Vianoce kríza nedostihla: Budeme míňať ako po minulé roky

darček

photl.com

Napriek kríze sa chce uskromniť len približne tretina Slovákov. Naopak, až približne 64 percent sa chystá minúť rovnako veľa alebo viac peňazí ako minulý rok. Vyplýva to z prieskumu agentúry Focus, ktorý vykonali v novembri na vzorke 1000 respondentov.

Väčšinu obyvateľov Slovenska nelákajú povianočné zľavy a darčeky zvyčajne nekupujú po 24. decembri. Vyplýva to z prieskumu agentúry Focus s podporou spoločnosti Unilever Slovensko, ktorý vykonali v novembri na vzorke 1000 respondentov z celého Slovenska.

Z výsledkov vyplýva, že s úmyslom ušetriť využije povianočné zľavy a výpredaje na nákup niektorých darčekov len každý desiaty Slovák. Česi sú k povianočným nákupom oveľa prístupnejší, plánuje ich vyše 35 percent opýtaných. Ak Slováci plánujú nakupovať až po Vianociach, väčšinou ide o oblečenie a obuv (75 percent), v menšej miere elektroniku či kozmetické balíčky.

V prieskume sa ľudí pýtali aj na to, koľko plánujú na vianočné darčeky minúť v porovnaní s predošlým rokom. Tretina respondentov potvrdila, že sa tento rok v nákupoch uskromní, pričom každý desiaty minie na darčeky oveľa menej ako minulý rok. Polovica z obyvateľov bude mať približne rovnaké výdavky a štrnásť percent ľudí utratí v obchodoch ešte viac ako vlani. Platí to najmä pre obyvateľov väčších miest do 34 rokov.

Na rozdiel od Slovákov sa Česi oveľa častejšie obdarovávajú darčekovými poukážkami. Kým na Slovensku si obálku s poukazom nájde pod stromčekom iba sedem percent obyvateľov, v Čechách využije túto možnosť až tretina ľudí. V oboch krajinách ide zväčša o poukážky na rôzne pobyty alebo zážitky.

Zdroj: photl.com, photl.com, SITA
Odporúčame