Trápia vás unavené oči? Vyskúšajte týchto 8 cvikov a budete prekvapení, ako sa vám uľaví

Ženská tvár

Pravidelné očné cvičenie, takzvaná očná joga, nás dokáže účinne zbaviť problémov (Zdroj: GettyImages)

Dlhé hodiny pred počítačom a televízorom sa podpisujú na našich očiach. Nejde však len o prácu či zábavu. Unavené oči a zhoršené videnie prichádzajú s vekom a vedia poriadne potrápiť. No hoci oko vekom ochabuje, neznamená to, že sa s tým musíme zmieriť.

Pravidelné očné cvičenie, takzvaná očná joga, nás dokáže účinne zbaviť problémov a neraz sa práve vďaka nemu môžeme vyhnúť silným dioptriám. Chce to pravidelnosť a disciplinovanosť, na druhej strane takto cvičiť môžeme kdekoľvek, pokojne aj v dopravnom prostriedku cestou za deťmi či vnúčatami. Dôležité je pohodlne sa usadiť, vystrieť chrbát a zhlboka dýchať. Cvičiť sa odporúča 5 až 8 minút denne – až získate návyk, frekvenciu môžete znížiť na dve až tri cvičenia do týždňa. Spočiatku budete možno pociťovať mierne napätie v očiach, to však po pravidelnom tréningu zmizne. Tak teda, poďme na to!

1. Striedavé zaostrovanie na diaľku a do blízka

Tento cvik je vhodnejšie robiť vonku. Ide o veľmi jednoduché, no zároveň mimoriadne účinné cvičenie. Najskôr sa zrakom zamerajte na najvzdialenejší bod, aký vidíte, a zotrvajte takto 10 sekúnd. Potom pomaly upriamte svoj zrak na bod, ktorý sa nachádza vo vašej tesnej blízkosti. Opäť zotrvajte 10 sekúnd. Striedajte takto zaostrenie aspoň 3 až 5 minút. Prechod pohľadu z blízka do ďaleka a naopak by mal byť pozvoľný, aby ste oku dopriali dostatok času na prispôsobenie. Pracujte len s očami, hlava sa pri tomto cviku nesmie hýbať.

2. Pohyby očami nahor a nadol

Seďte pokojne a uvoľnene. Očami pohybujte hore a dole, pričom sa zároveň snažte, aby ste dovideli čo najvyššie a čo najnižšie. Pohyby by mali byť plynulé, bez zbytočnej námahy, aby si oči oddýchli. Opakujte 10-krát. Pozor, pohybovať treba len očami, bez toho, aby ste hýbali hlavou alebo krkom. Po každom pohybe nezabudnite žmurknúť.


Mohlo by vás zaujať: Unavené oči z počítača: Domáce spôsoby na zmiernenie bolestí


3. Pohyby očami do strán

Postupujte podobne ako pri predchádzajúcom cviku, len namiesto nahor a nadol pohybujte očami z jednej strany na druhú. Snažte sa najskôr pozerať čo najviac doprava a potom rovnakým spôsobom doľava. Krk zostáva uvoľnený, bez pohybu. Opakujte 10-krát.

4. Ležatá osmička

Predstavte si pred sebou ležatú osmičku. Pokúste sa očami obkresliť jej líniu. Robte to 5-krát jedným a 5-krát druhým smerom. Ak máte problém osmičku si predstaviť, jednoducho ju nakreslite na papier. Podobne účinné je aj krúženie očami – zakresľujte neviditeľný kruh v smere hodinových ručičiek a potom v protismere.

5. Preskakovanie z predmetu na predmet

Vyberte si dva rôzne predmety, ktoré sa nachádzajú pred vami, a rýchlo prechádzajte pohľadom z jedného predmetu na druhý. Pohybujú sa len oči, hlava a krk zostávajú nehybné. Cvičíme približne dve – tri minúty.


Mohlo by vás zaujať: Trápia vás unavené oči? Tieto triky vylepšia nielen výzor, ale aj zdravie!


6. Ukazovák na nos

Špičku ukazováka priložte ku špičke nosa – prst by mal byť rovnobežne s podlahou. Bez žmurkania zamerajte svoj pohľad na špičku prsta. Prst držte na nose a pohľadom sa naň koncentrujte. Vydržte pár sekúnd. Potom prst pomaly odďaľujte od nosa, kam až vám to dovolia paže. Stále pozerajte na konček prsta. Potom prst opäť pomaly vráťte na špičku nosa. Opakujte 3-krát.

7. Žmurkanie

Žmurkanie zabezpečuje očiam dostatočnú vlhkosť, preto je veľmi dôležité. Zvlhčením očí odstránite nielen únavu, ale vyplavíte aj rôzne nečistoty. Navyše cvičenie posilňuje očné svaly. Stačí 10 sekúnd pomaly žmurkať – žmurknúť by sme mali približne 3 až 5-krát.

8. Zakrývanie tváre

Pošúchajte si dlane, aby ste si ich zahriali. Teraz ich jemne priložte na tvár. Oči majte zatvorené a snažte sa ich čo najviac uvoľniť. Toto cvičenie pomáha odstraňovať stres z okolia očí a je veľmi účinné po dlhodobom pozeraní do obrazovky počítača.


Plní elánu aj na Facebooku: Buďte v obraze a nenechajte si ujsť už žiadny zaujímavý článok

Zdroj: Plnielanu.sk

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close