Žiadna pauza pre menopauzu

žena

photl.com

Návaly tepla, podráždenosť a slabosť vedia nejednej žene zotrieť príjemný úsmev z pier. Neklesajte na duchu, aj pre tieto prípady existuje pomoc.

Každá žena si určite nejedenkrát zanadávala na pravidelne mesiac čo mesiac sa opakujúce „ťažkosti“ s menzesom. Vo veku okolo päťdesiatky sa spomínané trápenie každej skončí. Ženské telo po rokoch postupne spomalí a zníži produkciu ženských hormónov estrogénu a progesterónu. A hoci ide o prirodzený jav trvajúci niekoľko rokov, zvykne to s nejednou z nás trochu zamávať. Hormóny totiž nemajú na svedomí iba menštruáciu. Ovplyvňujú takmer všetky procesy v našom tele. Preto mu chvíľku trvá, kým si na zmenu „vedenia“ zvykne. Úľavu a oslobodenie od každomesačných nepríjemností môžu vystriedať nové ťažkosti – návaly tepla, bolesti hlavy, kolísanie krvného tlaku, ale aj podráždenosť, nespavosť či rýchle zmeny nálady. Okrem nich sa na scéne môžu objaviť i zdravotné problémy. Aj tu platí, že byť o krok vpred sa vyplatí.

Zmiernite si nepríjemnosti

Správna životospráva vám môže pomôcť menopauzu prekonať.
✔ Jedzte veľa ovocia a zeleniny, hlavne sóje obsahujúcej fytoestrogény.
✔ Vyhnite sa mastným a pikantným jedlám.
✔ Vypite denne aspoň 2 litre tekutín, nečakajte na pocit smädu.
✔ Obmedzte kávu a nahraďte ju zeleným čajom.
✔ Ak sa vám nepodarí prestať fajčiť, skúste aspoň znížiť počet cigariet na polovicu.
✔ Nájdite si čas na pravidelný pohyb, ideálne sú posilňovacie cvičenia, najmä na svaly panvového dna.
✔ Na zmiernenie ťažkostí skúste namiesto hormonálnej substitučnej liečby siahnuť najskôr po výživových doplnkoch s obsahom prírodných látok – fytoestrogénov.

Dajte si pozor na:

✔ srdce – ženské hormóny ho totiž roky ochraňovali. Aj preto do päťdesiatky trpia na srdcovo-cievne choroby viac muži. Po päťdesiatke ich však ženy dobiehajú.
✔ baktérie – hormonálne zmeny vplývajú na pH v našich intímnych zónach, ktoré sa „vďaka“ tomu stávajú živnou pôdou pre baktérie a kvasinky. Stav zhoršuje i suchosť slizníc z dôvodov zníženia hladiny estrogénu. Preto nás môžu potrápiť bolesti pri močení i pri sexe. Pomôcť môžu lokálne podávané prípravky s obsahom estrogénu.
✔ kosti – zníženie hladiny hormónov môže mať na svedomí aj odvápňovanie kostí. Nezabúdajte si vo výžive dopĺňať vápnik, aby ste predišli bolestiam krížov a končatín. Pozor si dajte aj na nevinné pády, ktoré sa po prechode môžu skončiť aj dlhšie sa hojacou zlomeninou.
✔ hmotnosť – úbytok hormónov láka tuk ukladať sa aj na dovtedy pre nás netradičných miestach. Navyše ťažšie jedlá sa rýchlejšie odrazia nielen na našej postave, ale aj na zvýšených hodnotách cholesterolu.
✔ náladu – hormóny riadia tiež naše mozgové pochody. Preto zmena ich hladiny môže spôsobovať podráždenosť, nespavosť, únavu, ba až bolesti hlavy. Nehanbite sa to priznať a poprosiť partnera o trpezlivosť.

Zdroj: photl.com, Pippa

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close