Máte za sebou noc bez spánku? Dajte šancu týmto životabudičom a únava vás nedostane

Foto: Gettyimages

Foto: Gettyimages

Noc bez spánku určite nikomu neprospeje, niekedy sa však jednoducho inak nedá. Či ste už v noci cestovali, doháňali zameškanú prácu, zabávali sa na skvelom večierku alebo tíšili choré vnúča – výsledok je ráno rovnaký. Ak musíte fungovať na sto percent a nemáte možnosť dohnať spánkový deficit počas dňa, bude to síce náročné, nie však nemožné. Ponúkame vám pár tipov, ako prežiť deň po prebdenej noci a nezložiť sa od únavy.

Vstaňte skôr

V prípade, že sa vám podarilo trocha si nadránom zdriemnuť, vstaňte skôr, ako to robievate zvyčajne. Určite budete mať silné nutkanie zostať ešte v posteli. Aj keď sa to zdá byť postavené na hlavu, ide o hlavný predpoklad pre lepší deň po noci bez spánku. Telo totiž postrehne, že niečo sa deje, a začne vo veľkom produkovať adrenalín. A ten vás nakopne lepšie ako káva.

Osviežte sa sprchou

Ak sa cítite naozaj pod psa, sprcha vás určite postaví na nohy. Tentoraz však horúcu vodu vymeňte za vlažnú, alebo len mierne teplú. Úplne najideálnejšia je striedavá sprcha, ukončená vždy najchladnejšou vodou, akú znesiete. Na umytie použite sprchové gély, špeciálne určené na osvieženie, energiu a regeneráciu síl, napríklad s vôňou citróna či grapefruitu. Ak máte chvíľku navyše, umyte si vlasy a končekmi prstov si urobte masáž hlavy, čím zvýšite jej prekrvenie.


Mohlo by vás zaujať: Chýba vám počas dňa energia? Poznáme ideálny recept na jej doplnenie


Doprajte si svetlo

Ak vstávate do tmy, rozsvieťte v byte najsilnejšie svetlá. Aj počas celého dňa sa vyhýbajte tmavým miestnostiam, povyťahujte žalúzie a odhrňte závesy. Aspoň cez obedňajšiu prestávku vyjdite na pár minút von. Denné svetlo robí s telom zázraky, dodáva mu energiu a spolu s čerstvým vzduchom potlačí únavu. Keď už sme spomenuli vzduch, ten je rovnako dôležitý ako svetlo. Preto v miestnosti častejšie vetrajte a zbytočne ju neprekurujte.

Dodržujte pitný režim

Nedostatok spánku by ste určite nemali kompenzovať záplavou kofeínu, aj keď šálka kávy je asi to prvé, na čo pri vyslovení slova tekutiny dostanete chuť. Je síce pravdou, že káva vás nabudí, no funguje podobne ako energetické nápoje, a po chvíli sa dostaví ešte väčšia únava. Kofeínové bomby radšej nahraďte zeleným čajom. Uvarte si hneď ráno celú kanvicu, alebo zelený čas striedajte s vodou s citrónom. Budete svieži a povzbudení.

Jedzte striedmo

Jednu prebdenú noc síce organizmus zvládne bez väčších problémov, no je zbytočné ho zaťažovať mastnými či sladkými jedlami. Dajte si len ľahký zeleninový šalát s chudým kuracím mäsom a dopriať si môžete aj ovocno-zeleninové smoothies. Zásobia vaše telo množstvom vitamínov a minerálov.


Mohlo by vás zaujať: Pravda o energetických nápojoch: Ako vplývajú na naše telo – a fungujú vôbec?


Robte si prestávky

Ak musíte pracovať, snažte sa každú hodinu na pár minút vypnúť, urobiť si prestávku, prejsť sa do susednej kancelárie, či sa len tak ponaťahovať. Môžete urobiť pár drepov, vyjsť po schodoch či otvoriť okno dokorán a poriadne sa nadýchnuť. Akýkoľvek pohyb vám rozprúdi krv a vďaka prestávkam si oddýchne aj váš mozog.

Zdriemnite si

Vedeli ste, že dať si dvadsaťminútového „šlofíka“ je mimoriadne zdravé? Ak vám to okolnosti čo len trochu dovolia, zdriemnite si. Je však dôležité túto magickú časovú hranicu neprekročiť. Po tejto dobe sa totiž telo ponorí do hlbšej fázy spánku a po prebudení by ste už neboli čulý a svieži.

Usmievajte sa

Ak sa človek cíti šťastný a v dobrej nálade, zvyčajne sa usmeje. Funguje to však aj obrátene. Keď sa začnete usmievať, svaly vašich úst a tváre vyšlú do mozgu signál, že treba produkovať hormóny šťastia. Skúste teda deň začať širokým úsmevom od ucha k uchu a vydržte takto dve minúty. Nebude to trvať dlho a pocítite nielen prílev energie, ale aj pozitívnej nálady.


Aké tipy na prebratie sa po prebdenej noci by ste odporučili ostatným čitateľom? Napíšte v diskusii pod článkom.

Zdroj: Mirka

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close