Cvičiť sa dá aj pred televízorom: Rozhýbte sa pri sledovaní obľúbeného filmu, máme pre vás hneď 10 tipov!

Aj pred televízorom sa môžete skvele rozhýbať (Zdroj: GettyImages)

Povedzme si to na rovinu – najlepší je aktívny pohyb, hoci aj v podobe polhodinovej prechádzky na čerstvom vzduchu. Ak ale na ňu práve nemáte chuť, vonku je škaredé počasie, alebo ide v televízii váš obľúbený program, nevadí. Hýbať sa totiž môžete aj pri sledovaní TV.

Jednoducho, akýkoľvek pohyb je lepší, než žiaden. Pri sledovaní filmu či seriálu nemusíte ležať na gauči – vyskúšajte tipy a triky, ako spevniť svoje telo a urobiť aspoň minimum pre svoje zdravie, a to bez akejkoľvek veľkej námahy.

1. Vysadnite na stacionárny bicykel – mnohí ho majú doma, no používajú ho len ako predražený vešiak na šaty. Postavte si ho rovno pred televízor a začnite šliapať. Zo začiatku aspoň počas reklám a postupne môžete tento čas predlžovať.

2. Využite sedačku – ako sme povedali, žiadne ležanie. Namiesto toho skúste striedavo sadať a vstávať, pričom vždy urobíte krok do strany. Keď prejdete celú dĺžku gauča, rovnakým spôsobom sa dostaňte späť na pôvodné miesto.

3. Pochodujte na mieste – počas každej reklamy sa zodvihnite a pochodujte. Vydržte, kým opäť nezačne váš program.

4. Robte drepy – schválne, koľko ich dokážete urobiť, kým bežia záverečné titulky filmu? Drepy sa dajú robiť na mieste alebo o stenu, ak potrebujete oporu. Ak patríte k tým zdatnejším, môžete drep striedať s výskokom.


Mohlo by vás zaujať: 10 trikov na účinné chudnutie: Zatočte s kilami doma pred televízorom!


5. Vyskúšajte výpady – podobne ako drepy, môžete ich robiť na mieste, ale tiež aj počas chôdze. Idete si do kuchyne po čaj? Tak to skúste práve takto.

6. Použite pomôcky – môžete skákať cez švihadlo, hojdať sa na fitlopte, použiť stupienok či siahnuť po činkách. Vítané je všetko, čo vám pomôže hýbať sa.

7. Posilňujte brucho – na tento cvik sa netreba hýbať takmer vôbec, a predsa je účinný. Ide o izometrický tréning, ktorý sa hodí pre pomalé svalové vlákna, nachádzajúce sa napríklad v bruchu. Keď sedíte pri televízii, snažte sa cieľavedome zatínať brušné svalstvo a chvíľu vydržať v takomto stave. Keď sa vám podarí udržať svaly v napätí, stimulujte ich k novému rastu.

8. Strihnite si „nožnice“ – aj v ľahu sa dá efektívne cvičiť. Ľahnite si na zem, nohy zdvihnite na podložku a „strihajte“ nimi ako s nožnicami.

9. Vyčarujte si sexi figúru – pri tomto cviku môžete pozerať svoj obľúbený film či seriál, a on sa postará o to, aby ste mali štíhly pás a peknú postavu. Sadnite si na koberec a natiahnite nohy. Nakloňte sa dozadu do 45-stupňového uhla, oprite sa o lakte, dlane položte na koberec tak, aby prsty smerovali dopredu. Pomaly zdvihnite panvu z koberca a vydržte vo vyrovnanej polohe. Stiahnite sedacie aj brušné svaly a zostaňte takto tak dlho, ako vládzete. Nevadí, ak to bude na začiatku len 10 sekúnd, postupne určite zvládnete aj celú minútu. Zopakujte cvik aspoň 3-krát.

10. Cviky obmieňajte – nemusíte pri sledovaní televízie robiť všetky cviky, vyberte si vždy len niektoré a pravidelne ich striedajte a obmieňajte. Podstatné je, aby vás to bavilo.


Plní elánu aj na Facebooku: Buďte v obraze a nenechajte si ujsť už žiadny zaujímavý článok

Zdroj: Plnielanu.sk

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close