Sťažuje sa vaše dieťa na bolesti chrbta? Fyzioterapeutka upozorňuje, čo je hlavnou príčinou takýchto ťažkostí

Bolesti chrbta u detí

Bolesti chrbta u detí sa dajú napraviť správnym sedením a dostatočným množstvom pohybu (Zdroj: Freepik/Africa Studio)

Bolesti chrbta u detí sú čoraz bežnejším problémom. Často ich spôsobuje práve nesprávne držanie tela a nevhodné sedenie. Podľa odborníčky je preto potrebné prispôsobiť pracovné miesto dieťaťa jeho telesnej výške. Fyzioterapeutka Rebeka Martinkovičová taktiež radí skontrolovať spôsob sedenia dieťaťa, výšku stoličky a stola a aj typ stoličky. Okrem iného odporúča, aby malo dieťa dostatok pohybu.

Dbajte na to, aby dieťa sedelo na stoličke správne

„Pri správnom sedení by chodidlá mali dočiahnuť na zem. Základom je pravidlo pravého uhla. Ten by mal byť v bedrách, kolenách aj členku,“ upozorňuje. Dodáva, že kvôli nesprávnemu sedeniu sa často zhoršuje celkový stav chrbtice, čo v podstate oslabuje aj celý stred tela. Poloha v sede do tvaru písmena W môže spôsobiť problémy pri ďalšom vývoji dolnej polovice tela dieťaťa. Tento spôsob sedenia neprospieva kĺbom na nohách, ktoré trpia najviac.

Bolesti chrbta u detí teda môžu neskôr nastať práve vtedy, ak často sedávajú v tureckom sede. Fyzioterapeutka hovorí, že si deti týmto druhom sedenia spôsobujú najmä rôzne ťažkosti s bedrovými kĺbmi – pretože ak dieťa sedí v tureckom sede, často tým posúva panvu dozadu a ohýba trup, čo následne bráni v lepšom pohybe kĺbov. U niektorých sa dokonca objavuje aj vytočenie píšťaly smerom von.

Pohyb je pre deti kľúčový, hýbať by sa mali denne a čo najviac

Okrem zdravého sedenia sa dá nesprávnemu držaniu tela vyhnúť aj pomocou aktívneho pohybu. Podľa Martinkovičovej by si naň čas mali nájsť žiaci hlavne vtedy, keď si dávajú prestávku v učení sa z pohodlia domu. Najviac zdraviu prospešný je práve pobyt na čerstvom vzduchu a akákoľvek pohybová aktivita, ktorá je s ním spojená.

„Tráviť čas v prírode, ísť na prechádzku, vytiahnuť turistické topánky a dať si turistiku. Veľmi vhodné na korekciu chybného držania tela je plávanie, lezenie na umelej stene, cvičenie s vlastnou váhou tela,“ vyjadrila sa fyzioterapeutka.



Zdroj: TASR

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close