Čistota interiéru auta dokáže toho o majiteľovi prezradiť celkom dosť. Pre niekoho je vozidlo len prostriedkom na presun, iní vlastníci však zavítajú do umyvárne každý týždeň. Výrobkov na udržiavanie poriadku v aute pritom existuje viacero druhov. My sme sa v našom teste tentoraz rozhodli podrobiť skúške vlhčené utierky na palubnú dosku.
Okrem saponátov, ktoré pomáhajú plochy očistiť, obsahujú aj ďalšie látky. Napríklad také, ktoré odpudzujú prach alebo chránia pred slnečným žiarením, a tak pomáhajú predlžovať životnosť plastového interiéru. Všímali sme si najmä obal, vôňu, vlhkosť, tvar, účinok a kvalitu v porovnaní s cenou. Výsledky testu uvádzame v abecednom poradí.
Carlson
Cena: 3,89€/26 ks (14,96€ za 100ks)
Páčil sa nám obal, ktorý sa ľahko otváral. Pri manipulácii sme utierky dokázali vytiahnuť po jednom kuse – nie viacero naraz, ako sa to niekedy pri jednorazových obrúskoch stáva. Vôňu hodnotíme ako príjemnú, sviežu. Utierka mala praktický obdĺžniková tvar akurátnej veľkosti – nebola ani príliš malá, ani zbytočne veľká. Palubnú dosku očistila naozaj dobre. Skúsili sme ju použiť aj na lesklé povrchy a na naše pozitívne prekvapenie nezanechala šmuhy. Dokonca sa nám ňou podarilo umyť aj zaprášenú gumovú rohož.

Jediným mínusom bolo, že sme nevideli, z ktorej strany sa obal otvára, museli sme to hľadať proti svetlu. Utierky patrili k najdrahším, ale za vyššiu cenu sme dostali aj adekvátnu kvalitu. Pri ďalšom nákupe by sme si počkali na akciu, kedy ich cena vychádzala 11,50 € za 100 ks.
Naše hodnotenie
Obal: ⚫⚫⚫⚪⚪
Vôňa: ⚫⚫⚫⚫⚫
Vlhkosť: ⚫⚫⚫⚫⚫
Tvar: ⚫⚫⚫⚫⚫
Účinok: ⚫⚫⚫⚫
Cena vs. kvalita: ⚫⚫⚫⚫⚫
Denk mit (dm)
Cena: 1,95€/20 ks (9,75€ za 100ks)
Tento výrobok zo známeho drogériového reťazca na obale uvádza, že je vhodný do áut, karavanov a tiež lodí. Zaujala nás jemná vôňa. Utierky sa aj v tomto prípade pekne vyťahovali po jednom kuse. Čo nás ale sklamalo, bola ich veľkosť – oproti ostatným boli malé. Vlhké sa nám zdali tak akurát.

Utierkami sme dokázali plastové časti interiéru auta pekne vyčistiť. Na koži zanechali mierny šampónový efekt. Celkovo tento výrobok neohúril, ale ani nesklamal.
Naše hodnotenie
Obal: ⚫⚫⚫⚪⚪
Vôňa: ⚫⚫⚫⚫⚫
Vlhkosť: ⚫⚫⚫⚫⚫
Tvar: ⚫⚫⚪⚪⚪
Účinok: ⚫⚫⚫⚫
Cena vs. kvalita: ⚫⚫⚫⚫⚪
Q11
Cena: 3,19€/30ks (10,63€ za 100€/ks)
Táto značka bola pre nás jednou z tých menej známych, preto sme boli na ňu obzvlášť zvedaví. Vôňa patrila medzi svieže a príjemné, čo nás milo prekvapilo.

