Linka pomoci špecializovaná na poruchy príjmu potravy: Za prvý rok existencie zaznamenala už cez 1000 hovorov

žena na linke pomoci

Najdlhší telefonát na linku pomoci pre pacientov s PPP mal 100 minút (Zdroj: Freepik/Dragana_Gordic)

Linka pomoci špecializovaná na poruchy príjmu potravy (PPP) zaznamenala za prvý rok existencie 1175 hovorov. Z kapacitných dôvodov bolo možné odpovedať na každý druhý. Najdlhší telefonát mal 100 minút. TASR o tom informovala Martina Novotová z organizácie Chuť žiť, ktorá za linkou stojí.

Ozvať sa môžete aj písomne

Na linku pomoci volajú ženy aj muži rôzneho veku – najstaršia volajúca mala vyše 70 rokov, najmladšia 13. Súčasťou dištančného poradenstva je aj e-mailová poradňa. Obe služby sú bezplatné a anonymné. „Počas roka svojho fungovania za sebou nesie 195 hodín telefonovania a 652 hodín mailového poradenstva,“ priblížila zakladateľka organizácie Valentína Sedileková.

Mínusom je chýbajúca spätná väzba

Cieľom linky je stabilizovať a upokojiť ľudí v krízovej situácii, prípadne ich dostať do bezpečia. Využívajú ich aj rodina a blízki pacientov s PPP, resp. v prípade podozrenia na ochorenie. „Je to niekedy náročné v tom, že nevieme, ako situácia dopadne, ako sa klient po upokojení rozhodne a čo skutočne spraví so svojím životom. Nevieme, či nájde dlhodobú pomoc, či sa uzdraví, chýba spätná väzba. Reagovať môžeme len na akútnu situáciu,“ ozrejmila psychologička v Chuť žiť Kristína Púčeková.

Chuť žiť je nezisková organizácia pracujúca s osobami trpiacimi PPP. Poskytuje psychologické a nutričné poradenstvo, stacionáre pre pacientov či pre rodičov, rôzne liečebno-vzdelávacie programy a aktívne šíri osvetu. Linku pomoci môže podporiť aj verejnosť prostredníctvom jednorazového alebo pravidelných príspevkov.

Zdroj: plnielanu.sk, TASR
Odporúčame