Máte v okolí človeka, ktorý vám lezie na nervy? Naučíme vás s ním vychádzať

Komunikácia žien pri čaji

Aj komunikácia s neprijemným človekom vás môže obohatiť (Zdroj: GettyImages)

Aj vy máte v okolí človeka, ktorý vám neustále dvíha tlak? Ukážeme vám 6 efektívnych tipov, ktoré vám uľahčia vzájomnú komunikáciu a ukážu vám, že aj takýto vzťah vás môže obohatiť.

Skúste prísť na to, čo vás najviac dráždi

Vraví sa, že druhý človek je pre nás zrkadlom. Ak nás niečo skutočne vytáča, pravdepodobne máme aj my v sebe podobnú črtu. Máte pocit, že vaša kolegyňa neustále klebetí? Možno aj vám sem-tam uletí jazyk. Alebo naopak. Výstredná známa vám lezie na nervy možno práve preto, že ste na vyslovenie svojho názoru doposiaľ nenašli odvahu. Pokiaľ sa naučíme dívať sa na ľudí a situácie z nadhľadu, zistíme, že za banálnou antipatiou sa môže skrývať aj odtieň závisti či neochota bojovať s vlastnými nedostatkami.

Sústreďte sa na riešenie, nie samotný problém

Čaká vás rozhovor s nepríjemným človekom? Ešte vopred si ujasnite dôvod samotnej komunikácie. Chcete sa sústrediť na problém alebo na jeho riešenie? Vstupovať do rozhovoru s osobou, ktorá nás dráždi len preto, aby sme jej len povedali svoj opačný názor rozhodne nemá zmysel.

Ak má byť komunikácia skutočne efektívna, skúste si nájsť tému, ktorá vás spája. Aj keby to mala byť len banalita. Napíšte si kľúčové body toho, čo potrebujete prebrať, na papier. Pri rozhovore sa vyhnite zbytočným emóciám. Keď budete cítiť, že vo vás narastá napätie, radšej sa sústreďte na dýchanie či na uvoľňovanie tela. Prepnete tým pozornosť a vyhnete sa vychrleniu všetkého negatívneho, čo sa vo vás nahromadilo.


Máte pocit, že ste obklopení idiotmi? Vtipná príručka zmení váš pohľad na vec


Naučte sa počúvať

Dokonca aj ten najnepríjemnejší človek môže byť pre vás prínosom. Niekedy práve kvôli prílišnému zaujatiu a očakávaniu toho negatívneho zabudneme danú osobu úplne počúvať. Aj keď nesúhlasíte s jej názorom, možno vám počas rozhovoru poskytne informáciu, ktorá vám rozšíri obzory a výrazne ovplyvní váš pohľad na danú situáciu.

Dajte si pozor na slová

Najviac konfliktov vzniká v dôsledku domýšľania. Preto sa držte faktov a nepodsúvajte druhej strane svoje názory. Vety typu: „Viem, že si myslíš…“ „Som presvedčený, že si to urobil naschvál…“ „Ty nič nechápeš…“ môžu druhú stranu len zbytočne rozdráždiť. Vyhnite sa taktiež slovám ako nikdy či vždy, pretože vyjadrujú fatálnosť. Pri ich používaní častejšie pri vzájomnej komunikácii vznikajú trenice.


Vychutnajte si najlepšie ľudové hity v podaní Kandráčovcov, už 19. júla: Lístky na koncert kúpite na Predpredaj.sk


Ponúknite pomoc

Máte pocit, že si iný človek chce na vás len vyliať svoju zlosť? Nemusíte mu to dovoliť. Miesto toho sa pokúste pátrať po dôvode jeho frustrácie či negativity. V rámci možnosti mu ponúknite pomoc. Niekedy je debata len špičkou ľadovca a skutočný koreň problému sa môže skrývať niekde inde.

Stanovte si hranice

Vedieť povedať nie a vycítiť, kedy už komunikácia stráca zmysel, je tiež umenie. Ten druhý sa jednoducho rozhodol, že v nás vidí nepriateľa a vtedy už nemá zmysel presviedčať ho o opaku. Pokiaľ cítite, že rozhovor už neprinesie nič konštruktívne, poďakujte sa za názor a vzdiaľte sa. Ak aj to druhá strana nepochopila, nevadí. Vy ste urobili všetko, čo bolo vo vašich silách.

Každý človek nás dokáže obohatiť. Práve vďaka nemu sa možno naučíme stanoviť si vlastné hranice, povedať svoj názor, posilniť naše kvality či popracovať na slabostiach.


Chcete čítať viac takýchto článkov? Sledujte nás aj na Facebooku!

Zdroj: Plnielanu.sk
Odporúčame