Chýba vám draslík, horčík alebo železo? Nájdete ho v týchto potravinách!

Ovocie

photl.com

Minerály sú pre ľudský organizmus životne dôležité. Bez ich prítomnosti by naše telo nemohlo fungovať, no pritom si ich nedokáže samé vytvoriť. Preto mu ich musíme dodávať potravou a je nesmierne dôležité, aby ich bol dostatok. Poradíme vám, z akých zdrojov si môžete chýbajúce minerály doplniť.

Najlepšie v prírodnej forme

V súčasnosti môžete v lekárni kúpiť všetky dôležité minerály. Tie sú však umelo vyrábané a distribuované rôznymi farmaceutickými firmami. Pre vaše telo sú omnoho lepšou alternatívou minerály, ktoré do tela dostaneme v prírodnej forme, prostredníctvom prijatej stravy.


Tiež by vás mohlo zaujať: Máte vysoký tlak? Dopĺňajte draslík, je v týchto potravinách!


Viete, ktoré potraviny sú zdrojom 10 najdôležitejších minerálov potrebných pre ľudské zdravie?

  1. Draslík – nachádza sa najmä v marhuliach, rajčinách, sušenom ovocí, hrozienkach, fazuli, citrusoch, melónoch, listovej zelenine, slnečnicových semienkach, banánoch, zemiakoch, či ananásovom melóne
  2. Horčík – nájdeme ho napríklad v tmavej zelenine, v rôznych druhoch mäsa, celozrnných obilninách, mlieku, strukovinách, maku, banánoch, mandliach, figách, či orechoch
  3. Chróm – nachádza sa napríklad v pivovarských kvasniciach, ale tiež v pšeničných klíčkoch, kuracom mäse, či droždí, teľacej pečienke, kukuričnom oleji, či v zdravých morských plodoch
  4. Jód – taktiež ho môžeme nájsť v morských plodoch ako ustrice, morské ryby, tiež v morských riasach, hubách, morskej soli, cibuli, ale aj zelenine a obilninách pestovaných na pôdach bohatých na jód
  5. Meď – ak ju potrebujete svojmu telu dodať, siahnite po kukurici, sóji, avokáde, zemiakoch, fazuli, hrachu, slivkách, celozrnných obilninách, plodoch mora, ale nachádza sa napríklad aj vo vnútornostiach
  6. Selén – vysoký obsah tohto minerálu sa nachádza najmä v obilninách a obilných klíčkoch, tuniaku, ľadvinách a pečienke, morských plodoch, strukovinách, kokose, cibuli, rajčinách, brokolici, cesnaku a tiež v prírodnej hnedej ryži
  7. Sodík – nájsť ho možno v mrkve, stolovej soli, artičokoch, červenej repe, fazuli, ľadvinách, ale napríklad aj v slanine
  8. Vápnik – asi najznámejší minerál, ktorý poznajú už aj malé deti. Nachádza sa najmä v pre nás dobre známych mliečnych výrobkoch, sóji, tofu, pečienke, orechoch, petržlenovej vňati, slnečnicových semienkach, fazuli, brokolici, sardinkách a lososovi
  9. Zinok – obsahuje ho cibuľa, morské plody, napríklad ustrice a ryby, pšeničné klíčky, droždie, melónové jadierka, špenát, pečienka, huby, rôzne druhy mäsa, vajcia a nízkotučné mlieko
  10. Železo – najzákladnejšími prírodnými zdrojmi tohto dôležitého minerálu, ktorého nedostatkom trpí množstvo ľudí, je červené mäso, žĺtky, celozrnná múka, či sušené ovocie, ale obsahujú ho aj žerucha, pečienka, petržlenová vňať, pažítka, droždie, brokolica, špenát, ovsené vločky, broskyne, špargľa, orechy, morské plody, kokos, či melasa.
Zdroj: photl.com, photl.com, Oliver

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close