10 skvelých tipov na chudnutie priamo od čitateľov: Inšpirujte sa nimi aj vy

hmotnosť

freedigitalphotos.net

Ľudia, ktorí túžia po štíhlejšej postave dnes majú na výber z mnohých diét. Každému pomôže niečo iné. Čitatelia plnielanu.sk prezradili, čo pomohlo ku krajšej postave im. Inšpirujte sa ich skúsenosťami a dosiahnite vytúženú hmotnosť aj vy!

Tip č. 1: Zapisujte si všetko, čo zjete

Janko: Začal som písať všetko, čo jem a pijem, spolu s kcal a čas. Ale zatiaľ som sa nehýbal viac, nešportujem. Spánok mám dosť nepravidelne kvôli práci. Nevyhováram sa. Za mesiac a pol som schudol o 1.5 kg. Málo?! Lepšie ako nič. Chcel by som schudnúť o takých 20 kíl. Takže čakajú má ešte 2 roky. V zázraky neverím, musím to robiť sam. Niekto mi môže poradiť, ale sám musím rozhodnúť, čo jem, čo pijem, kedy a koľko. To isté platí aj pre pohyb a spánok.

Tip č. 2: Ráno treba jesť ako kráľ, večer ako žobrák

Feri: Nuž, ja si dávam pozor na sacharidy hlavne večer (sladené limonády vôbec, domáce koláče áno), mliečne výrobky preferujem plnotučné a pravidelne jem tvrdý syr (tuk 30%). Semiačka (nezoxidované) ok, sója nie. Ráno sa obyčajne prežeriem (bielkoviny + pomalé sacharidy) a postupne k večeru už len bielkoviny a semiačka. Výsledok – tehličky na bruchu. Chce to samozrejme aj z času na čas pár dní diéty s nízkym obsahom sacharidov.


Mohlo by vás zaujímať: Schudnúť môžete aj v práci: Začnite zhadzovať kilá ešte dnes!


Tip č. 3: Eliminujte sacharidy

Mili: Môžem ovsené vločky len odporúčať a potvrdiť, že naozaj ich je vhodné zaradiť do jedálneho lístka. Tri mesiace raňajkujem ovsené vločky s nízkotučným jogurtom, vyradila som z jedálneho lístka sladkosti (sušené ovocie v malej miere mám denne ), vylúčila pečivo a chlieb, namiesto príloh k chudému mäsu zelenina a váha išla o desať kilo dole.

Tip č. 4: Vyskúšajte intervalové cvičenie

Mária: Roky som chodievala na aeróbny druh cvičenia trikrát do týždňa (aerobic, zumba, taebo). Nemôžem na to nič zlé povedať, človek bol spokojný, že niečo pre svoje telo robí. Ale päť rokov som sa snažila schudnúť  päť kíl,ktoré som rokmi nabrala a nič. Potom som si kúpila bežecký stroj, a začala behat, tiež kardio.Potom som našla na internete intervalový tréning a začala ho praktizovať. A behom mesiaca som schudla dve kilá a cítim sa super. Na tom tréningu mi príde aj super, že to nie je také nudné behanie a tým, že sa rýchlosť mení,  je to zábavnejšie aj, keď pri tých 30 sekundách šprintu idem dušu vypľuť. Veľmi mi vyhovuje tento druh cvičenia a všetkým ho vrelo odporúčam. Aj vidím, že sa mi začali rysovať svaly. Keďže viem porovnať na tom páse kardio cvičenie a intervalové cvičenie, som presvedčená, že intervalové cvičenie je účinnejšie a pre mňa aj zaujímavejšie.


Mohlo by vás zaujímať: Lepšia postava pred letom: S citrónom a zázvorom pôjdu kilá nadol jedna radosť


Tip č. 5: Po šiestej dajte jedeniu stop

Anna: Mne sa najviac osvedčilo to, že nejem po 18 – tej hodine a zvýšim trocha pohyb (prechádzky), taktiež si dávam menšie porcie a menej chleba…

Tip č. 6: Začnite raňajkovať

Hyori: Hm…ja som tento rok schudla deväť kilo a to len tak, že som začala raňajkovať a obmedzila mastné a sladké (nevylúčila). Plus som trochu cvičila, keď sa mi chcelo. Najčastejšie pri hudbe a občas trochu posilovania… a som spokojná.

Tip č. 7: Alpiningom o veľkosti nadol

Miroslav: Ja pravidelne cvičím takzvaný alpining – 4 x do tyzdna 50 minut. Takto cvicim šesť mesiacov.Schudol som 10 kg. Veľkostne som ale išiel z veľkosti XXXL na XL!!! Nohavice som vymemenil z čísla 40 na 36!!! Tak nech mi nikto netvrdí, že kardio cvičenie nemá efekt. Apropó, okrem toho sa mi upravil krvný tlak a cukor. Ďalej chcem povedať, že tuk, ktorý sa spaľuje sa mení na svalovú hmotu a svalová hmota je tažšia ako tuk, to znamená, že v podstate môžete aj pribrať a na váhe to absolútne neuvidíte, ale najväčší rozdiel uvidíte na oblečení!!!!!!!!!!!!


Mohlo by vás zaujímať: Spravte veľkému bruchu rázny koniec: S týmito radami sa vám to konečne podarí!


Tip č. 8: Nezabúdajte na pitný režim

Anuliena: Mne sa najviac osvedčila kombinácia – úprava stravy (viac zeleniny a ovocia, kvalitné mäsko a menej príloh,) a samozrejme zvýšený pohyb (v súčasnosti som sa vrhla na piloxing) a pitný režim (aspoň 2l čistej vody za deň)…takže hor sa na odbúravanie nadbytočných kilečiek…

Tip č. 9: Len cvičiť nestačí, treba upraviť aj stravu

PT: Nejesť mastné, čokoládu, vyprážané. Nepiť alkohol. Jesť 5-6x denne, málo a zdravo. Stačí 10 minút každé ráno pohybu podľa starého systému telesnej výchovy za bývalého režimu. Neskôr začať s BodyRock (domáce cvičenie, viac na youtube). Za  mesiace som schudol viac, ako som si naplánoval na celý rok. 23kg. Stačí sa každé ráno postaviť na váhu a sledovať, ako sa hýbe/klesá. Ak sa po mesiaci nepohne, niekde je problém.  Skúsil som aj metódu, budem jesť všetko ako doteraz, ale budem myslieť pozitívne a dám si zaberák 30min denne na stepperi. Neschudol som vôbec nič – akurát som zastavil nárast váhy. Všetko je v strave a v pohybe. Pohyb nemusí byť chápaný ako návšteva posilňovne a boj so železom. Za 5min. sa zničíš aj doma, chce to len správny tréning, a pravidelnosť !

Tip č. 10: Stavte na jogu

Evina: Sama mám čoskoro 54 rokov, postava sa mení, zemská príťažlivosť, vrásky… ALE, všetko je to v hlave, pokiaľ sami nebudete CHCIEŤ a nebudete sa mať rady aj v tomto veku, nič sa nezmení, lebo sa budete do všetkého nútiť a skončíte skôr, než ste začali. Osobne mi pomohla úprava stravy a pohyb – naraz. Bicykel, plávanie, prechádzky a pred nedávnom som objavila jogu, úžasná vec. Kým si človek zvykne, bolia svaly, ale treba vydržať. To spevnené a ohybné telo za to stojí.


Ako sa podarilo schudnúť vám? Podeľte sa o svoje skúsenosti v diskusii pod článkom.

Zdroj: freedigitalphotos.net, freedigitalphotos.net, Maroš, čitatelia

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close