Zázračné omega-3 mastné kyseliny: Pomôžu k lepšiemu zraku a udržia vaše srdce vo forme

Omega-3 tabletky

Omega-3 mastné kyseliny si naše telo nevie vytvoriť samo, preto ich potrebujeme prijímať v potrave (Zdroj: Freepik/whatwolf)

Mnoho vedeckých štúdií poukázalo na pozitívne prínosy omega-3 mastných kyselín na naše zdravie. V tomto článku si zhrnieme hlavné zdravotné výhody, ktoré ponúkajú.

Kardiovaskulárne zdravie

Odborníci často odporúčajú konzumovať ryby aspoň dvakrát týždenne, a to nie bezdôvodne. Práve ryby sú zdrojom DHA (kyseliny dokosahexaenovej) EPA (kyseliny eikosapentaénovej), ktoré prispievajú k správnemu fungovaniu srdca. Výskumy naznačujú, že tieto omega-3 tuky udržujú zdravie srdca rôznymi spôsobmi, napríklad podporujú zdravé hladiny triglyceridov. Dostatočné množstvo omega-3 v tele je tiež spojené so správnym krvným tlakom a krvným obehom. V správnom pomere a kombinácii by konzumácia EPA a DHA mohla dokonca znížiť riziko koronárneho srdcového ochorenia.

Zdravý mozog

Omega-3 mastné kyseliny zohrávajú veľkú úlohu pri vývoji centrálneho nervového systému, a teda poskytujú výhody nielen pre váš mozog, ale aj oči a celkovo všetky neurónové spojenia vo vašom tele. Okrem toho je DHA kľúčovou živinou počas tehotenstva, neskôr je dôležitá pri podpore zdravia mozgu dojčiat a detí. Prínosy DHA pre mozog však nie sú obmedzené len na rané štádiá života. Aj v neskoršom veku DHA podporuje kognitívne funkcie spojené s pamäťou či schopnosťou učiť sa.

Zdravé oči a zrak

Ako sme spomenuli vyššie, DHA vplýva aj na zdravie očí a ostrosť zraku. Je dôležitá, pretože zaisťuje správnu funkciu určitých buniek v sietnici a môže tiež pomôcť očiam v boji proti oxidačnému stresu. Tehotným ženám sa odporúča prijímať aspoň 300 miligramov DHA denne.

Vyrovnaná nálada

Najnovšie štúdie zistili, že omega-3 mastné kyseliny sú taktiež spojené s vašimi náladami. Hoci výskumníci zatiaľ nemajú jasno v konkrétnych mechanizmoch riadených EPA a DHA, ukázali, že omega-3 zohrávajú úlohu pri podpore nálady. Nedostatočný príjem omega-3 mastných kyselín bol počas popôrodného obdobia spájaný so zníženou náladou, ukázal výskum Americkej asociácie pre tehotenstvo.

Imunitná funkcia

Medzi ďalšie priaznivé účinky omega-3 mastných kyselín zaraďujeme ich schopnosť pomôcť telu dosiahnuť potrebnú rovnováhu, a to vďaka ich silným antioxidačným a protizápalovým vlastnostiam.

Zdravie kostí

Omega-3 tiež môžu podporiť zdravie vášho pohybového aparátu, nech sa nachádzate v akejkoľvek vekovej kategórii. Najmä u žien platí, že pomáhajú regulovať kostný obrat a prispievajú k rovnováhe vápnika.



Zdroj: plnielanu.sk, mindbodygreen.com

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close