Chystáte sa skončiť s fajčením? Pozor na kilá navyše

Muž s cigaretou

freedigitalphotos.net

Skončiť s fajčením je nesporne veľmi prospešné pre ľudské zdravie. Okrem mnohých benefitov však má aj jednu nevýhodu – kilá navyše. Prečo abstinujúci ľudia priberajú a ako upraviť životosprávu, aby ste si zachovali súčasnú postavu?

Bez cigariet päť kíl navyše

Skoncovať s fajčením sa množstvo ľudí obáva aj z toho dôvodu, aby bez cigarety nepribrali. Strach je oprávnený, v priemere človek po odložení cigarety naberie do roka päť kilogramov. Odborníci na zdravé chudnutie a odvykanie od fajčenia preto pripravili kurz pre ľudí, ktorí chcú prestať fajčiť a zároveň nechcú nabrať kilá, prípadne chcú natrvalo schudnúť a naučiť sa zdravému životnému štýlu.


Mohlo by vás zaujať: Žite dlhšie a žite naplno: Vyhnite sa siedmim veciam, ktoré vás zabíjajú!


Nikotín a trávenie

Naberanie kíl po zanechaní fajčenia súvisí podľa Ivy Málkovej zo spoločnosti STOB (STOP obezite) s tým, že nikotín spomaľuje vyprázdňovanie žalúdka, tým predlžuje pocit sýtosti. Stimuluje tiež nervový systém, čo zvýši výdaj energie o desať percent. U niektorých fajčiarov to je 800 kilojoulov denne, to je tretina čokolády či krajec chleba. Nikotín tiež zrýchli činnosť čriev, tým pôsobí proti zápche. A navyše navodzuje príjemné pocity ako čokoláda alebo zákusky.

Namiesto väčšieho množstva jedla viac pohybu

Ak prestane fajčiar fajčiť, tak nielen že by nemal nahrádzať cigaretu jedlom naviac, ale mal by sa viac hýbať, alebo o trochu menej jesť. A to je problém, pretože medzi abstinenčné príznaky po zanechaní fajčenia patrí popri nervozite a podráždenosti tiež zvýšená chuť do jedla,povedala Málková.


Všetko pre zdravé telo a dušu nájdete na www.vysetrenie.sk


Vôľa je prvoradá

Pri odvykaní sa odborníci zameriavajú na nácvik vôle. Ľudia si totiž zapália zvyčajne preto, že to majú spojené s nejakou situáciou, cigareta k rannej káve, stres či naopak odpočinok. Podstatné je uvedomiť si, že fajčiar už nikdy nebude nefajčiarom, môže sa stať len abstinujúcim fajčiarom. To prináša riziko návratu k fajčeniu, ktoré sa človek musí naučiť zvládať, zhrnula Málková. Aj jedlo nebýva často len z pocitu hladu, ale je spojené s nejakou situáciou, zvykom či emóciami. Tie sa treba naučiť kontrolovať a nevymeniť cigarety za jedlo.


Podarilo sa vám skoncovať s fajčením? Mali ste potom problémy s udržaním váhy na uzde? Napíšte ostatným čitateľom svoje skúsenosti v diskusii.

Zdroj: freedigitalphotos.net, freedigitalphotos.net, Zora. ČTK

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close