?


Tip č.3: Zaujmite správny postoj

Pamätáte si ešte, ako vám mama pripomínala, aby ste sa nehrbili? Toto zlaté pravidlo by ste mali mať na pamäti aj pri kráčaní v tempe. Bude sa vám totiž nielen ľahšie dýchať, no zároveň sa vyhnete nepríjemným bolestiam chrbta. Správna poloha tela by mala vyzerať nasledovne:

vystretý chrbát – nenakláňajte sa dopredu ani dozadu, zbytočne tým zaťažíte chrbticu

pohľad pred seba – neupierajte oči do zeme, vychutnávajte si okolie s vystretým krkom

uvoľnené ramená – prípadne mierne vzadu… akékoľvek napínanie by bolo zbytočné

stiahnuté brucho – naučte sa správnu techniku dýchania a zapojte aj brušné svalstvo

krúživé boky – jemnou rotáciou v bokoch zabránite náklonu v oblasti chrbta

Tip č.4: Majte vodu vždy poruke

Zvlášť počas sparných letných dní predchádzajte dehydratácii tým, že sa bez fľaše s vodou ani nepohnete. Nezabudnite na potrebný prísun tekutín pred, počas aj po chôdzi. Zlaté pravidlo totiž znie: Nečakajte, kým budete smädní, vtedy už môže byť neskoro.


Mohlo by vás zaujímať: Turistická sezóna je tu: Na čo pri výlete do hôr nesmiete zabudnúť?


Tip č.5: Radšej ďalej, hoci pomalšie

Ak chcete chôdzou zhodiť kilá čo najefektívnejšie, uvedomte si, že najviac záleží na vzdialenosti, ktorú prejdete. Viac sa vám teda oplatí ísť hoci aj pomalšie, ale ďalej, ako rýchlejšie, ale na kratšiu vzdialenosť. Kalorická hodnota ktorú spálite závisí tiež od vašej hmotnosti – ťažší ľudia majú v tomto prípade vyšší kalorický výdaj. Šesťdesiat kilová osoba napríklad chôdzou za pol hodinu spáli približne od 90 do 167 kalórií (podľa rýchlosti, ktoru ide). Osemdesiatkilový človek za pol hodinu spáli cca od 111 do 206.

Rada na záver:

Aby ste sa udržiavali v dobrej kondícii, zvyknite si vyhradiť čas na chôdzu ako na dôležité stretnutie. Postupom času si bez pohybu už ani nebudete vedieť predstaviť svoj deň. Motiváciu vám môže zvýšiť chôdza vo dvojici, celkovo však každá zmena závisí predovšetkým od vás. Obrovským plus sa pre vás stane tiež použitie schodov namiesto výťahu či nákup v lokálnych potravinách po vlastných.

Zdroj: photl.com, photl.com, Emma

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close