Deň radosti – alebo Pesimista a Optimista v 21. storočí: Legendárna hra v celkom novom naštudovaní Štúdia L+S

premiéra divadelnej hry Deň radosti

Deň radosti prináša divákom moderný obraz človeka v 21. storočí (Zdroj: Štúdio L+S)

Štúdio L+S vracia do svojho repertoáru Deň radosti – slávnu hru dvojice Milan Lasica a Július Satinský. Od pôvodnej premiéry v roku 1986 sa toho veľa zmenilo, ale optimisti aj pesimisti zostávajú. Za tridsaťsedem rokov od uvedenia odišli do zabudnutia pojmy ako ROH, plenárky, národný výbor, ale prišli nové, preto text bolo nevyhnutné aktualizovať.

„Keď Milan Lasica dramaturgicky upravil text hry Skaza Titaniku, dal ho trojici Kubovčík – Malachovský – Vosátko so slovami „chlapci, robte si s ním, čo chcete“. A oni to naozaj urobili a senzačne. A tak im po premiére, len tak medzi rečou, ako to vedel iba on, povedal, že by si mohli skúsiť aj Deň radosti. A stalo sa,“ objasňuje výkonný riaditeľ Štúdia L+S, Pavol Danišovič.

Deň radosti je plný paradoxov a ironického nadhľadu

Hra, v ktorej Pesimista neverí, že by Deň radosti mohlo niečo prekaziť a Optimista pevne verí, že to nevyjde je plná paradoxov a ironického nadhľadu. Takže na jednej strane nič nové, na strane druhej aktualizácia sa priam pýta…

„Je to pre nás veľká výzva aj zodpovednosť, od začiatku nám bolo jasné, že to treba urobiť inak. Posun do 21. storočia je komplexný, v texte, v scéne, v celkovom vyznení,“ hovorí režisér a v tomto prípade aj scénograf, Karol Vosátko.

Kostýmy navrhla Renáta Ormandíková, hudba vychádza z pôvodných pesničiek Jara Filipa. Jeho úlohu stvárni herec a hudobník RND, Jozef Adamčík. Sväťo Malachovský a Michal Kubovčík si podelili úlohy Optimistu a Pesimistu. Ako, to sa dozviete až na predstavení. Ak vôbec…
Premiéra bude v nedeľu, 21. mája v Štúdiu L+S.

reklamný plagát hry Deň radosti
(Zdroj: Štúdio L+S)

40. divadelnú sezónu podporujú:

Generálny partner: Budamar Logistics, a.s. – medzinárodná zasielateľská a logistická spoločnosť
Hlavní reklamní partneri: Adamec&Adamec, Česká mincovna, LGM, R-media a VUJE
Reklamní partneri: Barzzuz, Codes Creative, hotel Tatra, Mediatech
Mediálni partneri: Rádio Melody, denník Pravda, Ženský čas, Plní elánu, webnoviny.sk, zoznam.sk

👉 MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:
Dobrovoľnícka skupina Vŕba pomáha onkologickým pacientom: Ich poslanie trvá už 20 rokov

Predajca vstupeniek: predpredaj.sk

Zdroj: Tlačová správa/Štúdio L+S
Odporúčame