Hromadí sa vám tuk v oblasti pása? Začnite s tým niečo robiť!

Chlap

thinkstockphotos.com

Pribudli vám v posledných rokoch centimetre v páse, ale utešujete sa tým, že máte chudé nohy a ruky? Namiesto toho by ste radšej mali zmeniť životosprávu. Tuk v oblasti brucha je totiž nielen neestetický, ale najmä ohrozuje vaše zdravie.

Ste štíhli, ale máte brucho? To je pre vaše zdravie oveľa viac nebezpečné, než keby ste mali nadváhu. Tuk v brušnej oblasti totiž u mužov zdvojnásobuje pravdepodobnosť predčasného úmrtia spôsobeného cukrovkou, mŕtvicou, alebo srdcovými chorobami. Ukazuje to štúdia, ktorá bola zverejnená na stránkach Annals of Internal Medicine a podľa ktorej obezita zvyšuje aj riziko rakoviny. skoršie štúdie potvrdili, že osoby, ktoré majú uložený tuk na bruchu, sú vystavené väčšiemu nebezpečenstvu cukrovky, mŕtvice, koronárnych chorôb a srdcových problémov. Toto je ale prvá štúdia, ktorá hovorí aj o riziku predčasnej smrti.

Brucho je nebezpečné pre obe pohlavia

Vedci sledovali viac ako 15 000 osôb a zistili, že u mužov s vydutým bruchom je pravdepodobnosť úmrtia dvakrát vyššia ako u osôb, ktoré majú nadváhu alebo sú obézne. U žien, ktoré majú nadbytok tuku v brušnej oblasti, je pravdepodobnosť predčasného úmrtia jedenapolkrát vyššia.


Mohlo by vás zaujať: Schudnite konečne z brucha podľa vašich predstáv: Tentoraz sa vám to podarí


Prečo tak škodí?

Prečo je tuk na bruchu tak osudový? Brucho tvorí typ tuku, ktorý preniká do celého tela a zaplavuje životne dôležité orgány. Pečeň si tento tuk vypožičiava a premieňa ho na cholesterol, ktorý sa môže dostávať do krvného obehu a môže sa začať hromadiť pozdĺž tepien.

Príliš veľa cholesterolu spôsobuje tvrdnutie tepien, a to môže viesť k infarktu a mŕtvici. Tento vnútorný tuk môže tiež podporiť rozvoj cukrovky druhého typu alebo chronického zápalu, ktorý zase vedie k ďalším chorobám. Tento typ tuku môže tiež zvyšovať úroveň glukózy a znižovať objem svalovej hmoty.


Mohlo by vás zaujať: Schudnite z brucha aj iných partií: Stačí dodržať niekoľko jednoduchých zásad


Hýbte sa a obmedzte stres

Francisco LópezJiménez pracuje ako lekár na oddelení kardiológie kliniky Mayo v Minnesote a je jedným z autorov tejto štúdie. ,,Nie som tučný, hovoria mi niektorí moji pacienti, ktorí majú normálny index telesnej hmotnosti. Pýtajú sa ma, prečo majú cvičiť a tvrdia, že môžu zjesť všetko, čo chcú,“ hovorí lekár. Svojim pacientom radí, aby dodržiavali zdravú stravu, ako je napríklad stredomorská, ale predovšetkým aby sa hýbali: aby chodili 50 minút trikrát týždenne alebo 30 minút šesť dní v týždni. ,,Veľkou pomocou môže byť aj zníženie stresu. Niektoré výskumy ukázali, že osoby žijúce v strese majú zvýšenú tendenciu k ukladaniu tuku na bruchu,dodáva LópezJiménez. Dôležitý je tiež dostatok spánku.


Zápasíte aj vy s tukom na bruchu? Čo vám najúčinnejšie pomáha? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Zora, ČTK, Corriere della Sera

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close