Samotné utierky nám priniesli skôr sklamanie. Boli totiž tenké, perforované a veľmi rýchlo vyschli. Museli sme preto použiť viac kusov. Na očistenom povrchu navyše zanechávali trochu chĺpky. Veľkosťou patrili k tým menším.
Naše hodnotenie
Obal: ⚫⚫⚫⚫⚪
Vôňa: ⚫⚫⚫⚫⚫
Vlhkosť: ⚫⚫⚪⚪⚪
Tvar: ⚫⚫⚪⚪⚪
Účinok: ⚫⚫⚪⚪
Cena vs. kvalita: ⚫⚫⚫⚪⚪
W5 (Lidl)
Cena: 1,89€/30ks (6,30€ za 100ks)
Utierky sa ľahko otvárali aj vyberali. Vyťahovali sa po jednom kuse, čo radíme medzi plus. Páčila sa nám vôňa navodzujúca čistotu. Obrúsky boli pevné, dostatočne veľké a stačilo zľahka pretrieť povrch, aby bol očistený. Vyskúšali sme ich aj na lesklé povrchy, ale tam už mierne šmuhy ostali. Museli sme všetko pretrieť ešte bavlnenou handričkou. Nevnímame to však ako chybu, nakoľko výrobok sa má používať na matné povrchy.

Gumové rohože sme tiež podrobili skúške, výsledok ale nebol taký skvelý ako na plastových častiach. Najväčšou prednosťou utierok sa stala suma, ktorú sme vytiahli z peňaženky pri pokladni. V porovnaní kvality a ceny sa tento výrobok naozaj oplatil.
Naše hodnotenie
Obal: ⚫⚫⚫⚫⚪
Vôňa: ⚫⚫⚫⚫⚫
Vlhkosť: ⚫⚫⚫⚫⚫
Tvar: ⚫⚫⚫⚫⚫
Účinok: ⚫⚫⚫⚫
Cena vs. kvalita: ⚫⚫⚫⚫⚫
Sheron
Cena: 2,69€/24 ks (11,21€ za 100 ks)
Uvítali sme veľké písmená na obale. Ten sa trochu podobal na výrobok značky Carlson, rozdiely medzi nimi však boli. Obrúsky voňali citrónovo, sviežo. Na dotyk boli príliš vlhké a aj na čistených povrchoch zanechali bielu penu. Napriek tomu však pomerne rýchlo vysychali.

Utierky kvalitou hodnotíme ako pevné, netrhali sa, z obalu sa však vyťahovali po dvoch kusoch. Veľkosťou patrili k menším, takže opäť sme ich spotrebovali viac. Cenovo nepatrili k najlacnejším, preto by sme nad opätovnou kúpou váhali.
Naše hodnotenie
Obal: ⚫⚫⚫⚫⚫
Vôňa: ⚫⚫⚫⚫⚫
Vlhkosť: ⚫⚫⚫⚪⚪
Tvar: ⚫⚫⚫⚪⚪
Účinok: ⚫⚫⚫⚪
Cena vs. kvalita: ⚫⚫⚫⚪⚪
Záverečné zhodnotenie
Víťazstvo len o bod ušlo značke Carlson, ktorá bola najdrahšia spomedzi testovaných, ale presvedčila nás svojím výsledkom. Pred ňou skončil výrobok z reťazca Lidl, ktorý patrí pod privátnu značku W5 a porazil zvyšok konkurencie. Pomer cena a kvalita bol v tomto prípade rozhodne najlepší. Pri každom z ostatných testovaných produktov sme mali čo vytknúť. Či už to bol príliš malý tvar, slabá vlhkosť alebo vyššia cena v porovnaní s účinkom.
Interiér auta si môžete vyčistiť aj pomocou doma vyrobeného prípravku z pohára teplej vody, jednej lyžice bieleho octu, jednej lyžice saponátu a dvoch čajových lyžičiek detského oleja. Zmes zmiešate vo fľaške s rozprašovačom, nastriekate na handričku, pretriete daný povrch a na záver pretriete handričkou namočenou vo vlažnej vode. Takisto nič nepokazíte, ak zmiešate len teplú vodu s jemným mydlom. Ak si však chcete prácu zjednodušiť a urýchliť, vlhčené utierky sú praktickým pomocníkom.
Máte aj vy rady, čo sa vám osvedčilo pri čistení a starostlivosti o palubnú dosku a interiér auta? Podeľte sa s nimi s čitateľmi v diskusii pod článkom.
*Názory prezentované v uvedenom teste sú výlučne subjektívnym hodnotením redakcie a nepodliehajú komerčnej spolupráci. Hoci sa snažíme v každom teste obsiahnuť čo najviac produktov, článok nemusí obsahovať všetky výrobky dostupné na trhu v čase realizácie testu. Čitatelia môžu rovnako vyjadriť svoj názor na produkty v záverečnej ankete či v komentári.
Zdieľať na
Zdieľaní