Darčekom v podobe zážitkov sa v Česku darí: Inšpirujete sa nimi aj vy?

Firma na zážitky

facebook.com

Spoločnosti Firma na zážitky, ktorá za peniaze ponúka napríklad zvezenie luxusným automobilom, zoskok padákom, lekcie golfu, jazdu v obrnenom transportéri či rôzne masáže a relaxačné pobyty, vlani vzrástli tržby medziročne o 8,4 milióna korún na 44,2 milióna Kč. Spoločnosť zároveň znížila stratu na 6,6 milióna korún z 12 miliónov v roku 2010.

Zážitkovým firmám sa napriek problémom českej ekonomiky darí a tuzemský trh so zážitkami vykazuje rast. Zakladateľka a spolumajiteľka Firmy na zážitky Linda Vavříková oznámila, že zatiaľ čo v roku 2007 veľkosť domáceho trhu so zážitkami odhadovala na 100 miliónov korún, tak teraz možno hovoriť o 130 miliónoch korún, do ktorých ale nie sú započítané tržby zľavových serverov.


Mohlo by vás zaujímať: Najlepší prírodný liek: Cibuľa zničí virózy a poteší vaše chuťové bunky


Aktuálny počet zážitkových firiem v ČR Vavříková odhadla na približne tri desiatky, z ktorých väčšina ale zamestnáva maximálne troch ľudí. Vo Firme na zážitky pracuje 30 zamestnancov. Hospodárska kríza, kvôli ktorej Česi začali viac zvažovať svoje útraty, mala podľa Vavříkovej vplyv aj na tuzemský trh so zážitkami. „Krízu sme najviac pocítili koncom roka 2008 a od roku 2009 opäť vykazujeme nárast. Museli sme ale na situáciu zareagovať. Pridali sme lacnejšie zážitky do ponuky a vytvorili samostatnú zážitkovú značku Deň ako sen, ktorá je viac orientovaná na cenu a nový segment klientov z radov maloobchodu, „ povedala Vavříková.

Časť tuzemského trhu so zážitkami si v posledných dvoch rokoch ukrojili zľavové portály, ktoré sa v Česku stali na jar 2010 fenoménom a od tej doby im prudko rastú tržby. Konateľ zľavového agregátora Slevín.cz Michal Menšík ale povedal, že po počiatočnom boome sa tento rok ponuka zážitkov na zľavových portáloch znížila najmä na úkor pobytov. Menšík odhadol, že pokles činí 20 až 30 percent. Poukážky na zážitky tak teraz majú v ponuke tuzemských zľavových webov zhruba päťpercentný podiel, čo predstavuje 200 ponúk denne.


Mohlo by vás zaujímať: Najlepší prírodný liek: Cibuľa zničí virózy a poteší vaše chuťové bunky


Počet zážitkov, ktoré si Česi môžu kúpiť, sa počíta na stovky až tisíce. „Pod značkou Allegria ponúkame zhruba 600 zážitkov a pod značkou Deň ako sen ich je približne 550,“ uviedla Vavříková. Zážitkové firmy sa snažia nájsť nové predajné kanály. Firma na zážitky tak začala časť svojich produktov ponúkať v niektorých veľkých obchodných reťazcoch, ako sú napríklad Tesco či Euronics, aj v internetových obchodoch, malých predajniach, kvetinárstvach či svadobných salónoch.

Zdroj: facebook.com, facebook.com, ČTK
Odporúčame