Pomôžu pri chudnutí aj s imunitou: Spoznajte výhody sezamových semienok

Sezamové semienka a olej

Sezamové semienka majú v kuchyni veľmi široké využitie (Zdroj: GettyImages)

Aj vy máte radi pečivo posypané sezamom? Semienka, ktoré pochádzajú zo sezamu indického, majú v kuchyni široké využitie. Už v 100 gramoch sezamových semienok nájdete 18 gramov prírodných bielkovín a týmto  ich prednosti zďaleka nekončia. Pomáhajú aj nášmu zdraviu. Prezradíme vám, v čom spočíva ich sila.

Siahnite po pražených

Pokiaľ chcete, aby ich váš organizmus využil naplno, siahnite radšej po olúpaných a pražených semienkach. Proces lúpania a praženia znižuje množstvo oxalátov a fytátov, látok, ktoré bránia tráveniu a vstrebávaniu bielkovín. Opražiť si ich môžete aj sami na panvici v malom množstve olivového oleja.

Vynikajúci zdroj vápnika

Sezamové semienka obsahujú prírodné antioxidanty, vďaka čomu nám pomáhajú bojovať proti oxidačnému stresu, čím znižujú riziko vzniku kardiovaskulárnych ochorení. Sú vynikajúcim zdrojom vápnika a magnézia, ktoré zároveň znižujú krvný tlak. Sezamové semienka by ste mali zaradiť do svojho jedálnička aj v prípade, že vás trápi vysoký cholesterol. Majú nulový obsah cholesterolu a zároveň sú bohaté na zdravé tuky.


Mohlo by vás zaujať: Slnečnicové, chia alebo tekvicové semienka: Pre telo sú potrebné, zistite prečo


Pomáhajú pri chudnutí

Pri redukcii hmotnosti odborníci odporúčajú zaradiť do jedálnička viac bielkovín, zdravých tukov i vlákniny. To všetko nájdete v sezamových semienkach. Skúste si ich ráno pridať do smoothie, uvidíte, že vás zasýtia a vy tak rýchlo nevyhladnete.

Posilňujú imunitu

Sezamové semienka sú výborným zdrojom živín, ktoré sú nevyhnutné pre správne fungovanie nášho imunitného systému. Nájdete v nich zinok, selén, meď, železo, vitamín B6 a vitamín E. Kľúčovú úlohu v našej imunite zohráva predovšetkým zinok. Aj jeho mierny nedostatok môže výrazne znížiť obranyschopnosť nášho organizmu.

Pomôžu vyrovnať hormonálnu nerovnováhu

Obdobie menopauzy so sebou prináša množstvo nepríjemností. Začervenanie, návaly tepla, zmeny nálad či únava. Sezamové semienka obsahujú prírodné fytoestrogény, ktoré vám pomôžu vyrovnávať hormonálne výkyvy. Konzumácia sezamových semienok počas menopauzy môže dokonca znížiť riziko vzniku rakoviny prsníkov. U žien v plodnom období fytoestrogény pomáhajú redukovať predmenštruačný syndróm.


Mohlo by vás zaujať: Vhodný do kuchyne i ako kozmetika: Sezamový olej má skvelé účinky


Všetkého veľa škodí

Pri konzumácii sezamových semienok dbajte na to, aby ste neprekročili dennú doporučenú dávku, ktorá predstavuje 1 čajovú lyžičku. Buďte opatrní aj v prípade, že trpíte alergiou. Sezam je pomerne silný alergén, ktorý by vám mohol vyvolať nepríjemnú reakciu.

Aj v prípade nízkeho tlaku si dávajte pozor. Sezamové semienka krvný tlak výrazne znižujú. Voláme ich síce dobrým pomocníkom pri chudnutí, ale len v prípade, že sa konzumujú v rozumnom množstve. Sú bohaté na tuky, čo by sa mohlo negatívne odzrkadliť na vašej postave.

Široké využitie v kuchyni

Chcete čím skôr zaradiť sezamové semienka do svojho jedálnička? Prinášame vám zopár inšpirácii:

Smoothie: k listovej zelenine pridajte obľúbené ovocie a jednu čajovú lyžičku sezamových semienok. Nebojte sa kombinovať aj rôzne druhy ovocia. Výsledok vás určite milo prekvapí
Šaláty: zeleninové či miešané šaláty vynikajúco dochutíte sezamovými semienkami. Môžete ich skombinovať aj so sezamovým, tekvicovým či ľanovým olejom. Vytvoríte tak originálnu kombináciu chutí, ktorá stojí za to.
Kuracie mäso: semienka sezamu nesmú chýbať v žiadnej domácej „číne.“
Sezamová pasta: poznáte Tanini, sezamovú pastu, ktorú využijete nielen na prípravu humusu? Ľahko si ju vyrobíte aj doma zo sezamových semienok a olivového oleja. Sezamové semienka (200 g) opečte na suchej panvici. Nechajte ich vychladnúť, nasypte do mixéra a poriadne rozmixujte. Nakoniec pridajte 6 polievkových lyžíc olivového oleja a vzniknutú zmes rozmixujte do hladka.


Plní elánu aj na Facebooku: Buďte v obraze a nenechajte si ujsť už žiadny zaujímavý článok

Zdroj: Plnielanu.sk

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close