Týždenný diétny plán aj pre vás: Schudnite do plaviek bez hladovania

Žena

thinkstockphotos.com

Túžite zhodiť pár kíl, ktoré sa na vás nalepili cez zimu? Poradíme vám, ako na to. Nemusíte sa ani nijako trápiť, pretože nepredstavuje výrazné obmedzenia v stravovaní, ani netrvá dlho. Úplne postačí, keď si na ňu vyhradíte aspoň jeden týždeň.

Drastické diéty sú minulosťou, pretože vaše telo prepnú do núdzového režimu a začne čerpať zo zásob. Naoko teda skutočne schudnete, ale len dovtedy, kým sa prvýkrát poriadne nenajete. To potom spôsobí, že vaše telo si začne prijatú potravu v prvom rade ukladať do zásob a nie ju spaľovať, aby malo dostatok energie pri ďalšom podobnom ohrození. V preklade to znamená, že jo-jo efekt vás pri takto držanej diéte istotne neminie. Moderní tvorcovia diét, ktoré fungujú na prirodzenom fungovaní organizmu a na nenásilnom princípe, hlásajú, že ak chcete schudnúť, treba jesť pravidelne a stačí si len vybrať tie správne jedlá. Bielkovinová diéta sa pridŕža presne týchto zásad.


Mohlo by vás zaujať: Chcete schudnúť, ale trápi vás neustály hlad? Doprajte si tieto potraviny


Jedzte zásadne pravidelne!

Základným princípom nielen bielkovinovej, ale všetkých efektívnych diét, je pravidelný prísun stravy. Len vtedy sa totiž vášmu telu zrýchli metabolizmus a tuky sa začnú spaľovať na plné obrátky. Denne by ste preto mali prijať v pravidelných intervaloch (teda každé 3, alebo 4 hodiny) 5 – 6 porcií jedla. Prvé jedlo by ste si mali dať čo najskôr po prebudení, aby ste čo najskôr naštartovali váš metabolizmus. Samozrejme treba veľkosť porcií prispôsobiť frekvencii jedla a neservírovať si každých pár hodín hostinu.

Pomôže vám jednoduchý časový harmonogram

Aby ste si vedeli lepšie predstaviť, ako často budete cez deň jesť, uveďme príklad. Predstavte si teda modelovú situáciu, že si prvé jedlo dáte napr. o 7:00 a budete jesť každé 3 hodiny. Ďalšie vaše porcie jedla budú teda nasledovať o 10:00, 13:00, 16:00, 19:00 a ak bývate dlhšie hore, tak aj o 22:00. Poslednú porciu by ste však mali zjesť najviac 2 – 3 hodiny pred spaním, nie tesne pred tým, ako sa uložíte na spanie.


Mohlo by vás zaujať: Schudnite z brucha aj iných partií: Stačí dodržať niekoľko jednoduchých zásad


Postačí týždeň

Na to, aby ste pocítili účinky tejto diéty, vám postačí len jeden týždeň. Garantujeme vám však, že ju budete dodržiavať aj dlhšie, pretože je veľmi pohodlná, neobmedzujúca a hlavne zdravá. Benefitom bielkovinovej diéty je dostatočný prísun nielen bielkovín, ale aj vápnika, ako aj ostatných minerálov a vitamínov. Počas držania diéty zabudnite na vyprážané jedlá, sladkosti, zemiaky, či biele pečivo.

Čo je vhodné? Nakombinujte si jedálniček podľa vlastnej chuti:

  • na raňajky (7:00) – krehký grahamový chlieb so zeleninou/ praženica/ nízkotučný jogurt/ ovocie s nízkotučným tvarohom
  • na desiatu (10:00) – jeden druh ovocia (jahody, jablko, banán)/ zeleninový šalát, porcia tvrdého syra
  • na obed (13:00) – losos so zeleninou/ kuracie prsia s natur ryžou/ hovädzí steak so zeleninou a kozím syrom
  • na olovrant (16:00)– porcia syra alebo šunky/ jeden druh ovocia/ biely jogurt/varené vajíčko
  • na večeru (19:00) – kuracia polievka/ polievka zo strukovín (šošovica, hrach, fazuľa, sója)/ ľahká udusená ryba s citrónom/ zeleninový šalát s kuracím mäsom/grécky šalát
  • neskorá večera (22:00) – jeden druh zeleniny alebo ovocia/ kus tvrdého syra, biely jogurt

Mohlo by vás zaujať: Zabudnite na počítanie kalórií: S týmito 10 tipmi pôjdu kilá nadol jednoduchšie!


Dobré zvyky neopúšťajte

Za týždeň sa naladíte na nôtu pravidelného stravovania a bola by škoda ho potom opustiť. Ak zistíte, že vám tento režim nerobí problémy, zostaňte mu verný aj naďalej. A aj keď si dožičíte viac pečiva alebo zemiaky, či malú sladkosť, mal by vám pomôcť pokračovať v chudnutí. Podmienkou samozrejme je, že sa nebudete prejedať a ideálny je aspoň nejaký pohyb – stačí hoci pravidelná chôdza.


Vyskúšali ste už nejakú odnož bielkovinovej diéty? Napíšte svoje skúsenosti ostatným čitateľom v diskusii.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Nela

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close