Ste milovníci syrov? Dietologičky prezradili, ktoré sú tie najzdravšie!

rôzne druhy syra

Proteín nachádzajúci sa v syre je dobrou alternatívou k bielkovinám pochádzajúcim z mäsa. (Zdroj: Freepik/Racool_studio)

Syr je nepochybne jednou z potravín, ktorú miluje väčšina z vás. Okrem toho, že je chutný, obsahuje aj mnohé živiny potrebné pre vaše telo. Lourdes Castro Mortillaro, registrovaná dietologička venujúca sa štúdiu výživy a potravín, potvrdila, že syr je skvelým zdrojom bielkovín a vápnika. Zároveň však varovala pred tým, aby ste mu príliš neholdovali, pretože vám môže rýchlo pridať na váhe. Podľa Mortillaro je proteín nachádzajúci sa v syre dobrou alternatívou k bielkovinám pochádzajúcim z mäsa, pretože je stále živočíšneho pôvodu a obsahuje všetky nevyhnutné esenciálne aminokyseliny.

Odpoveď na otázku Ktorý syr je najzdravší? by mala závisieť od vášho tela a jeho nutričných potrieb, ale i napriek tomu sa s vami podelíme o niekoľko syrov, ktorých vlastnosti vyzdvihujú aj samotní odborníci.

Víťazom je ricotta

V oblasti zdravia nesie zo syrov prvenstvo ricotta, ktorá má vysokú koncentráciu srvátkového proteínu. „Srvátkový proteín je jednou z najviac vstrebateľných foriem bielkovín a obsahuje veľmi široké spektrum aminokyselín,“ povedala Emily Martorano, dietologička s programom na reguláciu hmotnosti NYU Langone. Ricotta je dobrá pre ľudí, ktorí chcú naberať svaly a silu, no zároveň strácať tuk a váhu.

Tvrdý syr

Castro Mortillaro verí, že tvrdšie syry ako parmezán, pecorino alebo gouda patria tiež medzi zdravšie možnosti. Majú vyšší obsah vápnika a väčšinou vám na nasýtenie postačí aj menšie množstvo. Na druhej strane však obsahujú menej vody a sú koncentrovanejšie, preto sa v nich môže vyskytnúť vyšší obsah sodíka. Ak vás trápia problémy s obličkami alebo máte hypertenziu, odporúča sa siahnuť po mäkších syroch.

Čo áno a čo nie?

Ak sa snažíte regulovať svoju hmotnosť, najlepšou voľbou je pre vás ľahký švajčiarsky syr, vyššie spomínaná ricotta či syr čedar. Medzi syry, ktorým by ste sa mali vyhnúť alebo ich tak často nekonzumovať, patria vysoko spracované syry, vrátane tých v plechovke či jednotlivo zabalených plátkov a blokov, ktoré ani nemusia byť chladené. Ich obsah bielkovín je minimálny kvôli vyššiemu obsahu tuku a sodíka. Martorano poukázala, že niektoré syry môžu byť tiež dobrým zdrojom probiotík. Ide napríklad o fetu, kozí syr a syr vyrobený zo surového alebo nepasterizovaného mlieka.


Plní elánu aj na Facebooku: Buďte v obraze a nenechajte si ujsť už žiadny zaujímavý článok

Zdroj: plnielanu.sk, cnn.com

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close