50 najlepších potravín pre ženy

čučoriedky

photl

Aký benzín tankujete, tak jazdíte! Natankujte do zdravia a do krásy, veď práve vďaka vhodným potravinám si môžete nielen udržať peknú líniu, ale aj zdravý chod organizmu.

Na krásnu pokožku a vlasy

Kvasnice (najmä pivovarské) obsahujú vitamín H (biotín), ktorý vám zaručí krásnu pleť aj vlasy a nechty.

Ovčí syr obsahuje kyselinu linolovú – tá podporuje premenu tukových vankúšikov na svalovú hmotu. Oceníte ju aj v boji proti celulitíde.

Káva obsahuje antioxidanty chrániace pokožku pred škodlivinami z ovzdušia.

Pivo s citrónovou šťavou je prírodný balzam, ktorým si môžete zosvetliť vlasy až na prirodzenú blond. Samozrejme, že k tomu potrebujete aj výdatné slnečné lúče.

Kefír s vaječným žĺtkom je maska na pleť, ktorá vám dodá stratenú vlhkosť a odoženú pocit vyschnutia.

Vajce s olejom  z vlašských orechov je zase vynikajúca maska na získanie lesklých vlasov.

Rakytník dokáže regenerovať našu pokožku. Vďaka vitamínu C je ideálnym bojovníkom proti popáleninám.

Paradajky majú vysokú hladinu draslíka, čím z nášho tela vyplavujú prebytočnú vodu a tak zmierňujú celulitídu.

Brokolica má veľa riboflavínu, ktorý pomáha predchádzať kútikom na perách.

Vlašské orechy sú bohaté na vitamín E, čím spomaľujú stárnutie pokožky.

Hovädzie mäso má veľa zinku a tak chráni našu pokožku pred zápalmi a infekciami, ktoré majú na svedomí aj akné.

Egreše sú bohaté na horčík a vápnik, čím posilňujú vlasy a nechty.

Proso vďaka kyseline linolovej, vitamínom A a D a flavonoidom posilňuje vlasy, nechty aj zuby.

Mrkva vďaka betakaroténu pomáha našu pokožku chrániť pred UV žiarením.

Minerály s obsahom kyslíka kremičitého priaznivo pôsobia na vlasy, pleť a nechty.

 

Počas tehotenstva

Krevety sú bohaté na jód.Ten potrebujú bábätká v brušku na rast, správny vývoj kostí a mozgu.

Lieskové orechy obsahujú veľa vitamínu E, ktorý bábätkám pomáha budovať svaly a cievy.

Pistácie majú veľa kyseliny listovej na správny vývoj buniek.

Ružičkový kel obsahuje vlákninu a kyselinu listovú. Denne by dobré zjesť ho až 200g, aby sa naplnila potrebná dávka spomínaných látok.

 

Na močové cesty a trávenie

Brusnice sú vynikajúcim bojovníkom proti baktériám spôsobujúcich zápal močových ciest.

Makrela má vysoký podiel omega 3-mastných kyselín, ktoré pomáhajú zabraňovať vzniku krvných zrazenín.

Nízkotučný jogurt obsahuje probiotické kultúry, ktoré zlepšujú trávenie a tým zabraňujú zápche.

Čučoriedky sú bohaté na železo, draslík, a sodík. Tým pomáhajú pri bolestiach brucha, hnačkách a dokonca aj pri úniku moču.

Figy majú veľa vápnika, železa, horčíka a selénu. Tým pomáhajú v boji so žaludočnými a s črevnými problémami a priaznivo pôsobia aj na cievy.

Ovos obsahuje mnoho minerálnych látok  – železo, fosfor a zinok. Tým pomáhajú našemu tráveniu a zaháňajú nachladnutie.

Tekvica je bohatá na vitamíny A a B a draslík, čím pomáha obličkám a močovému mechúru.

Ananás je zdrojom dôležitých enzýmov, ktoré zmierňujú nadúvanie a zápchu.

Papája má množstvo vitamínov C a A, čím pomáha riečiť tráviace tažkosti.

Sušené slivky obsahujú veľa medi, zinku a draslíka. Spolu s vlákninou účinne pôsobia proti zápche.

 

Na zmiernenie menštruácie a menopauzy

Bravčová pečeň je bohatá na železo. Jeho nedostatok počas menštruácie má na svedomí náš pocit únavy.

Čokoláda obsahuje meď. Zaženieme ňou chuť na sladké a zároveň aj málokrvnosť.

Sójové mlieko alebo tofu obsahujú izoflavóny, ktoré zmierňujú podráždenosť a nespavosť počas menopauzy.

Ďatelina lúčna obsahuje fytoestrogény, ktoré zmierňujú návaly tepla a zmeny nálad počas menopauzy.

Parmezán je bohatý na vápnik. Tým znižuje riziko rednutia kostí a pomíha aj uvoľňovať tuky.

Losos dodáva vitamín D, ktorý pomáha nášmu telu vstrebať vápnik. Ním potešíte pleť, kosti aj zuby.

 

Na schudnutie

Jahňacie mäso je bohaté na L-karnitín, ktorý nám pomáha spaľovať tuky.

Cícer je močopudný, čím pomáha nášmu telu zbavovať sa odpadových látok.

Grep mú veľa vitamínov C, A a B. Nimi z tela dostávane škodlivé vošné radikály.

Vanilka zaháňa chuť na sladkosti.

Žuvačky pomáhajú udržať pocit sýtosti alebo aspoň bránia žuť niečo iné – teda maškrty.

Fit chlieb obsahuje vlákninu, ktorá pomáha nášmu tráveniu. Navyše svojou sladkou chuťou nám môže nahradiť iné sladkosti.

Celozrnný chlieb aj pečivo sú bohaté na vlákninu. Zaženú hlad a ldho urdžia pocit sýtosti.

Olomoucké syrečky majú veľa bielkovín a málo tukov.

 

Na lásku

Jahody sú najlepšie s čiernym korením. Zvyšujú chuť na sex, pomáhajú tvorbe krvi a ešte aj pôsobia antibakteriálne.

Ustrice sú bohaté na bielkoviny a zinok. Doslova stimulujú centrum chuti na romantické zážitky.

Čili vďaka kapsaicínu prekrvujú organizmus a dráždia nervovoé zakončenia.

Zázvor je nielen afrodiziakum, ale aj zabijač tukov.

Zeler má veľa vitamínu B a esenciálnych olejov, čím posilňuje chuť na intímne chvíľky.

Granátové jablko je bohaté na vápnik, draslík a flavonoidy, čo posilňuje čuť na zážitky vo dvojici…

Zdroj: photl, Pippa

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close