Schudnite konečne z brucha podľa vašich predstáv: Tentoraz sa vám to podarí

Muž

thinkstockphotos.com

Zimné kabáty vystriedali krátke bundičky, voľné svetre zas obtiahnuté tričká. Vaša postava však v tesnom oblečení nevyzerá ako by mala a bruško viditeľne vykúka? Je najvyšší čas zhodiť z neho, pričom treba povedať, že formovanie tejto partie nie je nič jednoduché. Chce to trpezlivosť a sebazaprenie. Ako na to?

Škodlivý brušný tuk

Tukové vrstvy, ktoré sa nám vytvárajú na bruchu, sú omnoho nebezpečnejšie, ako tie v iných partiách. Pre ženy sú často problémovejšie stehná a zadok, páni sa však k tuku na bruchu dopracujú omnoho skôr ako ženy. No zatiaľ čo pri stehnách a zadočku ide len o podkožný tuk, pri tuku v brušnej dutine ide o vážnejší problém. Tento tuk totiž obrastá vnútorné orgány, zhoršuje ich fungovanie a okrem toho všetkého aj produkuje škodlivé látky, prispieva ku vzniku trombózy a zhoršeniu funkcie celkového metabolizmu.

Ako sa ho zbaviť?

Všetko závisí od stavu, v akom váš brušný tuk je. Ak je vaše brucho ešte malé, zbavíte sa ho ľahšie, no ak si preň už len s problémami zaviažete šnúrky na topánkach, vedzte, že to ľahké nebude. Nečakajte, že sa ho zbavíte iba diétou alebo striktným cvičením. Skombinovať musíte obidve metódy a musíte byť naozaj zásadoví.


Mohlo by vás zaujímať: Schudnite z brucha aj iných partií: Stačí dodržať niekoľko jednoduchých zásad


Aký pohyb je vhodný pre brucho?

Pri chudnutí z brucha platí jedna zásada, ktorá platí pri chudnutí všobecne – treba viac tuku spáliť, ako prijať!

  • Pohyb je to pravé: Brušné partie dobre formuje pohybová aktivita – najmä plávanie, bicyklovanie a beh
  • Cvik 1: Sadnite si, pokrčte nohy a nechajte ich vo vzduchu. Musíte udržať rovnováhu. Rukami tlačte do kolien, budete cítiť, ako vám vibruje brucho. Vydržte aspoň minútu, uvoľnite a opakujte podľa vašich možností. Postupne by ste mali zvládať viac a viac opakovaní. Tento cvik dá poriadne zabrať, no je o to účinnejší
  • Cvik 2: Seďte s pokrčenými nohami vo vzduchu, tak ako pri prvom cviku, zároveň púšťajte chrbát aj nohy od seba, aby ste udržali rovnováhu, no nie až do ľahu. Opakujte aspoň 20 krát
  • Cvik 3: Otočte sa bruchom dole a držte sa na zemi len na prstoch nôh a predlaktiach. Spevnite brucho aj celé telo a vydržte aspoň minútu

Čo áno a čo nie?

  • pri chudnutí z brucha zabudnite na – údeniny, tučné mäso, vyprážané a fastfoodové jedlá, bravčovú masť, chlieb a pečivo z bielej múky, sladkosti, múčniky, sladké dezerty a jedlá
  • naopak doprajte si – ovocie, najmä to, ktoré pomáha spaľovať tuky – ananás, grepy, citróny, pomaranče, mandarínky, višne, množstvo zeleniny, chilli, strukoviny, jablká, mliečne výrobky, najmä s obsahom probiotík a množstvo vody. Vhodné sú tiež vajcia, kuracie prsia, ryby, ktoré je vhodné prestriedať s hovädzím mäsom. Dať si môžete aj tmavú čokoládu, či zelený čaj

Mohlo by vás zaujímať: Zbavte sa konečne tuku na bruchu: Naservírujte si týchto osem potravín


Probiotiká sú účinné – pre ženy

Toto tvrdenie preukázala jedna z nedávnych štúdií, ktorú vykonali na jednej z britských univerzít. Výskum viedol profesor Tremblay a jej výsledky boli publikované v uznávanom Britskom žurnále výživy. Profesor s jeho tímom sa pokúšali zistiť, či dokážu byť probiotiká účinné v chudnutí. Do výskumu preto zapojili 125 obéznych mužov a žien, ktorých sledovali počas nasledujúcich 24 týždňov.

Že sa črevná flóra u ľudí s nadváhou a chudých ľudí líši, sa dokázalo už dávnejšie. Táto štúdia sa však snažila zistiť, či dokáže konzumácia probiotík vyrovnať črevnú flóru v prospech baktérií podporujúcich proces chudnutia. Skúmaní ľudia držali 12 týždňov diétu a ďalších 12 týždňov si ju mali následne udržať. Počas celej doby konzumovala jedna skupina 2 kapsule probiotík a druhá skupina dostávala len placebo, o čom ani jedna zo skupín nevedela. Vedci zistili, že ženy, ktoré užívali probiotiká, schudli dvojnásobne viac ako tie, ktoré ich neužívali. Medzi mužmi rozdiel v skupinách nepozorovali.


Snažíte sa zhodiť tuk z brucha? Ktoré účinné tipy by ste odporučili ostatným čitateľom? Napíšte v diskusii.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Nela

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close