Naj reklamné slogany triafajú do čierneho: Aké sú ich príbehy?

Šípky

freedigitalphotos.net

Slová – vravíme ich každý deň, píšeme ich na papier, do počítača. No niektoré majú oveľa väčšiu moc, ako si uvedomujeme. Napríklad reklamné slogany. Ide o zdanlivo najjednoduchšiu a najobľúbenejšiu formu reklamy a propagácie vôbec. Nezáleží, či sledujeme reklamu na drahé auto alebo vatové tyčinky. Pokiaľ má produkt dobrý slogan, len tak ho z hlavy nedostaneme.

Nike: Just Do It

Jedna z najslávnejších značiek obuvi všetkých čias. Svojmu úspechu nevďačí len kvalitným výrobkom, ale aj chytľavému sloganu. Just do it. Slogan, ktorý počul každý. V preklade znamená „choď do toho“. Jednoduché slovné spojenie, nabádza k aktivite, ľahko sa zapamätá. Za sloganom stojí Dan Weiden, ktorý je spojený s reklamnou agentúrou Weiden and Kennedy. Na stretnutí so zástupcami spoločnosti v roku 1988 predniesol, že sa mu veľmi páči prístup dizajnérov spoločnosti, ktorí to jednoducho urobia. A to bol základ úspešného sloganu „Just do it“. Možno aj vďaka nemu sa podiel firmy Nike zvýšil v nasledujúcich 10 rokoch z 18 % na 43 %.

Adidas: Impossible Is Nothing

Podobne ako v jednom našom článku o histórii týchto dvoch značiek ich máme znova v priamom súboji. Proti Nike stojí slogan: Impossible Is Nothing („nič nič je nemožné“). Aktuálny slogan je pomerne mladý, a tak sa vám do mysle pravdepodobne až tak nedostal. Svetlo sveta uzrel až v roku 2006 zásluhou reklamnej agentúry 180/TBWA Amsterdam.


Mohlo by vás zaujímať: 55 pravdivých príbehov – Osudy ľudí okolo nás


Nokia: Connecting People

Výrobca telefónov, ktorý sa v súčasnosti vybral cestou spojenia so spoločnosťou Microsoft, má jeden z najlepších a najgeniálnejších sloganov vôbec. Connecting People. Jednoduchý, krátky a výstižný slogan, v preklade „spájame ľudí“. Slogan sa používa od roku 1992, kedy s ním prišiel Ove Sandberg. Nemyslite si, že šlo o marketingového kráľa, bol to obyčajný študent pracujúci v Nokii dokonca len na polovičný úväzok. Tento slogan použila aj spoločnosť Apple pri predstavení svojho iPhonu 4. Nokia neváhala a začala vec riešiť súdnou cestou. Ide o jasný dôkaz toho, aký cenný je pre spoločnosť skutočne kvalitný reklamný slogan.

Intel Inside

Svetový výrobca procesorov vsadil pri tvorbe sloganu na jeho zapamätateľnosť. Intel inside. Alebo po našom Intel vnútri. Počiatočné písmená sú rovnaké, preto sa ľahko zapamätajú. V slogane je názov spoločnosti, čo je rozhodne plusom. Slovíčko „inside“, teda „vnútri“ vystihuje zameranie spoločnosti, procesory. Znova musíme povedať, že ide o jeden z najlepších sloganov a nič na tom nemení ani fakt, že pochádza z roku 1991.


Mohlo by vás zaujímať: 5 vecí objavených čírou náhodou: Možno ich práve teraz používate aj vy!


McDonald: I´m Lovin´ It!

Asi najznámejší reťazec fastfoodov, rýchleho občerstvenia na svete. So spoločnosťou a jej notoricky známym sloganom „I´m Lovin´ It!“ sa stretnete na celom svete, nezáleží na tom, či ste v Európe, Afrike či hocikde inde. Aj keď si už nevieme predstaviť prezentáciu siete McDonald bez tohto sloganu, nie je až tak starý. Je z roku 2003 a zaujímavosťou je, že spoločnosť vymýšľa každý rok nový slogan. Ten najznámejší však ešte žiaden iný netromfol.

L´Oreál: Because We’re Worth It

Táto spoločnosť sa môže pochváliť poriadne starým sloganom. Iste, prešiel si niekoľkými úpravami, no jeho pôvod siaha do roku 1971. Prišla s ním marketingová agentúra McCannErickson a pôvodne znel: „Pretože ja za to stojím“. Na svedomí ho mala Ilona Spechtová, ktorá ho vytvorila pôvodne pre značku Préférence, v ktorej reklame si žena kúpila drahšiu farbu vlasov. Slogan prežil pravdepodobne preto, lebo sa stal mimoriadne obľúbený hlavne u žien. V tomto období bola diskriminácia slabšieho pohlavia pomerne silná (veď napríklad v Švajčiarsku ženy ešte len vtedy získali volebné právo ne federálnej úrovni) a slogan si možno aj preto ženy obľúbili, dodával im sebavedomie a jedinečnosť. Napriek tomu prešiel dvoma zmenami. Od roku 2000 sme sa stretávali so sloganom „Pretože vy za to stojíte“ a od roku 2009 „Pretože my za to stojíme“.


Mohlo by vás zaujímať: Osud a vaše meno: Súvisia viac, než by ste si mysleli, tvrdia odborníci


Na záver článku prinášame prehľad viacerých kvalitných sloganov:

  • Today. Tomorrow. Toyota. – Toyota (Dnes. Zajtra. Toyota.)
  • Keď ju miluješ, nie je čo riešiť. – Kofola
  • Život je horký. Vďakabohu. – Radegast
  • Aj muži majú svoje dni. – FernetStock
  • Daj si pauzu, daj si Kit Kat. – Kit Kat
  • Farebný svet v hrsti. – Lentilky
  • Pečenie je radosť. Hera je pečenie. – Hera
  • Najlepší idú za nami. – Tatrabanka
  • Imidž je na nič. Počúvaj svoj smäd! – Sprite
  • Niektoré veci sa nedajú kúpiť. Na všetko ostatné je tu Master Card. – MasterCard
  • Vanish – škvŕn a špiny sa zbavíš. – Vanish

Vybrané príbehy si prečítajte aj v novej knižke 55 pravdivých príbehov – Osudy ľudí okolo nás. Kúpiť si ju môžete aj na Martinus.sk prípadne v ďalších kníhkupectvách.

Zdroj: freedigitalphotos.net, freedigitalphotos.net, David
Odporúčame