Udržte svoju váhu na uzde: Takto odoláte adventným kilám navyše!

Vianočné pečenie

SITA

Tu lokša, tam medovníček a zrazu máme pocit, že naša práčka perie proti nám! Nemusíte sa týchto dobrôt vzdať, veď patria k čakaniu na Vianoce. No ak nechcete začať nový rok s novou (väčšou) konfekčnou veľkosťou, musíte prejsť svojmu metabolizmu cez rozum!

Najväčším nepriateľom štíhlej línie je advent. Práve počas neho na nás číha najviac nástrah. V práci sú to ochutnávky koláčikov od kolegýň, vianočné večierky a najmä cesta z práce cez vianočné trhy. Navyše aj zimná kolekcia nadŕža prebytočným  kilám. Veď pneumatika sa vo svetri stratí… Máme pre vás pár tipov, ako zakliať prebytočné adventné kilá, aby sa na vás nelepili!

  1. Šetrite kalórie!

Začnite raňajky ovocím či musli a na obed si doprajte šalát alebo sa uspokojte len s polievkou. Ušetríte si tak kalórie na večer, keď si pôjdete s kamarátmi dať večeru na vianočné trhy či do obľúbeného podniku. Varené víno, pohárik punču, mastená lokša a cigánska vám potom nemusia spôsobovať výčitky svedomia. Nezabúdajte, že práve nápoje spojené so zimou v sebe ukrývajú množstvo kalórií – sladký punč či varené víno teda určite neberte „len ako nápoj“. Cukor, ktorý obsahujú sa na vašej postave tiež môže prejaviť.


Tiež by vás mohlo zaujať: Z týchto drobných pochúťok nepriberiete!


  1. Prejdite sa!

Hoci je zima a znie to desivo, práve vďaka chladnému vzduchu má pohyb na čerstvom vzduchu umocnený účinok. Vaše telo spaľuje viac, lebo časť energie musí premieňať na teplo. Netreba to preháňať, stačí 20 – 40 minút rezkej chôdze a spotrebujete až 300 kalórií. To je už spomínaný punč s lokšou.

  1. Vypustite večere!

Ak sa chystáte večerať doma, pripravte si ľahké menu. Skúste napríklad zeleninové polievky. Len zelenina uvarená vo vode vám zaplní žalúdok rovnako ako chipsy a keksíky s tým rozdielom, že z nej nepriberiete. Postupne možno vydržíte večer pri televízií aj len s čajom s kúskami ovocia (pomaranča či jabĺčka).


Tiež by vás mohlo zaujať: Zimné zlozvyky: Tieto výhovorky nám škodia na výzore aj na zdraví!


  1. Sladkosti si doprajte doobeda!

Ani koláčikov sa nemusíte vzdávať, len ich treba správne načasovať. Najlepšia je desiata. Pokojne si odkrojte menší kúsok ku kávičke. Vaše telo potrebuje aj cukor a keď mu ho doprajete dopoludnia, isto ho do večera stihnete spáliť.

  1. Prerátavajte kalórie na 48 hodín!

Ak jeden deň uletíte a doprajete si viac dobrôt, ako by sa vašej štíhlej línii páčilo, nasledujúci deň pribrzdite. A naopak, ak viete, že vás čaká zajtra večierok a zrejme sa na ňom poriadne najete, dajte si deň pred ním od ťažkých kalorických jedál prestávku. Nezabúdajte, že adventnou maškrtou sú aj ryby. Vynikajúco chutia pečené v alobale. Tak ušetríte kalórie, ktoré sa na ryby nalepia počas vyprážania.

Zdroj: SITA, SITA, Viktória

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close