Prírodné tipy na nespavosť: Vyskúšajte ich a spite ako v bavlnke!

Spánok

sxc.hu

Nespavosťou trpí veľké množstvo populácie. A s pribúdajúcim vekom sa tieto problémy dostavujú čoraz častejšie. Poznáte ten pocit, kedy sa potrebujete vyspať, no spánok nie a nie prísť až do skorých ranných hodín, a vás potom cez deň skolí únava a neviete sa na nič sústrediť? Ak áno, pozorne čítajte ďalej. Prinášame vám totiž tipy na prírodnú liečbu nespavosti. Určite medzi nimi nájdete aj taký, ktorý dokáže pomôcť práve vám.

Treba odstrániť príčinu nespavosti

Tak ako každá choroba, aj nespavosť má svoju príčinu. Najľahšie sa jej zbavíte, ak ju nájdete a odstránite. Ak sú vaše problémy nepravidelného charakteru, pomôcť vám dozaista môžu aj prírodné prostriedky. No ak máte pravidelný problém so zaspávaním, ktorý navyše pretrváva už dlhšie obdobie, neváhajte a navštívte odborníka.

Najčastejšie príčiny nespavosti sú:

  • náročná práca, problémy v rodine
  • neprimeraná psychická záťaž, stres, depresie
  • nepravidelný spánok
  • priveľa alkoholu a kofeínových nápojov
  • užívanie niektorých liekov
  • nevyhovujúce podmienky pre pokojný spánok
  • zdravotné problémy.

Mohlo by vás zaujať: Stop prebdeným nociam: Zaspávajte aj bez počítania ovečiek!


Najúčinnejšie odvary z byliniek pre dobrý spánok

Ak sa chcete vyspať ako bábätko, pripravte si pred spaním čaj z týchto byliniek. Použiť ich môžete buď samostatne, alebo ich skúste skombinovať:

  • medovka – upokojuje nervy a privodí sladký spánok
  • valeriána lekárska – upokojuje a uvoľňuje nervový systém, pôsobí aj pri podráždenosti a prepracovanosti
  • chmeľ otáčavý – navodzuje pocit potreby spánku. Odporúča sa pripraviť si ho asi 30 minút pred spánkom
  • Tip na vhodnú večeru: morčacie mäso –  obsahuje aminokyselinu tryptofán, ktorý sa v tele mení na serotonín. Ten má upokojujúce účinky. Preto je napríklad morčací steak ideálnou ľahkou večerou. Tryptofán obsahuje napríklad aj banán.

Pomôcť môže aj aromaterapia

Skúsili ste si niekedy pár hodín pred spaním zapáliť aromatickú sviečku s vôňou levandule, alebo vonnú tyčinku, či nakvapkať na vankúš olejček? Aj príjemná vôňa levandule vás upokojí a pripraví vašu myseľ na príjemný oddych v posteli. Upokojujúcu vôňu levandule si môžete pridať aj do kúpeľa, ktorý je taktiež odporúčaný pre dobrý spánok.

Staré dobré mlieko s medom

Možno ste ešte nevyskúšali starý dobrý recept našich starých mám. Áno, aj obyčajné teplé mlieko s medom vám môže pomôcť navodiť sladké sny. Je vysoký predpoklad, že tento generáciami osvedčený recept, ktorý funguje už stáročia, bude fungovať aj na vás. Mlieko a med máte doma určite všetci, preto za vyskúšanie nedáte skutočne nič.


Mohlo by vás zaujať: Recepty na dobrú noc: Zaspávajte bez problémov!


Dobré rady na lepšie zaspávanie:

  • minimálne 6 hodín pred spaním obmedziť alkohol, fajčenie, kávu, čierny čaj, zelený čaj, kofeínové a kolové nápoje, neprejedať sa
  • nastaviť si presný spánkový režim – vstávať a chodiť spať vždy v tú istú hodinu
  • nebrať si so sebou do postele prácu, problémy a nepozerať z postele televízor
  • myslieť pozitívne – namiesto myšlienok, že dnes zas nebudete môcť zaspať, myslite na to, ako sa dnes dobre vyspíte
  • nespať cez deň, po prebudení hneď vstať a ak sa vám nedá zaspať do 30 minút, vstaňte a skúste ešte unaviť oči – napríklad si niečo prečítajte
  • nastaviť optimálne podmienky na spanie – obmedziť hluk, svetlo, nastaviť správnu teplotu (tá by mala byť od 18 do 21 stupňov)
  • pred spaním je vhodný kúpeľ alebo horúca sprcha, či relaxačné cvičenie – napríklad meditácia, či joga
  • pre podporu spánku je vhodné užívať vitamíny skupiny B, C, ako aj minerály magnézium a kalcium.

Máte aj vy nejaký tip na nespavosť? Poraďte ostatným čitateľom v našej diskusii a vyhrajte víkendový pobyt alebo ďalšie ceny v našej súťaži.

Zdroj: sxc.hu, sxc.hu, Oliver

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close